Web Analytics Made Easy - Statcounter

خواص پنیر | خواص پنیر و گردو | ارزش غذایی پنیر | طبقه‌بندی پنیرها براساس میزان رطوبت | چه نوع پنیری را انتخاب کنیم؟ | مضرات پنیر | خواص پنیر گودا | ضرر های پنیر | پنیر خالی | فواید پنیر | پنیر همراه گردو | خواص ضد سرطان پنیر

خواص پنیر

پنیر غذایی است مغذی و انرژی زا و از نظر طبیعت، «سرد و تر» است.

پنیر دارای:

کلسیم B۱ منیزیم B۱۲ گوگرد

نکات مهم در مورد پنیر:

نکته اول:

یکی از بهترین جاهایی که می‌توان از این ماده پرارزش استفاده کرد، صبحانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته دوم:

پنیر، هم غذایی سهل‌الهضم است و هم معمولا به علت این که پرچربی نیست مصرف آن با نان، ترکیب بسیار با ارزشی خواهد بود.

نکته سوم:

پروتئین موجود در پنیر فراوان و از کیفیت خوبی برخوردار بوده و تقریبا دارای تمامی اسید آمینه‌های ضروری مورد نیاز بدن است.

نکته چهارم:

مصرف پنیر، کم خونی را جبران می کند.

نکته پنجم:

افرادی که دچار بی خوابی هستند می توانند به وفور از آن استفاده کنند.
نکته ششم:

استفاده از پنیر باعث درمان زخم های قرنیه چشم شده و پنیر بی نمک در تقویت بینایی موثر است.

نکته هفتم:

خوردن پنیر باعث پیشگیری از ضعف شنوایی می شود.
نکته هشتم:

افرادی که دچار مرض قند هستند، به راحتی می توانند از آن استفاده کنند.سوزش مچ دست و پا را از بین می برد.

نکته نهم:

خوردن پنیر می تواند به هضم غذا کمک کند.افرادی که دچار «زونا» شده اند نیز می توانند از آن استفاده کنند.

نکته دهم:

پنیر تازه ضدعفونی کننده روده است و در ترمیم زخم ها تاثیر دارد.استفاده از پنیر درمان کننده «امراض صفراوی» است.

نکته یازدهم:

مصرف پنیر، گرفتگی عضلات را رفع می کند.از پوسته شدن سطح پوست جلوگیری می کند و در درمان تورم غدد لنفاوی موثر است.

برخی تصور می‌کنند خوردن پنیر سبب کاهش هوش و به قولی خنگ شدن‌شان می‌شود، در حالی که متخصصان تغذیه این موضوع را رد کرده و تاکید می‌کنند که این یک باور اشتباه است.

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه سالاد پنیر کبابی با سبزیجات کبابی / طرز تهیه سالاد تن ماهی و هالومی

خواص پنیر و گردو

 پیامبر اسلام فرمود پنیر و گردو هر یک به تنهایی مضرند، اما اگر با هم جمع شوند مفید و نافع می گردند.

چرا پنیر به تنهایی مضر است ؟ پنیر سرشار از کلسیم است و گردو نیز دارای فسفر است با توجه به این دو مقدمه معلوم می گردد که بایستی پنیر را با گردو خورد زیرا:کلسیم و فسفر دو ماده با ارزش و بسیار عالی است و این هر دو در صورتی که با هم وارد شوند هیچکدام بیهوده دفع نمی شوند، حالا اگر پنیر بدون گردو )بدون فسفر) بخوریم چون کلسیم بسیاری را صرف کرده ایم ، در مقابل فسفر بدن دفع می شود، هضم و جذب آنها بسیار کاملتر و بهتر و آسان تر انجام می گیرد

با پیشرفت علوم غذاشناسی و پزشکی ، ما بهتر و بیشتر به علل سلامتی ، و عمرهای طویل اجداد خود پی می بریم زیرا آنان بدون دانستن این فلسفه و فعل و انفعالات ، و بدون پیروی از دیگران ، از یک برنامه تنظیم یافته همه جانبه استفاده می کردند، آن برنامه ای که هر چه علم ترقی کند اهمیت و ارزش آن بیش از پیش درک می شود، و با این برنامه بود که بدون دیدن دانشگاه ها سلامت خود را سالهای سال حفظ می کردند و آن برنامه همان برنامه اسلام است.

 همچنین در مورد فواید مصرف پنیر با گردو باید گفت:پیامبر (ص) می فرمایند :پنیر درد است ؛ چون با گردو خورده شود، درمان است . پنیر درد است؛ گردو هم درد است ، چون با هم یک جا جمع شود درمان  می شوند.

امام صادق (ع) در مورد مصرف پنیر با گردو می فرمایند :پنیر و گردو ، چون با هم یک جا جمع شوند در هر یک از آنها درمان است ؛ اما اگر از هم جدا شوند در هر یک از آنها درد است.

 در پنیر ماده ای به نام تیرامین وجود دارد که اگر در مغز تجمع یابد، باعث کندی ذهن می شود، البته این ماده توسط یک نوع آنزیم موجود در بدن انسان می تواند تجزیه شود ولی این آنزیم تا حد مشخصی فعال است. برای فعالیت بیشتر این آنزیم باید میزان مس را در بدن زیاد کرد و این کار با خوردن گردو که حاوی مقداری مس است، انجام می شو د. بنابراین اگر چند بار پنیر خالی خوردید، نگران نشوید.

ارزش غذایی پنیر

پنیر به عنوان جزیی از گروه لبنیات، منبع خوبی از پروتئین، کلسیم و فسفر است. مصرف ۳۰ گرم پنیر (معادل یک قوطی کبریت ) در حدود ۸ گرم پروتئین و ۲۰۰ میلی گرم کلسیم به بدن می رساند. در حالی که ۱۵۰ تا ۲۰۰ گرم شیر (معادل یک لیوان شیر) چنین میزان کلسیمی را به بدن می رساند.

طبقه‌بندی پنیرها براساس میزان رطوبت  کم (13 تا 34 درصد) متوسط (34 تا 45 درصد) زیاد (45 تا 55 درصد) خیلی زیاد (80 تا 85 درصد) دومان ادام موزارلا کاتیج پارمسان سفید فتا کممبرت ریکوتا ریکوتای خشک سوئیس محلی ایمپاستاتا گجی توست چدار پیتزا نوفشاتل میزوست لیقوان آبی خامه چه نوع پنیری را انتخاب کنیم؟

بهتر است از میان انواع پنیر، پنیر های کم چرب را انتخاب کنیم. انواع پر چرب منبع عمده اسیدهای چرب اشباع هستند که برای سلامتی مضرند. بنابراین مصرف پنیرهای پرچرب و خامه ای به یک بار در هفته باید محدود شود.

مصرف پنیرهای باز و محلی به علت احتمال آلودگی های میکروبی توصیه نمی شود چرا که می تواند حامل میکروب های مسمومیت زای خطرناکی مثل سالمونلا، لیستریا، بروسلا و… باشد که ایجاد حصبه، مسمومیت ناشی از لیستریا و تب مالت می کنند.

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه چیپس و پنیر / طرز تهیه هات چیپس به همراه نکاتی برای خوش طعم تر کردن آن

مضرات پنیر

درکنار خواص پنیر مضرات آن را نیز بدانید

پنیر حاوی نوعی ماده به نام تیرامین است که تجمع زیاد آن در مغز باعث کندی ذهن میگردد. در حالت طبیعی آنزیمهای موجود در بدن قادر به تجزیه این ماده هستند ولی درصورت زیاده روی در مصرف پنیر، آنزیم‌ها نمی‌توانند چنان که باید آن را بشکند، به همین دلیل است که متخصصان تغذیه توصیه میکنند از مصرف پنیر به تنهایی اجتناب نموده، آن را همراه با نان و گردو مصرف کنید. استفاده از پنیرهای شور و با چربی زیاد برای بیماران قلبی عروقی و مبتلا به فشار خون بالا مضر است. زیاده روی در مصرف پنیر برای مبتلایان به ورم کبد و کیسه صفرا توصیه نمی‌شود. توصیه میشود از پنیر تازه به دلیل احتمال ابتلا به بیماری تب مالت خودداری شود.

خواص ضد سرطان پنیر

یکی از خواص پنیر ویژگی های آن برای جلوگیری از ابتلا به قاتل انسانها یعنی سرطان می باشد پنیر دارای اسید لینولییک و شینگولیپید است که تاثیر بسزایی در ممانعت از تشکیل سلول های سرطانی دارد.طبق بررسی محققان پنیر دارای یک ویژگی به نام بوتیرات است که این ویژگی به جنگ سرطان با کمک سلول های خوب در کولون می باشد همچنین ویتامین ب در پنیر یک تاثیر فوق العاده ضد سرطان دارد.

چه چیز دیگری در مورد پنیر ارزش دانستن دارد؟

پنیر یکی از غذاهایی است که مواد تشکیل دهنده آن می تواند سهم قابل توجهی در رژیم غذایی سالم داشته باشد. مانند تقریباً بسیاری از مواد غذایی ، حاوی با ارزش ترین پروتئین ها و به مراتب بیشتر از تخم مرغ ، گوشت و ماهی است . پنیر اسیدهای آمینه مهمی را برای متابولیسم فراهم می کند و همچنین حاوی مواد معدنی مهمی مانند ترکیبات کلسیم و فسفر و همچنین عناصر کمیاب است . این ویتامین های محلول در چربی A ، D ، E و K می باشند.

امیدواریم مطلب خواص پنیر برایتان مفید باشد.

پیشنهاد می شود بخوانید :  خواص کره / خواص کره برای پوست / ویتامین های موجود در کره

منبع: ساعت24

کلیدواژه: سئوی سایت پنیر و گردو مصرف پنیر خواص پنیر طرز تهیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۶۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر مرگ با مصرف زیاد این ویتامین

دریافت بیش از اندازه برخی ویتامین‌ها ممکن است سلامتی انسان‌ها را به طر بیندازند.

به گزارش همشهری آنلاین، کمبود ویتامین A به دلیل رژیم ناقص غذایی، در کشور‌های در حال توسعه شایع‌تر است.

افراد باردار و شیرده و مبتلایان به فیبروز کیستیک بیشتر به مکمل‌های ویتامین A نیاز دارند. برای افزایش جذب بهینه، باید مکمل‌های این ویتامین را همراه با یک وعده غذایی حاوی چربی مصرف کنید.

برخی شواهد نشان می‌دهد که دوز بالای این ویتامین ممکن است خطر مرگ و میر ناشی از سرطان را افزایش دهند. به همین دلیل، توصیه می‌شود زیر نظر پزشک باشید.

دیگر خبرها

  • قوی‌ترین مکمل غذایی و دارویی در طول روز
  • قوی ترین مکمل غذایی و دارویی در طول روز | نیازی به مصرف ناهار و شام نیست + درمان قند خون در 28 روز
  • ارزش گوشت‌‌های معدوم شده درگهان بیش از ۵۰ میلیارد است
  • خواص بی نظیر و معجزه های برگ سیر!
  • خواص مصرف برخی دمنوش‌های مفید در ماه مبارک رمضان
  • فقط با رعایت این ۶ نکته ساده وزن خود را کم کنید
  • خطر مرگ با مصرف زیاد این ویتامین
  • خسارت بارش های سیل آسای اخیر به برخی از مناطق ایلام
  • خواص مصرف نمک از منظر روایات
  • بررسی خواص گوشت شتر به بهانه خبر سقوط وحشتناک جمعیت آن در ایران/ آیا گوشت شتر گرم است؟