Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@05:09:02 GMT

لاوروف: غرب به دنبال آشوب‌ در روسیه و بلاروس است

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۱۵۱۱۲

لاوروف: غرب به دنبال آشوب‌ در روسیه و بلاروس است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایتارتاس، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه بار دیگر از رویکرد تهاجمی اروپا و آمریکا در قبال مسکو انتقاد کرد و گفت: غرب قانونمند بازی نمی‌کند حال آنکه در قبال تحریم‌های یک‌جانبه‌ای که اعمال می‌شود؛ هیچ شواهدی هم ارائه نمی‌دهد.

وی افزود: با این رویکرد، چارچوب‌های همکاری که محصول سال‌ها تلاش است؛ دچار رکود شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه روسیه در ادامه افزود: کشورهای غربی از فناوری برای سازمان‌دهی شورش‌های جمعی در روسیه و بلاروس استفاده می‌کنند حال آنکه دیپلمات‌ها و رسانه‌هایشان نیز برای ما ضرب‌الاجل تعیین می‌کنند. آنها بدون آنکه نیازی به پنهان‌کاری ببینند؛ تلاش می کنند در فرایندهای داخلی ما تاثیر بگذارند.

به گزارش مهر، اتحادیه اروپا و آمریکا، نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری بلاروس را که به تمدید دوره زمامداری «الکساندر لوکاشنکو» منجر شد به رسمیت نمی‌شناسند و سعی می‌کنند ناآرامی های مردمی را که در پی اعتراض به نتیجه انتخابات آغاز شد؛ به ابزاری برای براندازی دولت مینسک تبدیل کنند. در واقع، آنها با هدف تقویت دیوار نظامی ناتو در مرزهای روسیه، از اپوزیسیون غربگرای بلاروس حمایت می‌کنند.

 این در حالی است که روسیه بارها به کشورهای غربی هشدار داده که ناآرامی‌های انتخاباتی بلاروس مسئله‌ای داخلی است و نباید به ابزاری برای سودجویی بین‌المللی تبدیل شود.

کد خبر 5081413 مریم خرمایی

منبع: مهر

کلیدواژه: سرگئی لاوروف تحريم اقتصادي روسيه بلاروس ایالات متحده امریکا اتحادیه اروپا ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی عربستان سعودی جو بایدن فلسطین عراق افغانستان دونالد ترامپ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 محمد بن سلمان نتانیاهو ایران سوریه ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۵۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطمینان پلیس از عدم بروز آشوب در دربی میلان

پلیس شهر میلان به یک دلیل خاص از بابت بروز آشوب و درگیری میان هواداران دو تیم این شهر نگرانی ندارد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، امشب (دوشنبه) ممکن است سرنوشت قهرمان فصل جاری سری A مشخص شود. اینتر صدرنشین جدول رده‌بندی در صورت کسب پیروزی بیستمین قهرمانی‌اش را مسجل خواهد کرد اما برای این کار باید از سد رقیب دیرینه و همشهری، میلان بگذرد.

با توجه به میزبان بودن میلان و اختصاص اکثر بلیت‌های بازی به هواداران این تیم و محتمل بودن موفقیت اینتر برای کسب امتیاز، این سناریو که نراتزوری و هوادارانش پیش چشمان هواداران روسونری جشن قهرمانی بگیرند دور از تصور نیست. در شرایط عادی این یکی از ترسناک‌ترین شرایطی است که مقامات امنیتی یک بازی می‌توانند با آن روبه‌رو شوند اما به نظر می‌رسد که پلیس ایتالیا آنقدرها هم نگران نیست و آن هم یک دلیل خاص دارد.

ژانگ: تا وقتی من رئیس باشم، اینتر فروخته نخواهد شد

طبق گزارش نشریه گاتزتا دلواسپورت پلیس بابت وجود یک پیمان صلح میان اولتراهای میلان و اینتر که سال 1981 بسته شد، از بابت عدم درگیری‌های خشونت‌آمیز میان آنها در حاشیه بازی امشب آسوده خاطر است.

پیمان مذکور در پی مرگ هوادار 21 ساله اینتر در نتیجه درگیری هواداران دو تیم در نزدیکی ورزشگاه سن‌سیرو رخ داد که باعث شده از آن روز به بعد دیگر هیچ درگیری خونین یا خشونت‌آمیزی رخ دهد. مارکو فردیکو، لیدر اولتراهای اینتر نیز در این باره به نشریه کوریره دلاسرا گفت: این ضمانت برای همه ضمانت اجرایی دارد. اگر این پیمان نبود، خیابان‌‌های میلان میدان جنگ می‌شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درخواست زلنسکی برای تغییر توجه غرب از اسرائیل به اوکراین
  • آشوب و آتش در فوتبال اروپا؛ آتش نشان ها ناجی تماشاگران (+عکس)
  • اطمینان پلیس از عدم بروز آشوب در دربی میلان
  • هشدار روسیه به غرب؛ در آستانه درگیری بین قدرت‌های اتمی هستیم
  • لاوروف: غرب در آستانه یک درگیری هسته‌ای است
  • لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد
  • لاوروف شرط بازگشت به معاهده منع جامع آزمایش هسته‌ای را گفت
  • لاوروف: در آستانه درگیری بین قدرت‌های اتمی هستیم
  • روسیه: غرب بر لبه پرتگاه جنگ هسته‌ای گام برمی‌دارد
  • لاوروف: غرب در آستانه درگیری نظامی بین قدرت‌های هسته‌ای است