Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، علی بابایی کارنامی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در چند وقت اخیر و با شیوع ویروس کرونا حدود 1200 تا  1500 نفر شغل های خود را از دست داده اند که تحت پوشش سازمان تامن اجتماعی نبوده اند، گفت: یکی از مشکلاتی که در تامین اجتماعی وجود دارد این است که وقتی فردی بیمه پرداخت نمی کند و شغل خود را بر حوادث طبیعی از دست می دهد نمی تواند بیمه بیکاری دریافت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اخیراً با رئیس سازمان تامین اجتماعی درباره این موضوع جلسه ای را برگزار کردیم، ادامه داد: در حوادثی همانند کرونا و حوادث غیر مترقبه اگر بخواهیم از افرادی که شغل های خود را از دست دادند و  بیمه پرداخت نکرده اند حمایت شود، قانونی وجود ندارد.

نماینده ساری در مجلس تصریح کرد: اخیراً رهبر انقلاب نیز در دیداری که با اعضای ستاد مقابله با کرونا داشتند، دستور دادند تا رئیس جمهور درباره این موضوع فکری داشته باشند و اگر لازم شد دولت سریعاً لایحه لایحه‌ای را به مجلس ارائه کند تا صندوقی در این زمینه تشکیل شود.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس عنوان کرد: در جلسه ای که با آقای سالاری رئیس سازمان تامین اجتماعی داشتیم وی اعلام کرد که این سازمان لایحه ای را جمع بندی کرده و به دولت فرستاده است تا موضوع افرادی که بیمه پرداخت نکرده اند و تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی نیستند و شغل خود را از دست داده ا ند به صورت قانونی حل و فصل شود که در روزهای آینده این لایحه به مجلس ارائه خواهد شد.

پربیننده ترین ۳میلیون خانواده فقیر ایرانی هیچ تراکنش بانکی ندارند/ مخالفت ضمنی شورای نگهبان با طرح تامین کالاهای اساسی جزییات پرداخت وام قرض الحسنه یک میلیونی/ بانک‌ها با نصف کارکنان فعالیت دارند زمان واریز یارانه نقدی آبان ماه اعلام شد درآمدی بر وجوه اقتصادی پرونده ایران-آمریکا پس از ترامپ انحصار وکلا به پایان می‌رسد؟/ مجلس در یک قدمی غیرقانونی خواندن انحصار بخش وکالت

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا اشتغال مجلس شورای اسلامی بیمه بیکاران بیمه بیکاری کرونا علی بابایی کارنامی سهام عدالت تامین اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۵۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افسردگی شایع‌ترین اختلال روان/ تدوین پیش نویس سند سلامت روان

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره با بیان اینکه افسردگی و اضطراب شایع‌ترین مشکلات روانشناختی در کشور هستند، از تدوین پیش‌نویس سند سلامت روان خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علی فتحی آشتیانی امروز در نشست خبری سازمان نظام روانشناسی و مشاوره در پاسخ به سوال تسنیم مبنی بر اینکه شایع‌ترین اختلالات روانشناختی در ایران کدامند؟ اظهار کرد: افسردگی و اضطراب جزو شایع‌ترین مشکلات روانشناختی در کشور است اما به طور دقیق آماری از اینکه شیوع افسردگی و اضطراب در کدام استان‌ها و به چه میزان است، وجود ندارد.

تدوین پیش نویس سند سلامت روان

وی از تدوین پیش نویس سند سلامت روان خبر داد و گفت: این موضوع هنوز نهایی نشده است؛ بررسی سیمای سلامت روان جامعه نیز یکی از مسائلی است که در دستور کار ما قرار دارد زیرا از این طریق متوجه می‌شویم که مشکلات روانشناختی به چه میزان در جامعه شیوع دارند.

تعرفه خدمات روانشناختی بخش خصوصی

فتحی آشتیانی درباره تعرفه خدمات مشاوره روانشناسی گفت: تعرفه خدمات روانشناسی در بخش خصوصی 321 هزار تومان برای مقطع کارشناسی ارشد و 378 هزار تومان برای مقطع دکترا تعیین شده است‌. افرادی که سابقه کار بیش از 15 سال دارند می‌توانند 15 درصد به این تعرفه‌ها اضافه کنند.

تعرفه خدمات روانشناسی و مشاوره سال 1403 اعلام شد

میزان پوشش بیمه‌ای خدمات مشاوره روانشناسی

وی در پاسخ به سوال دیگر تسنیم مبنی بر میزان پوشش بیمه‌ای خدمات سلامت روان بیان کرد: بیمه در دو گرایش روانشناسی بالینی و سلامت خدمات روانشناسی را تحت پوشش قرار داده و 70 درصد مبلغ تعرفه را بیمه پرداخت می‌کند؛ طبیعتا همه بیمه‌ها باید بپذیرند که تعرفه‌ها را پوشش بدهند اما تا جایی که بنده اطلاع دارم بیمه سلامت در حال حاضر این خدمات را پوشش می‌دهد و تامین اجتماعی هنوز به این موضوع ورود نکرده است.

برگزاری دومین آزمون صلاحیت حرفه‌ای در تیرماه

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره از برگزاری دومین آزمون صلاحیت حرفه‌ای در تیرماه سال جاری خبر و ادامه داد: در نخستین آزمون صلاحیت حرفه‌ای که در دوره پنجم سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره طراحی و 15 دی‌ماه 1402 برگزار شد 16 هزار و 371 نفر ثبت نام کردند. آزمون توسط سازمان سنجش برگزار شد و بعد از حدود 40 روز نتایج اعلام شد و 8 هزار و 41 نفر پذیرفته شدند.

پنجمین دوره شورای سازمان به کار خود پایان می‌دهد

وی در پایان از مشکلات پیش روی سازمان نظام روانشناسی گلایه و عنوان کرد: به دلیل ابهام و بلاتکلیفی و موانع پیش رو و فشارهای متعددی که از جوانب مختلف به شورای مرکزی سازمان نظام روانشناسی وارد می‌شود، پنجمین دوره شورای سازمان نظام روانشناسی تصمیم گرفته از امروز کار خود را متوقف کند.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، به دلایل این تصمیم اشاره‌ای نکرد و افزود: فعالیت سایر اجزای سازمان به هیچ عنوان متوقف نخواهد شد و معاونین سازمان کار خود را ادامه می‌دهند. معاونین آموزشی و پژوهشی که مسئولیت برگزاری آزمون صلاحیت حرفه‌ای را دارند به صورت جدی کار خود را ادامه می‌دهند و سایر معاونت‌ها به وظایف خود از جمله صدور پروانه مراکز و عضویت و نظارت، عمل خواهند کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همه چیز درباره بیمه بیکاری؛ کاهش مقرری‌بگیران بیمه بیکاری
  • افسردگی شایع‌ترین اختلال روان/ تدوین پیش نویس سند سلامت روان
  • بیمه شدگان اجباری در استان مرکزی هفت درصد افزایش یافت
  • بیش از ۱۴‌ هزار نفر در آذربایجان شرقی عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،‌ روستاییان و عشایر شدند
  • کاهش ۱۷ درصدی مقرری بگیران بیمه بیکاری
  • بیمه رایگان مادران دارای بیشتر از سه فرزند مصداق حمایت دولت از زنان روستایی است
  • مشکلی بیمه کارگران ساختمانی حل شد؟
  • دیگر مشکلی برای بیمه کارگران ساختمانی وجود ندارد
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها قطعی شد؟
  • دورنمای تأمین‌اجتماعی با استمرار رویکرد تحولی در دولت سیزدهم؛ امیدبخش و مثبت است