Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، در پی نفوذ سامانه سرد و بارشی به شمال کشور آسمان گیلان بارانی و برفی شده است.

به گفته دادرس، مدیرکل هواشناسی گیلان در پی فعالیت سامانه بارشی جدید ایستگاه هواشناسی کیاشهر ۷۳ میلی‌متر بارش باران را ثبت کرده است.

به گفته وی، در تمامی ارتفاعات استان نظیر پونل، اسالم، خصیل دشت، دیلمان، ارتفاعات ماسال و شفت بارش‌ها به‌صورت برف هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل هواشناسی گیلان میزان برف باریده شده طی ساعات اخیر در ارتفاعات استان را ۱۵ تا ۴۰ سانتی‌متر ارزیابی و اعلام کرده است.

به گفته خبرنگار فارس در املش، بارش برف که از ظهر امروز در مناطق ییلاقی بخش رانکوه آغازشده بود همچنان ادامه داشته و روستاهای بالادست کاملاً سفیدپوش شده است.

خبرنگار فارس در رودبار نیز گزارش کرده که محور مواصلاتی روستای داریان به سبب ریزش سنگ مسدود شده و عوامل راهداری در حال رفع انسداد محور هستند.

همچنین بر اساس گزارش‌های موجود، بخش کوهستانی خورگام رودبار نیز کاملاً سفیدپوش شده است.

خبرنگار فارس در آستارا نیز گزارش داد که بارش برف در روستاهای ونه‌بین و حیران بخش مرکزی این شهرستان آغازشده و در آستانه سفیدپوش شدن است.

خبرنگار فارس در سیاهکل نیز از برای شدن ارتفاعات این شهرستان ازجمله در بخش دیلمان اشاره کرد.

به دلیل بارش برف و لغزندگی جاده یک خودرو در پیچ اباذری دیلمان از نیز اصلی منحرف و واژگون شد.

گفته‌شده در پی این سانحه امدادگران هلال‌احمر بلافاصله در محل واژگونی خودرو اعزام شدند.

خبرنگار فارس در رودسر نیز گفت بارش برف در بخش رحیم‌آباد و در تعداد دیگری از روستاها ازجمله روستای اره‌چاک اشکور در حال بارش و بالادست را کاملاً سفیدپوش کرده است.

به گفته خبرنگار فارس در تالش بارندگی در بخش اسالم بسیار شدید است و از روستاهای بالادست ورگه‌دره شاهد بارش برف هستیم.

به گفته مسؤولین اسالم در ییلاقات این بخش ازجمله اسبه‌ونی حدود ۴۰ سانتی‌متر برف باریده است.

در حال حاضر جاده‌های بالادستی اسالم باز هستند اما به سبب برف سه روز گذشته و یخبندان، جاده شدیداً لغزنده است.

خبرنگار فارس در رضوانشهر نیز گزارش کرد در پی شدت بارش برف و کولاک و عدم ایمنى مسیر پونل به خلخال، در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان مصوب شد که محور مواصلاتی مذکور تا اطلاع ثانوى مسدود شود.

گفته‌شده در ارتفاعات رضوانشهر حداقل ۲۰ تا ۳۰ سانتی‌متر برف باریده اما شدت بارش‌ها در بخش جلگه‌ای با شدت کمتری همراه است.

بر اساس گزارش دفتر مطالعات پایه منابع آب گیلان در ارتفاعات بالای ۱۵۰۰ متر شاهد بارش برف هستیم.

در پی بارش‌های برف فرمانداران در شهرستان‌های برف‌گیر استان نشست‌های اضطراری بحران تشکیل داده و خود را برای پاسخ صحیح و به‌اندازه بحران آماده کرده‌اند.

آن‌طور که امیر مرادی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان گفته استان در ترانزیت سطح آمادگی قرار دارد و در برابر هرگونه بحران ازجمله برف آماده است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس

کلیدواژه: بارش گیلان برف خلخال کوهستان برف در گیلان هواشناسی خبرنگار فارس بارش برف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۶۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سیل صادر شد؛ وضعیت بارش این ۲۱ استان تا پنجشنبه ۶ اردیبهشت

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی بارش‌های شدید در ۲۱ استان طی امروز و فردا از احتمال وقوع سیلاب، آب‌گرفتگی، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه و تگرگ خبر داد.

به گزارش مشرق، بر اساس پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز سه‌شنبه (۴ اردیبهشت) در اکثر مناطق کشور به‌جز غرب و جنوب غرب رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی شده است.

امروز بارش‌ها در استان‌های البرز، تهران، قم، مازندران، گلستان، سمنان، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، یزد، کرمان و شمال فارس شدید است. فردا چهارشنبه (۵ اردیبهشت) این شرایط در بیشتر مناطق مرکزی و نیمه شرقی کشور روی می‌دهد.

روز پنجشنبه (۶ اردیبهشت) در استان‌های کرمان، مناطقی از یزد، شمال و شرق فارس و سیستان و بلوچستان رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید و در استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

روز جمعه (۷ اردیبهشت) در ارتفاعات کرمان و ارتفاعات البرز مرکزی بارش‌های پراکنده روی می‌دهد. همچنین روزهای جمعه و شنبه هفته آینده در نوار شرقی کشور وزش باد و احتمال خیزش گردوخاک دور از انتظار نیست و در سایر مناطق کشور جو آرامی پیش‌بینی می‌شود.

همچنین از روز پنجشنبه (۶ اردیبهشت) به‌تدریج روند افزایش دما در کشور آغاز می‌شود. همچنین امروز و فردا دریای خزر، خلیج‌فارس و شرق دریای عمان مواج است.

توصیف سامانه: تقویت فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های محلی (به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب)

زمان پایان: چهارشنبه (۵ اردیبهشت)

نوع مخاطره: رگبار شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در نواحی مستعد گردوخاک و ریزش تگرگ و کاهش نسبی دما.

منطقه اثر:

سه‌شنبه (۴ اردیبهشت) مرکزی، قم، شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، شمال شرق فارس، یزد، نیمه شمالی کرمان، البرز، تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان و دامنه و ارتفاعات استان‌های گیلان، مازندران و گلستان.

چهارشنبه (۵ اردیبهشت) سمنان، اصفهان، یزد، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، شمال هرمزگان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، نیمه شرقی و شمال فارس، کهگیلویه و بویراحمد و دامنه و ارتفاعات استان‌های گلستان و چهارمحال و بختیاری.

اثر مخاطره: لغزندگی جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل و نقل، در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک محلی، در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ.

توصیه: احتیاط در سفرهای بین‌شهری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی

دیگر خبرها

  • وضعیت جاده‌های استان یزد / خسارت ۶۰۰۰ میلیارد تومانی سیل سال گذشته
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت /بارش برف و باران در محورهای ۱۱ استان
  • وضعیت راه‌های کشور؛ بارش و تردد روان در جاده‌های شمالی
  • توقیف کامیون‌های مسیر خلخال - پونل
  • عملیات حفاری تونل گردنه الماس سرعت می‌گیرد
  • کامیون‌های حامل بار اضافه در مسیر خلخال - پونل توقیف شدند
  • کامیون های حامل بار اضافه در مسیر خلخال پونل توقیف شدند
  • هشدار سیل صادر شد؛ وضعیت بارش این ۲۱ استان تا پنجشنبه ۶ اردیبهشت
  • آخرین وضعیت بارش‌ها در استان اصفهان / کدام محورهای استان مسدود است؟
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت / هراز مسدود شد