Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، یدالله موحد در بازدید استاندار و جمعی از مسولان استان کرمان از مناطق حاشیه نشین این شهر، وسعت منطقه حاشیه نشین شهرک صنعتی کرمان را ۶۰۳ هکتار ذکر کرد و افزود: برنامه ریزی های لازم برای انتقال کوره های آهک پزی از شهرک صنعتی از ۲ ماه قبل انجام شده و این کار تا یک ماه آینده باید به نتیجه برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطر نشان کرد: بر اساس اعلام معاونت عمرانی استانداری کرمان ۷۰ هکتار زمین به منظور انتقال کوره های آهک پزی از شهرک صنعتی آماده  شده و با ایجاد زیرساخت‌های لازم کار اجرایی انتقال این کوره ها پیگیری خواهد شد.
نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان  اظهار داشت: شهرداری کرمان نیز موظف شده برخی خدمات زیربنایی را در مناطق حاشیه نشین توسعه دهد.
موحد یادآور شد: بر اساس طرح پیشنهادی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان نقش هریک از سازمان ها در ساماندهی مناطق حاشیه نشین مشخص شده و دستگاه ها موظف به انجام ماموریت ها و مسئولیت های خود در این زمینه هستند.
 وی با اشاره به پیگیری های انجام شده برای صدور اسناد مالکیت اراضی دولتی واقع در مناطق حاشیه شهر کرمان گفت:با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.
رئیس کل دادگستری استان کرمان به موضوع ساماندهی آلونک ها و ساختمان های غیرمجاز و ناایمن موجود در حاشیه شهر کرمان نیز اشاره کرد و گفت: در این زمینه پیگیری‌هایی با کمیته امداد امام خمینی (ره) به منظور ساخت مسکن برای محرومان در این منطقه انجام شده است.
 استاندار کرمان نیز گفت: شناخت نسبی از محلات حاشیه نشین کرمان وجود دارد و پیشنهاداتی به اقتضای شرایط منطقه ارائه شده که از هفته آینده به صورت موضوعی بررسی‌های لازم برای سامانه این مناطق آغاز می شود.
علی زینی وند یادآور شد:استانداری کرمان آمادگی لازم برای اجرای طرح های ساماندهی حاشیه شهر کرمان از جمله انتقال کوره های آهک پزی را دارد.
همچنین مقرر شد طی هفته جاری نشستی با حضور مسئولان استانی به منظور تدوین برنامه های عملیاتی اجرای طرح ساماندهی حاشیه شهر کرمان برگزار شود.

برچسب‌ها خبرگزاری جمهوری اسلامی دادگستری کرمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خبرگزاری جمهوری اسلامی دادگستری کرمان خبرگزاری جمهوری اسلامی دادگستری کرمان اخبار کنکور حاشیه شهر کرمان استان کرمان مناطق حاشیه حاشیه نشین شهرک صنعتی انجام شده کوره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۵۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش الجزیره درباره شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری

بیشتر شهرک‌های صهیونیست‌نشین کرانه باختری اشغالی در مناطقی احداث شده‌اند که بیشترین درصد منابع طبیعی، جنگل‌ و زیرساخت را دارند.

به گزارش ایسنا، شهرک‌های صهیونیست‌نشین واقع در کرانه باختری اشغالی بیش از ۲۴۰۰ کیلومتر مربع معادل بیش از ۴۲ درصد از کل مساحت آن را تشکیل داده و شامل مجتمع‌های شهرک‌نشین بزرگی همانند «کریات اربع، گوش عتصیون، معالیه ادومیم و آریل» هستند.

«صهیب العصا» خبرنگار شبکه خبری «الجزیره» در گزارشی درباره این شهرک‌ها اظهار کرد، هر مجتمع شامل تعدادی شهرک‌های همجوار است که در هرکدام از آنها چندین هزار شهرک‌نشین ساکن هستند و علاوه بر این مجتمع‌ها، شهرک‌های جداگانه‌ای نیز در مناطق مختلف کرانه باختری وجود دارند که در آنها صدها شهرک‌نشین صهیونیست ساکن هستند.

صهیب العصا در ادامه گزاش خود آورد، علاوه بر اینها، کانون‌های پراکنده‌ای که شهرک‌نشین‌ها بدون تصمیم رسمی کابینه روی ارتفاعات احداث کرده‌اند و در آنها چند ده شهرک‌نشین سکونت دارند، روبه‌افزایش هستند.

به گزارش این خبرنگار الجزیره، در تاریخ کرانه باختری تا سال ۱۹۶۷ کاملا عاری از شهرک‌نشین‌های صهیونیست بود. از آن تاریخ کار احداث شهرک‌ها آغاز شد و تا سال ۲۰۲۳ تعداد آنها به حدود ۱۶۷ شهرک و نیز ۱۶۸ کانون پراکنده شهرک‌نشین‌ها رسید.

صهیب العصا در ادامه گزارش خود آورد، در این شهرک‌ها حدود ۷۲۷ هزار شهرک‌نشین سکونت دارند که نزدیک به ۱۴ درصد از ساکنان کرانه باختری را تشکیل می‌دهند اما کنترل ۴۲ درصد از مساحت این منطقه را در اختیار دارند.

همچنین در این گزارش آمده است، مناطق تحت کنترل شهرک‌نشین‌ها در مناطق «ج» تعیین شده در توافق اسلو واقع است که ۸۹ درصد منابع طبیعی، ۹۰ درصد جنگل‌ها و ۵۰ درصد راه‌ها در این مساحت قرار دارد.

صهیب العصا در پایان نیز تاکید کرد، شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی تنها به مصادره اراضی اشغالی کرانه باختری محدود نیست و شهرک‌نشین‌ها افراطی‌ترین، خشن‌ترین و مسلح‌ترین ساکنان اراضی اشغالی هستند که به زمین‌های کشاورزی و خانه‌های فلسطینی‌ها در روستاهایی که شهرک‌ها در بخش‌هایی از اراضی آنها احداث شده، حمله می‌کنند و مهمتر از همه اینها اینکه «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی که از زمان آغاز جنگ علیه غزه، بیش از ۱۰۰ هزار قبضه سلاح جدید را در میان شهرک‌نشین‌ها توزیع کرد و «بتسلئیل اسموتریچ» وزیر دارایی این رژیم که اساسا وجود ملت فلسطینی را انکار می‌کند، در همین شهرک‌ها متولد شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اشتغال ۸۰۰۰ نفر در شهرک صنعتی ۲ اردبیل
  • اشتغال ۸ هزار نفر در شهرک صنعتی۲ اردبیل
  • ‌تدوین برنامه تحول شهرک‌های صنعتی فارس در ۱۱۰ شاخص با رویکرد تحقق شعار سال 
  • عکس یادگاری یک شهرک‌نشین اسرائیلی با موشک ایرانی!
  • بقایای موشک های ایرانی در شهرک های صهیونیست نشین! | تصاویر
  • گزارش الجزیره درباره شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری
  • بقایای موشک ایرانی در خیابان‌های شهرک‌های صهیونیست نشین + فیلم
  • ساماندهی معتادین متجاهر روی میز دستگاه قضا
  • جهش تولید با مشارکت مردم
  • فیلم| هجوم ۱۵۰۰ شهرک‌نشین به روستای‌المغیر