Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-24@03:37:27 GMT

گفتگوی چاووش اوغلو و دبیرکل ناتو درباره قره‌باغ

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۱۵۶۵۹

گفتگوی چاووش اوغلو و دبیرکل ناتو درباره قره‌باغ

وزیر خارجه ترکیه در حالی درباره قره‌باغ و دریای مدیترانه شرقی با دبیرکل ناتو گفتگو کرد که اختلاف آنکارا با اروپا در باب این مسائل، روز به روز بیشتر می‌شود.

به گزارش مشرق به نقل از آناتولی، منابع دیپلماتیک از گفتگوی تلفنی «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه و «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو پیرامون مسائلی چون مناقشات مدیترانه شرقی، آتش‌بس قره باغ و افغانستان خبر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: آنکارا: پاسخ آلمان در بازرسی کشتی ترکیه را در میدان خواهیم داد

این گفتگو در حالی انجام گرفت که ترکیه در باب مدیترانه شرقی و قره‌باغ اختلاف نظر زیادی با شرکای اروپایی خود در ناتو دارد و دائماً از سوی آنها تهدید به تحریم می‌شود.

علاوه بر این مسائل، اقدام نظامیان آلمانی مبنی بر بازرسی از یک فروند کشتی ترکیه‌ای، به تنش‌های اخیر آنکارا و کشورهای اروپایی دامن زده است.

نظامیان آلمان در چارچوب اتحادیه اروپا و در راستای عملیات «ایرینی» که هدف از آن مقابله با قاچاق سلاح به لیبی عنوان می‌شود؛ به بازرسی این کشتی ترکیه ای پرداختند.

این در حالی است که با بالا گرفتن تنش‌های متعدد ترکیه و اتحادیه اروپا، ناتو که از عضویت هر دو آنها برخوردار است؛ در وضعیتی بلاتکلیف به سر می‌برد و این قبیل اختلافات را مایه تضعیف دیوار دفاعی پیمان آتلانتیک شمالی تلقی می‌کند

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قره باغ مولود چاووش اوغلو ینس استولتنبرگ ناتو ترکیه اتحادیه اروپا چاووش اوغلو افغانستان دریای مدیترانه آنکارا مولود چاووش اوغلو آلمان قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۵۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتگوی جنجالی داوران ال‌کلاسیکو با VAR منتشر شد

میان داور و تیم VAR در جریان صحنه بحث‌برانگیز ال کلاسیکو چه مکالمه‌ای رد و بدل شد؟

به گزارش طرفداری، بارسلونا به صورت رسمی به داوری جنجالی بازی شب گذشته مقابل رئال مادرید واکنش نشان داد.

شب گذشته (یکشنبه) و در دیداری حساس از هفته سی و دوم رقابت‌های لالیگا فصل ۲۰۲۳/۲۴، رئال مادرید با نتیجه ۲-۳ بارسلونا را شکست داد و فاتح ال‌کلاسیکو شد. جدالی که با گل زودهنگام آندریاس کریستنسن آغاز شد، در نهایت با گل دراماتیک و پیروزی‌بخش جود بلینگام خاتمه یافت تا خیال کهکشانی‌ها از قهرمانی لالیگا با توجه به فاصله 11 امتیازی با بارسا راحت شود.

البته نبرد دیشب خالی از حاشیه نبود و تصمیمات بحث‌برانگیز داور در برخی صحنه‌ها، اعتراض شدید هواداران و کادرفنی بارسلونا را در پی داشت. جنجالی‌ترین اتفاقِ آخرین ال‌کلاسیکوی فصل رخ در اواسط نیمه اول داد. در دقیقه 28 بازی و روی ارسال کرنر بازیکنان بارسلونا، آندری لونین ضربه لامین یامال را در دهانه دروازه برگشت داد؛ صحنه‌ای که بارسایی‌ها قاطعانه اعتقاد دارند دروازه‌بان رئال از داخل دروازه توپ را بیرون کشیده و به قول معروف حق آنها خورده شده است. 

در راستای بیانیه اعتراضی بارسلونا، فدراسیون فوتبال اسپانیا مکالمه سزار سوتو گرادو، داور ال‌کلاسیکو با داور VAR در خصوص این صحنه جنجالی را منتشر کرد:

سوتو گرادو، داور بازی خطاب به گوندوغان
???? «منتظر بازبینی صحنه هستیم. شاید گل باشد، بررسی می‌کنیم.»

داور VAR
???? «بدن لونین جلوی دید را گرفته است! به بررسی صحنه‌ها ادامه می‌دهیم. زاویه ۳۶۰ خوب نیست، این یکی هم خوب نیست، این یکی هم نه، این هم دوباره نه!»

سوتو داور بازی
???? «هیچ عجله‌ای نداریم، این تصمیم خیلی مهم است‌، همه دوربین‌ها را بررسی کنید!»

داور VAR
???? «با یک ضربه کرنر کار را مجددا آغاز کن، ما هیچ مدرکی برای گل شدن توپ نداریم! به همین دلیل با یک ضربه کرنر کار را شروع کن. هیچ مدرکی برای ورود توپ به دروازه نیست!»

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ماجرای اتاق خالی VAR در دیدار رئال مادرید و وایادولید چه بود؟ کدام محبوب ترند؟ بارسلونا یا رئال؟

دیگر خبرها

  • گفتگوی تلفنی معاون بایدن با رئیس رژیم صهیونیستی
  • نقره داغ تیم داوری کشتی جنجالی در باکو؛ چی چی اوغلو از المپیک محروم شد
  • نقره‌داغ تیم داوری مبارزه جنجالی کشتی در باکو/ چی چی اوغلو از المپیک محروم شد
  • اصفهان میزبان « دومین اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD» است
  • پاسخ جالب چالهان‌اوغلو به میلانی‌ها پس از قهرمانی اینتر+ عکس
  • علی رشیدی دبیرکل فدراسیون کبدی شد
  • مستند «ابوجهاد» از رسانه ملی
  • گفتگوی جنجالی داوران ال‌کلاسیکو با VAR منتشر شد
  • ناتو هیچ برنامه‌ای برای اعزام نیروی نظامی به اوکراین ندارد
  • پیام‌ تبریک دبیرکل اوپک به رئیس‌جمهوری برای عید فطر