Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از این نشریه آمریکایی، دو ماه مانده به پایان دوره ریاست جمهوری «دونالد ترامپ»، او «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه را به «اسرائیل» فرستاد تا اولین دیپلمات عالی‌رتبه آمریکا باشد که به سرزمین‌های اشغالی در کرانه باختری و بلندی‌های جولان پا گذاشته و میراث دولت را برای همسویی بی‌سابقه با نزدیک‌ترین متحد آمریکا در منطقه تحکیم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای فلسطینی‌ها این اقدام، تیر ترکش آخر بود. اما مذاکره کنندگان فلسطینی به نمایندگی از دولت محمود عباس، به فرصت ترمیم روابط با واشنگتن پس از انتقال قدرت در آمریکا چشم بسته‌اند.

آن‌ها همچنین امیدوارند که آمریکا درباره برخی مسائل کلیدی مانند پایان دادن به اشغال‌گری‌های رژیم صهیونیستی و توسعه شهرک سازی در سرزمین‌هایی که براساس قطعنامه‌های سازمان ملل متحد متعلق به فلسطین است، به اجماع بین‌المللی بازگردد. فلسطینی‌ها به شناسایی منطقه مورد مناقشه در شرق قدس تحت حاکمیت فلسطین نیز چشم دوخته‌اند.

به نوشته نیوزویک، فلسطین دستیابی به این اهداف را پس از عقب نشینی‌هایی که ناگزیر در دولت ترامپ متحمل شد، تنها راه جلوگیری از تداوم مرگبار درگیری‌ها می بیند.

یک عضو تشکیلات خودگردان فلسطین که نامش فاش نشده به نیوزویک گفته است: «پس از گذشت ۵۳ سال اشغال‌گری، سرکوب و بی عدالتی، تنها راه رو به جلو پایان اشغال‌گری‌های اسرائیل و احترام به حق بازگشت فلسطینیان است.» وی تصریح کرد که عدالت، استقلال و آزادی لازمه رسیدن به امنیت و ثبات در منطقه است.

نیوزویک با مرور سیاست‌های ترامپ در شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، معامله قرن و فشار بر کشورهای عربی برای عادی سازی روابط با رژیم اشغال‌گر قدس افزود که جو بایدن نیز در تبیین سیاست های خارجی دولت آمریکا از تحولات اخیر استقبال کرده و خواستار تعهد آهنین به حفاظت از «امنیت اسرائیل» شده است. 

اما او برخلاف ترامپ فضای بیشتری را برای تعامل با فلسطین می‌بینند و گفته بود: «ما تلاش خواهیم کرد تا اطمینان حاصل کنیم که فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها از تدابیر مشترکی برای آزادی، امنیت و دمکراسی برخوردار شوند».

در تارنمای رسمی بایدن آمده است:‌ ما به راه حل تشکیل دو کشور فلسطین و اسرائیل متعهد هستیم و با اقدامات یکجانبه‌ای که رسیدن به این اهداف را تضعیف کند مخالفت خواهیم کرد. ما همچنین با ضمیمه (سرزمین‌های فلسطین) و توسعه شهرک‌سازی مخالفیم و بلافاصله اقدامات لازم را برای بازگرداندن کمک‌های مالی اقتصادی و بشردوستانه به مردم فلسطین اتخاذ خواهیم کرد.

به نوشته نیوزویک، با رفتن ترامپ از کاخ سفید، بعید است که اتحاد این کشور با رژیم صهیونیستی به صورت بنیادین آسیب ببیند اما دست کم سبب خواهد شد تا همگرایی عمیق اعتقادی بین دو طرف پایان یافته و دیپلماسی از نو آغاز شود.

برچسب‌ها دونالد ترامپ جو بایدن فلسطین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دونالد ترامپ جو بایدن فلسطین دونالد ترامپ جو بایدن فلسطین اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۶۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن: ایران می خواهد تنها دولت یهودی موجود در جهان را محو کند | اکنون زمان مناسبی برای پشت کردن به اسرائیل نیست

به گزارش همشهری آنلاین، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در مقاله‌ای نوشت «ایران می‌خواهد اسرائیل را به‌طور کامل و تا ابد نابود و تنها دولت یهودی موجود در جهان را محو کند».

وی در این مقاله که در وال‌استریت‌ژورنال منتشر شد، مدعی شد: اگر ایران حملاتش علیه اسرائیل را گسترش دهد، آمریکا نیز وارد این درگیری خواهد شد. اسرائیل فناوری و آموزش لازم برای دفاع از خود را دارد.

بایدن در بخش دیگری از این مقاله خاطرنشان کرد: مجلس نمایندگان باید قانونی را در مورد امنیت اوکراین و اسرائیل و همچنین کمک به فلسطینی‌ها تصویب کند. اکنون زمان مناسبی برای پشت کردن به اوکراین و اسرائیل نیست.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین تاکید کرد: پیروزی پوتین در اوکراین بدین معناست که ائتلاف ناتو در خطر است. پوتین تلاش می کند که اراده غرب را بشکند اما ما این اجازه را به او نخواهیم داد.

وی همچنین مدعی شد چین فناوری‌های دقیق و بسیار مهم در صنعت دفاعی به روسیه می‌دهد.

کد خبر 845303 منبع: ایسنا برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه آمریکا و اسرائیل جوزف بایدن

دیگر خبرها

  • آمریکا بیش از یک میلیارد دلار تسلیحات جدید به اسرائیل می‌دهد
  • گاف عجیب بایدن درباره حمله اسرائیل به حیفا (فیلم)
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • گاف جدید و خنده‌دار بایدن درباره اسرائیل | تمسخر رئیس‌جمهور آمریکا در شبکه‌های اجتماعی
  • ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)
  • زیباکلام : با توجه به اختلاف نظر بایدن و نتانیاهو در باره جنگ ایران و اسرائیل، باید تهران و واشنگتن مستقیم مذاکره کنند
  • رحیم‌پور ازغدی: ترامپ یقه طرف را می‌گیره می‌خواد تجاوز کنه!
  • بایدن: ایران می خواهد تنها دولت یهودی موجود در جهان را محو کند | اکنون زمان مناسبی برای پشت کردن به اسرائیل نیست
  • واشنگتن‌تایمز: حمله ایران به اسرائیل، شکست سیاست بایدن را نشان داد
  • بایدن ورود کشتی های روسی به بنادر آمریکا را برای یک سال دیگر ممنوع کرد