Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-03-29@06:46:06 GMT

عراق آلوده ترین کشور جهان به مین های جنگی

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۱۵۶۴۹

به گزارش جام نیوز، سازمان ملل متحد عراق را آلوده‌ترین کشور جهان به مین‌های جنگی اعلام کرد.

«پی‌یر لود هامر»، مدیر برنامه سازمان ملل برای مین زدایی در عراق (UNMASS) در گفت وگوی اختصاصی با «الجزیره» گفت که 2.69 میلیارد متر مربع از خاک عراق مین‌گذاری شده است.

او افزود که بیشتر این مین‌ها در مناطق جنوبی عراق و در مرزهای مشترک این کشور با ایران و از بقایای جنگ هشت ساله عراق با ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت که مناطق آزادشده از چنگ داعش هم پر از مین‌ها و بمب‌های دست‌ساز است که از کار انداختن آنها کار پیچیده‌ای است.

این مقام سازمان ملل تأکید کرد که مشکل عراق در مین‌زدایی به مسائل مالی مربوط می‌شود چون برای تعیین موقعیت و خنثی کردن مین و نابود کردن آن افراد آموزش‌دیده‌ای با تجهیزات خاص لازم است و این کار باید با استانداردهای جهانی انجام شود.

برنامه اداره اطلاعات و امور مربوط به مین در امریکا (IMMAP) نیز در آخرین گزارش خود که در ماه اوت منتشر شده تأکید کرد که استان بصره با فضای 883 میلیون متر مربع آلوده‌ترین منطقه عراق به این لحاظ است.

این سازمان در گزارش خود افزوده که شمار قربانیان بقایای مواد منفجره از جنگ‌های سه دهه گذشته عراق34 هزار و 74 تن بوده که 19 هزار تن از آنها در جنوب عراق بوده اند.

«علی البیاتی»، عضو کمیساریای حقوق بشر عراق، تأکید می‌کند که تا سال 2014 به ازای هر شهروند عراقی یک مین در این کشور وجود داشت و بعد از آن در حنگ با داعش هزاران مین دیگر نیز به این آمار افزوده شد.

«کاظم بوهان»، مدیر کل بخش دفاع مدنی وزارت کشور عراق، نیز می‌گوید که از سال 2006 تاکنون 1.3 میلیون انواع مواد منفجره در 187 میلیارد متر مربع از خاک عراق پاک‌سازی شده است.

او می‌افزاید که عراق نیازمند دستگاه‌های پیشرفته شناسایی فلزات در عمق زمین است و تأکید می‌کند که وزارت کشور عراق اخیرا گزارش مفصلی درباره وضعیت مین‌ها به دولت تقدیم کرده است.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: مین جام نیوز عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۵۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرملین: همه عاملان جنایت‌های اوکراین باید مجازات ‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه وعده مجازات تمامی عاملان جنایت های اوکراین را داد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین روز پنجشنبه اعلام کرد که روسیه همه کسانی را که مسئول جنایات رژیم کی یف هستند، به دست عدالت خواهد سپرد.

پسکوف، در واکنش به گزارش اخیر دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل، تاکید کرد که روسیه به خوبی از این جنایات آگاه بود و البته مطمئن خواهد شد که کسانی که پشت این جنایات هستند به درستی مجازات شوند.

سخنگوی کرملین اعلام کرد که تمام جنایات جنگی رژیم کی یف (علیه نیروهای روسی) کاملاً مستند است.

دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل به تازگی گزارشی درباره شکنجه اسیران جنگی روسی در اوکراین منتشر کرده است. بنا به این گزارش، فعالان حقوق بشر با ۴۴ اسیر جنگی روسی که از ۱ دسامبر ۲۰۲۳ تا ۲۹ فوریه ۲۰۲۴ در بازداشتگاه های اوکراین در مناطق دنپروپتروفسک، خارکیف، لووف، نیکولایف، سومی، وینیتسا و زاپروژیا نگهداری می شدند، ملاقات کردند.

کد خبر 6064390

دیگر خبرها

  • گزارش تلخ سازمان ملل: روزانه یک میلیارد وعده غذایی دور ریخته می‌شود
  • مقام سازمان ملل: تحمیل قحطی در غزه، جنایت جنگی است
  • تحمیل قحطی در غزه، جنایت جنگی است
  • کرملین: همه عاملان جنایت‌های اوکراین باید مجازات ‌شوند
  • آمار سازمان ملل از گرسنگان در جهان
  • غزه به نمایشگاه جنایات جنگی نوین در جهان تبدیل شده است
  • فراهم کردن بستر افزایش نشاط اجتماعی/گزارش وزرا به رئیس جمهور
  • جزئیات دیدار حکیم با بن‌ سلمان
  • حکیم: پایان مأموریت ائتلاف بین‌المللی در خاک عراق را خواستاریم
  • این روزها غزه بدترین جای جهان برای «زن بودن» است