Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@12:03:49 GMT

۱۶ بوستان قم فرش خزان شد

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۱۶۳۰۸

۱۶ بوستان قم فرش خزان شد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، پیام جوادیان،مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به آغاز فصل سرما و تغییر چهره شهر اظهار کرد: با توجه به اقتضای فصل پاییز و لزوم زیباسازی و خاطر انگیزی بوستان‌ها اقدامات لازم در دستور کار قرارگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او استفاده از برگ‌های پاییزی را در زیباسازی بوستان‌ها بسیار تأثیرگذار دانست و افزود: ایجاد جلوه‌های بصری و صوتی با استفاده از برگ‌های پاییزی و انتقال برگ درختان خزان‌دار و رهاسازی آن در عرصه فضای سبز انجام‌شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم تصریح کرد: از بیست و ششم آبان ماه، ۱۶ بوستان شاخص مناطق هشت‌گانه انتخاب‌شده اند و برگ‌های درختان خزانی در آن جمع‌آوری نشده و رهاسازی می‌شود.

او با تأکید بر نظافت و جمع‌آوری پسماند‌ها به‌صورت مستمر گفت: تعدادی از بوستان‌ها عبارت است از بوستان حضرت مهدی (عج)، بوستان کودک در منطقه ۱، بوستان شفق، بوستان صبا در منطقه ۲ و بوستان شهید بنیادی و بوستان نسیم منطقه ۳ که انتخاب‌شده‌اند.

جوادیان ادامه داد: بوستان علوی، بوستان خاطره در منطقه ۴، بوستان ولیعصر (عج)، بوستان بصیرت در منطقه ۵، بوستان شهریار، بوستان نرگس در منطقه۶، بوستان صدر، بوستان بانوان نجمه در منطقه ۷ و بوستان انقلاب اسلامی و بوستان پردیس در منطقه ۸ نیز انتخاب‌شده است.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری قم نشاط اجتماعی بوستان های قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۶۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح ۲۷ طرح منطقه‌ای و محله‌ای در منطقه ۲ تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، شهردار منطقه 2 تهران گفت:طرح های توسعه منطقه‌ای، محله‌ای و احداثی با هدف رفع مشکلات شهروندان در محلات تعریف و با تلاش شبانه روزی کارکنان و تسهیل خدمت‌رسانی به شهروندان بر اساس نیازها و ظرفیت‌ها شناسایی شده و در چند بخش فرهنگی، عمرانی، ترافیکی و خدمات شهری طراحی و احداث شده است.

مهدی صالحی رفع مشکلات ترافیکی و ایمن‌سازی معابر را از دیگر طرح‌های اجرایی ذکر کرد و افزود: ساماندهی ترافیک میدان صنعت، شهید تیموری و میدان کوثر، تعریض بلوار دریا، ایمن‌سازی شبکه بزرگراهی، بهسازی ایستگاه‌های اتوبوس، تقویت ناوگان اتوبوسرانی، مسقف کردن پایانه تاکسیرانی و همچنین اصلاح هندسی در نقاط پرترافیک از جمله طرح های ترافیکی آماده بهره‌برداری است.

شهردار منطقه۲ در ادامه به طرح‌های زیست محیطی اشاره کرد و گفت: طرح انتقال پساب شهرک قدس به مخزن بتنی میدان بوعلی در حدود ۵ کیلومتر از مهم‌ترین طرح‌هاست که با هدف استفاده از منابع آب پایدار مانند پساب در آبیاری برخی از عرصه‌های فضای سبز اجرا شد.

آقای صالحی افزود: این طرح در دومرحله اجرا می شود، که در مرحله نخست طرح، لوله‌گذاری انتقال پساب از تصفیه‌خانه شهرک قدس به مخزن نیایش اجرا شده است. وی همچنین گفت: به منظور بهبود شبکه معابر شهری و بزرگراهی و تسهیل در دسترسی شهروندان و افراد کم توان به امکانات شهری، طرح‌های عمرانی در قالب مناسب‌سازی معابر و بوستان‌ها و اجرای عملیات روکش آسفالت اجرا شده است.

شهردار منطقه ۲ در ادامه به زیباسازی خیابان ستارخان اشاره کرد و گفت: ساماندهی منظر شهری میدان دریان نو، بهسازی زمین بازی بوستان‌ها و پایدارسازی بوستان پرواز از دیگر طرح های اجرایی است.

آقای صالحی تقویت زیرساخت های فرهنگی و اجتماعی را از دیگر اولویت های منطقه برشمرد و گفت: احداث سوله ورزشی پونک و مجموعه ورزشی پردیسان، بازپیرایی زمین‌های ورزشی، راه‌اندازی مراکز کارآفرینی، پویاشهر، حسینیه بوستان پرواز، خانه مادر و کودک و همچنین خانه خلاقیت کودکان اوتیسم بخشی از این طرح ها است.

دیگر خبرها

  • افتتاح ۲۷ طرح منطقه‌ای و محله‌ای در منطقه ۲ تهران
  • آغاز عملیات عمرانی یادمان شهید گمنام در بوستان فدک
  • نصب تله‌های جالب برای آفت پوستخوار کاج در بوستان سرخه حصار | این تله‌ها چطور عمل می‌کنند؟
  • پیشرفت قابل توجه عملیات خطوط انتقال آب فضای سبز در منطقه ۸ اصفهان
  • بوستان باشت نگینی سبز در جنوب کشور
  • نصب تله‌های فرمونی برای جلوگیری از آفت پوستخوار کاج در بوستان سرخه حصار
  • نصب تله های فرمونی در بوستان جنگلی سرخه حصار
  • احداث سالن ورزشی در محله جروکان
  • خداحافظی با پیاده‌رو‌های خاکی در منطقه پردیسان قم
  • افزایش دوبرابری مساحت بوستان‌های مشهد