Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه خبرگزاری اسپوتنیک، امانوئل مکرون در نامه خود به میشل عون بمناسبت سالروز استقلال لبنان (۲۲ نوامبر)، تاکید کرد که کشورش برای برگزاری کنفرانس بین المللی کمک به مردم لبنان، تلاش خواهد کرد.

وی راه حل بحران اقتصادی، مالی، اجتماعی و سیاسی در لبنان را نیازمند تدابیر قوی و راه حل های شناخته شده و لزوم تدوین یک نقشه راه دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مکرون از تمامی طرف های سیاسی لبنان خواست برای تحقق مصالح عالی ملت و کشور لبنان، منافع شخصی، فرقه ای و گروهی خود را کنار بگذارند.

وی تاکید کرد که میشل عون برای تشکیل کابینه از میان شخصیت های واجد شرایط، مورد اعتماد و توانمند برای انجام تمامی این اقدامات، مسئولیت ویژه دارد.

رئیس جمهوری فرانسه در پی انفجار مهیب بندر بیروت، دو بار راهی لبنان شد و با مسئولان این کشور درباره اجرای طرحی موسوم به "طرح فرانسه" درباره آنچه که ایجاد اصلاحات در لبنان خوانده شد، رایزنی کرد.

طبق جدول زمانی تعیین شده در این طرح، قرار بود طرح اصلاحات فرانسه تا ماه اکتبر سال جاری (ماه گذشته میلادی) آغاز شود، اما آغاز این طرح تاکنون به دلیل انصراف «مصطفی ادیب» از تشکیل دولت جدید و مامور شدن مجدد «سعد الحریری» به جای ادیب، با شکست مواجه شده است.

روزنامه «اللواء» لبنان ماه گذشته در سرمقاله‌ خود با اشاره به تاخیر در تشکیل کابینه الحریری نخست‌وزیر جدید این کشور، به بررسی دلایل این وضعیت پرداخت و نوشت: مهم‌ترین مشکل در تشکیل دولت در لبنان، اختلاف احزاب در تقسیم مناصب است.

لبنان در چند سال گذشته و به ویژه یکسال اخیر با مشکلات فراوانی روبه رو بوده که فساد دستگاه اجرایی این کشور و خروج برنامه‌ریزی شده مقادیر زیادی از ذخیره ارزی و به دنبال آن استعفای سعد حریری در پنجم آبان ماه سال گذشته و در ادامه شیوع «ویروس کرونا» و در آخر هم انفجار مهیب بندر بیروت در تاریخ ۱۴ مرداد ماه از عمده مشکلات این کشور بوده است، انفجاری که در یک انبار حاوی دو هزار و ۷۵۰ تن «نیترات آمونیوم» صورت گرفت و ۱۹۰ نفر کشته و بیش از شش هزار زخمی برجا گذاشت و علاوه بر آن بسیاری از ساختمان‌های اطراف این بندر به طور کامل ویران شد که استاندار بیروت میزان خسارت‌های وارده در اثر این انفجار را بیش از ۱۰ میلیارد دلار اعلام کرد.

یکی دیگر از مشکلات فعلی لبنان استعفای "حسن دیاب" نخست‌وزیر ملی‌گرای می‌باشد که با فشارهای «جریان ۱۴ مارس» و چند کشور غربی – عربی به ویژه آمریکا پس از انفجار مهیب بندر بیروت رقم خورد و از آن پس تاکنون وی و کابینه‌اش به عنوان دولت پیشبرد امور در لبنان فعالیت می‌کند.

از دیگر مشکلات جدی و عمده لبنانی‌ها، دخالت کشورهایی همچون فرانسه، عربستان و آمریکا در امور داخلی و حمایت این کشورها از برخی جریان‌های داخلی لبنانی است، جریان‌هایی که بیشتر به منافع کشورهای یاد شده فکر می‌کنند تا به منافع لبنانی‌ها. همچنین اقدامات جنگ‌طلبانه رژیم صهیونیستی علیه لبنان از مشکلات بارز لبنانی‌ها به شمار می‌رود.

برچسب‌ها فرانسه مصطفی ادیب ادیب میشل عون

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرانسه مصطفی ادیب ادیب میشل عون فرانسه مصطفی ادیب ادیب میشل عون اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۵۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایبندی به ارزش‌های انسانی از ویژگی های نیروهای مسلح ایران است

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، امیر سلیمان طاهری امروز در مراسم گرامیداشت روز ارتش که در پادگان شهید سراوان کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: ۲۹ فروردین‌ماه سالروز تولد ارتش جمهوری اسلامی است که از ابتکارات امام راحل بود که در دوران دفاع مقدس شاهد دلاورمردی این نیروهای با افتخار بودیم.
 
وی با بیان اینکه ۲۹ فروردین یک روز بزرگ و سرنوشت‌ساز در تاریخ ملت ایران در دوران انقلاب است که به رهبری امام خمینی(ره) و اطاعت همه‌جانبه ارتش قهرمان یک دوران بالندگی به‌وجود آمد و این یک بصیرت الهی بود.
 
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نزاجا و ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در غرب کشور، گفت: امروز و در عصر کنونی با بصیرت و رهنمودهای پیامبرگونه مقام  عظمای ولایت، نیروهای مسلح در اوج اقتدار و بازدارندگی هستیم.
 
امیر طاهری خاطرنشان کرد: اگر امروز در دنیا حرف را می‌زنیم و می‌توانیم همه معادلات سیاسی دنیا را بر هم بزنیم به برکت خون شهدا و عنایات مقام معظم رهبری است.
 
وی تصریح کرد: روز ۲۹ فروردین یادآور جان‌فشانی و سلحشوری نیروهایی است که تمامیت ارضی در دوران دفاع مقدس را حفظ کرد و ارتشی جهادی و انقلابی را پدید آورد.
 
امیر طاهری با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ۲۹ فروردین به معنای ایستادن ارتش به پای انقلاب و در مسیر خدمت به هدف‌های مردم است، خاطرنشان کرد: ارتش نقش مهمی در مهندسی انقلاب داشته است و پایبندی به تعهدات و موازین اسلامی و اخلاقی یکی از ویژگی‌‌های آنها است.
 
وی ادامه داد: بر خلاف ارتش‌های جهان که قوانین بین‌المللی و ارزش‌های انسانی را زیر پا می‌گذارند و نمونه آن در بمباران و کودک‌کشی رژیم صهیونیستی است، می‌بینیم در ارتش نیروهای مسلح انقلاب اسلامی این‌گونه نیست و همین پایبندی به ارزش‌های انسانی باعث محبوبیت نیروهای مسلح در بین مردم شده است.
 
امیر طاهری با اشاره به اینکه آمادگی و بروزکردن تجهیزات از دیگر ویژگی‌های نیروهای مسلح است، گفت: نیروهای مسلح از رهنمودهای دانشمند و رهبر فرزانه برخوردار هستند که کشتی انقلاب را هدایت می‌کنند.
 
وی گفت: ارتش سرافراز در نوک پیکان حوادث است و هر جا مردم به کمک نیاز داشته باشند آنجا حضور دارند و به مردم در زمان بحران کمک می‌کنند‌.
 
امیر طاهری افزود: با وحدت و هم‌افزایی بین نیروهای مسلح در عملیات وعده صادق، هیمنه پوشالی گنبد آهنین شکسته شد و زیر سوال رفت.ارتش در عرصه دفاعی و امنیتی نقش محوری را در ماندگاری  نظام جمهوری اسلامی دارد.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تردد روان در تمام محورهای برون شهری کشور
  • برای استادی ادیب و فرزانه: پزشکی که عاشق نوزادان بود و ایران
  • نخست وزیر جوان فرانسه هم نتوانست ماکرون را از مشکلات برهاند
  • ترافیک نیمه سنگین در ۳ محور برون شهری کشور
  • روسیه خواستار رأی گیری درباره تحریم اسرائیل در شورای امنیت شد
  • تلاش برای رفع مشکلات قطعی آب ۲۰ روستا و برق ۱۶ روستا در هرمزگان ادامه دارد
  • رئال روی مکرون را زمین می اندازد
  • پایبندی به ارزش‌های انسانی از ویژگی های نیروهای مسلح ایران است
  • فرانسه سفیر خود را از باکو فراخواند
  • حمله موشکی سنگین حزب الله علیه مواضع اسرائیل/نبرد شدید مقاومت فلسطین با ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه