Web Analytics Made Easy - Statcounter

فتح‌الله حقیقی روز پنجشنبه در ستاد مقابله با کرونای استان زنجان که به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور دکتر ایرج حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون با تشکیل ستاد و ۱۴ کمیته عملیاتی اقدامات خوبی در راستای پیشگیری و مقابله با کرونا در استان انجام گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه طبق برنامه ریزی ها به طور مستمر وضعیت بیماری کووید- ۱۹ در استان به ویژه شهرستان ها رصد می شود، اظهار داشت: در این استان بصورت میدانی با افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کردند، برخورد جدی انجام گرفت که این مهم آثار و نتایج خوبی به همراه داشته است.

استاندار زنجان، با اشاره به تشکیل ۱۴۶ تیم نظارتی تحت نظر کمیته عالی نظارت استان، ادامه داد: روزانه وضعیت و مشکلات موجود کرونایی استان بررسی و پیگیری می‌شود و از طرفی مقوله مهم آموزش مورد توجه قرار گرفته  است که راه اندازی استودیو سلامت از جمله نمودهای عینی آن به شمار می رود.

وی با بیان اینکه زنجان سومین استان کشور است که بیشترین تعداد فوتی های ناشی از کرونا در آن مربوط به سالمندان اظهار داشت: کاهش مرگ و میر این گروه سنی نیازمند اتخاذ تدابیر و کنترل لازم است. 

استاندار زنجان با اشاره به اجرای طرح ساماندهی سالمندان و تهیه بانک اطلاعاتی این قشر در استان افزود: با توجه به اطلاعات سالمندان از قبیل افراد دارای بیماری های زمینه ای، خدمات و آموزش‌های لازم به این افراد ارائه می‌شود و طبق برنامه ریزی های لازم داروهای مصرفی سالمندانی که به تنهایی زندگی می کنند، درب منزل به آنها تحویل داده خواهد شد تا از خروج آنها از خانه و قرار گرفتن در معرض ویروس کرونا جلوگیری شود.

حقیقی افزود: افراد مشکوک به کرونا از مطبها و سایر مراکز خصوصی به مراکز ۱۶ ساعته سرپایی استان ارجاع داده می شوند و در مجموع می توان گفت وضعیت همه بیماران کرونایی در استان به دقت رصد می‌شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه با ارسال فرم خوداظهاری به دستگاه‌های اجرایی وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی توصیه شده توسط ناظران چک می شود، گفت: بر این اساس رعایت کمتر از ۹۰ درصدی پروتکل‌های بهداشتی در ادارات استان به هیچ عنوان پذیرفته نیست.

حقیقی با اشاره به تدابیر انجام شده در جهت قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا گفت: اگر مراسم یوم‌العباس در زنجان حتی با ۱۰ درصد جمعیت ۶۰۰ هزار نفری برگزار می‌شد، یک فاجعه رخ می‌داد اما با هماهنگی بین‌دستگاهی و همراهی زنجانی‌ها این مراسم به سمت توزیع بسته‌های معیشتی سوق داده شد.

استاندار زنجان همچنین با اشاره به خودکفا بودن استان در تولید ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده، خاطر نشان کرد: هم اکنون روزانه ۷۰۰ هزار ماسک در استان تولید می شود که ۵۰ درصد آن با قیمت یک هزار تومان و ۵۰ درصد دیگر نیز با قیمت یک‌هزار و ۳۰۰ تومان عرضه می شود.

وی بااشاره به اینکه تاکنون بیش از ۲ میلیون ماسک رایگان در استان توزیع شده است، تصریح کرد: تولیدات ماسک مازاد بر نیاز استان به سایر استانها نیز ارسال می شود.

حقیقی مهمترین عامل ابتلای مردم زنجان به ویروس کرونا را برپایی دورهمی، ارتباطات اداری، عزا و عروسی و ماندن در مکان‌های بسته بیان و خاطرنشان کرد: تاکنون حدود یک‌هزار نفر بیمار کرونایی در نقاهتگاهای استان بهبود یافته‌اند و ورود آنها به مراکز درمانی و بیمارستانها پیشگیری شده است.

برچسب‌ها کرونا سالمندان فتح‌الله حقیقی زنجان پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا سالمندان فتح الله حقیقی زنجان کرونا سالمندان فتح الله حقیقی زنجان اخبار کنکور استاندار زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۶۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لینک‌های ثبت‌نام در تذکر لسانی کشف حجاب از جانب پلیس نیست

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مرکز اطلاع رسانی فراجا طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: لینک‌های منتشره جهت ثبت‌نام و نقش آفرینی در طرح تذکر لسانی و مقابله با کشف حجاب و برهنگی و موارد مشابه، از جانب پلیس نیست.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: هر گونه اقدام رسانه‌ای و اطلاع رسانی در موضوعات مرتبط با پلیس، صرفاً از طریق وبگاه رسمی به نشانی www.police.ir انجام می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نشست اعضای ستاد شورای اطلاع رسانی استان با دستورکار تبیین شعار سال
  • پلیس لینکی برای ثبت‌نام در تذکر کشف حجاب ارسال نکرده‌است
  • اطلاعیه پلیس درباره لینک‌ ثبت‌نام تذکر لسانی به کشف حجاب
  • اطلاعیه فراجا درباره لینک‌های تذکر کشف حجاب + جزئیات
  • لینک‌های ثبت‌نام در تذکر لسانی کشف حجاب از جانب پلیس نیست
  • واکنش پلیس به لینک‌های تذکر کشف حجاب 
  • لینک‌های تذکر کشف حجاب از جانب پلیس نیست
  • اطلاعیه پلیس درباره ثبت نام در تذکر لسانی کشف حجاب
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است / دوران کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم