Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-25@22:28:01 GMT

طرز تهیه میرزا قاسمی اصیل گیلانی

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۱۶۱۳۴

طرز تهیه میرزا قاسمی اصیل گیلانی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل ازاکالابلاگ


مواد اولیه میرزا قاسمی

 

بادمجان پنج عدد

 

گوجه فرنگی سه عدد

 

سیرسه حبه

 

تخم مرغ دو عدد

 

زردچوبه١ قاشق چای‌خوری

 

فلفل سیاه١/٢ ق چایخوری

 

نمک به میزان لازم

 

یکی از معیارهای خوشمزه و خوش عطر بودن میرزاقاسمی، کبابی بودن بادمجان است. یکی از لذت‌های درست کردن میرزاقاسمی کبابی کردن بادمجان روی زغال است اما شاید شما به دلیل محدودیت زمانی یا حتی اجاق‌گاز منزل نتوانید این کار را انجام دهید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بادمجان هارو روی گاز با پوست کبابی کنید؛ آن‌ها را روی شعله‌ی مستقیم یا روی شعله پخش کن (برای جلوگیری از کثیف شدن اجاق‌گاز) قراربدید.

اجازه بدید بادمجان‌ها کاملا سرخ و کبابی بشن. (برای اینکه از پخته شدن بادمجان‌ها اطمینان حاصل کنید، می‌توانید یک چاقو یا چنگال را در بادمجان‌ها فروکنید؛ اگر چاقو به‌راحتی فرورفت، یعنی بادمجان کامل پخته شده است). آن‌ها را داخل سینی گذاشته و اجازه دهید کمی خنک شوند

3- پوست آن‌ها را به ‌آرامی با دست جدا کنید. ( در این مرحله برای جلوگیری از سیاه شدن دستتان دستکش بپوشید).

4- بادمجان‌ها را داخل ظرفی قرار دهید و  با کارد ساطوری کنید یا با گوشت‌کوب آن را له کنید.

5- پوست گوجه هارو بگیرید؛ میتونید گوجه هارو چند دقیقه در آب جوش قرار بدید و بعد به آب سرد منتقل کنید تا پوستش راحتتر جدا بشه.

6- گوجه‌های بدون پوست رو رنده یا پوره کنید

7- سیر رو بکوبید یا رنده کنید. مقداری روغن درتابه بریزید و تابه را روی حرارت قرار بدید. روغن که سرخ شد، سیر رو درتابه بریزید.

8- زردچوبه و فلفل سیاه یا قرمز رو اضافه کنید

9- در همان تابه و کنار سیر، تخم مرغ ها رو بشکنید و هم بزنید. بعد سیر و تخم مرغ را از تابه خارج کنید.

10- در همان تابه که سیر و تخم مرغ را سرخ کردید، پوره ی گوجه را بریزید.

11- کمی تفت بدید. بادمجان‌های ساطوری و له شده را اضافه کنید. اگر نیاز بود در این مرحله مقداری روغن اصافه کنید چون بادمجان‌ها روغن رو جذب میکنند. بادمجان و گوجه را باهم مخلوط کنید. اجازه بدید با حرارت متوسط بادمجان و گوجه باهم به خوبی پخته شوند.

12- نمک را هم اضافه کنید. ( میزان نمک و ادویه سلیقه ای ست و میتوانید با چشیدن مواد، میزانش رو کم وزیاد کنید.)

13- بعد از اینکه بادمجان و گوجه به خوبی باهم ترکیب شدند و غذا به اصطلاح به روغن افتاد، مخلوط سیر و تخم مرغ را اضافه کنید.

14- همه‌ی مواد را به خوبی هم زده و باهم مخلوط کنید. وقتی همه مواد باهم به خوبی مخلوط شدند. غذای شما حاضراست

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: بادمجان میرزا قاسمی گیلانی بادمجان ها اضافه کنید تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۶۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجری موفق طرح نور در کرمانشاه

مهدی حاجیان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران، با تشکر و قدردانی از همراهی شهروندان کرمانشاه و به‌خصوص بانوان شریف با پلیس در اجرای طرح نور، گفت : کرمانشاه جزو استان‌های ممتاز و نمونه کشور در طرح نور است.

وی گفت: خوشبختانه بانوان این دیار خود را مقید و ملزم به رعایت حجاب می‌دانند چرا که از دیرباز فرهنگ پوشیدگی، عفت و پاکدامنی در میان مردم اصیل و نجیب کرمانشاه وجود داشته است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با تأکید بر اینکه فرهنگ اصیل کردی که حجاب، عفاف، پوشیدگی و پاکدامنی اجزای لاینفک و جدایی‌ناپذیر آن را تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: برهنگی و کشف حجاب در این فرهنگ اصیل که مملو از غیرت و جوانمردی است، جایی ندارد.

وی به تلاش رسانه‌های معاند برای عادی انگاری موضوع کشف حجاب در جامعه اشاره کرد و گفت: خوشبختانه این تلاش مذبوحانه به جایی نرسید و اکثریت قریب به اتفاق مردم و بانوان ارجمند ایران اسلامی و استان کرمانشاه با حفظ پوشش مناسب دشمنان را در دستیابی به اهدافشان بازداشتند.

حاجیان با بیان اینکه کشف حجاب در قانون جمهوری اسلامی جرم و فعلی حرام محسوب می‌شود، گفت: پلیس مجری قانون است و اجازه نخواهد داد عده‌ای بسیار قلیل، این قانون الهی را نادیده گرفته و هنجارشکنی کنند.

 حاجیان از برخورد قانونی پلیس با افراد هنجارشکن و بدحجاب خبر داد و گفت: همکاران ما ابتدا تلاش می‌کنند با امر به معروف و نهی از منکر، معدود افراد بدحجاب را راهنمایی کنند و در صورت بی‌توجهی، اقدامات قانونی بعدی برای برخورد با آنها انجام خواهد شد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • میرزا مهدی آشتیانی؛ جمع بین نبوغ و تبحر
  • ماکودا ؛ پیشنهادی جذاب، لذیذ و خوشمزه
  • طرز تهیه کباب ترش تابه‌ای، یک غذای فوق‌العاده خوشمزه
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد
  • چگونه از خرید لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو در امان باشیم؟ | لوازم یدکی اصل را از اینجا تهیه کنید
  • اجری موفق طرح نور در کرمانشاه
  • بادمجان شکم‌پر را با این روش خوشمزه درست کنید
  • با مصرف این غذاها از شر حشرات در فصل تابستان خلاص شوید!
  • کشت و برداشت بادمجان در خانه با کمک سطل پلاستیکی (فیلم)
  • ببینید | ابراز عشق سرمربی پرسپولیس به دو غذای ایران؛ اولی کشک بادمجان، دومی چیست؟