Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، غلامرضا شریعتی عصر امروز پنج‌شنبه در حاشیه بازدید از کارخانه قند و تصفیه شکر اهواز، در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت این کارخانه، اظهار داشت: این کارخانه ۲۵۰۰ تنی چغندری بوده که از سال ۸۶ تعطیل شده بود و با توجه به اینکه تملک آن را بانک‌های ملی و ملت انجام داده‌ بودند با پیگیری‌های مستمر این دو بانک را به هم نزدیک کردیم و توانستیم مراحل اداری آن را برای مزایده فراهم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خوشبختانه مزایده انجام شد و یکی از کسانی که سابقه خوبی در بحث قند و شکر کشور دارد این کارخانه را خریداری کرد و اکنون مراحل بازسازی کارخانه در حال انجام است.

نماینده عالی دولت در خوزستان بیان کرد: در بازدیدی که امروز از کارخانه داشتیم مدیران کارخانه اعلام کردند یک سری مشکلات در خصوص برق، گاز و تسهیلات و … دارند که بنا شد هر چه زودتر نسبت به رفع آنها اقدام شود.

او با بیان اینکه امیدواریم تا اردیبهشت سال ۱۴۰۰ این کارخانه بتواند با خریداری چغندر شروع به کار کند، ادامه داد: با راه‌اندازی این کارخانه حداقل ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر مشغول به کار می‌شوند.

شریعتی عنوان کرد: علاوه بر آن از آنجا که شکر یک کالای اساسی است با راه‌ندازی این کارخانه هم به اقتصاد کشور کمک می‌شود و هم می‌توانیم در زمینه امنیت و استقلال غذایی کشور گام‌های اساسی برداریم.

وی خاطر نشان شد: امیدواریم در سال جهش تولید هر چه زودتر بتوانیم این سرمایه ملی را بعد از ۱۶ سال مجددا به حرکت و تولید و اشتغال برگردانیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اهواز کارخانه قند خوزستان کارخانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۶۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال ۲۰۰ نفر در کهگیلویه و بویراحمد با بازگشت ۵۰ واحد راکد به چرخه تولید

مدیرکل امور سرمایه‌گذاری استانداری کهگیلویه و بویراحمد از ایجاد اشتغال برای ۲۰۰ نفر با بازگشت ۵۰ واحد راکد صنعتی به چرخه تولید در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، محسن ضامن‌فر امروز_ پنجشنبه ششم اردیبهشت _ در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: ستاد تسهیل جایگاه تبیین مشکلات واحدهای تولیدی است تا در خصوص آنها تصمیم‌گیری و در جهت رفع آنها و پایداری اشتغال و تولید گام‌های اساسی برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه بنا داریم در سال جدید جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید را بیش از پیش برگزار و بیشتر میدانی عمل کنیم، افزود: برگزاری مستمر و منظم این جلسات و همراهی و همکاری دستگاه‌های اداری و سیستم بانکی استان موجب شد طی دو سال گذشته ۵۰ واحد راکد تولیدی، صنعتی و گردشگری به چرخه تولید بازگردند که مهمترین آن کارخانه قند یاسوج است.

مدیرکل سرمایه‌گذاری استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: بازگشت این تعداد واحد به چرخه تولید زمینه‌ساز اشتغال خوبی در سطح استان بوده است و تنها بازگشت کارخانه قند به چرخه تولید موجب اشتغال ۲۰۰ نفر شد.

وی عمده مشکلات سرمایه‌گذاران را مسائل بانکی و تمدید مهلت پرداخت تسهیلات بانکی بیان و تصریح کرد: در برخی مواقع دستگاه‌ها و بانک‌ها برای همکاری با سرمایه‌گذاران نیازمند مصوبات ستاد تسهیل هستند که در این زمینه سرعت تصمیم‌گیری افزایش می‌یابد.

ضامن‌فر خاطرنشان کرد: نگاه ستاد تسهیل این است که بدون بروکراسی اداری و اینکه واحدها درگیر زمان شوند در سریع‌ترین زمان ممکن مسائل را در ستاد تسهیل مطرح و رفع شود.

وی افزود: ستاد تسهیل در سال جدید بنا دارد جلساتی را در محل اجرای طرح‌ها و همچنین شهرستان‌ها داشته باشد و از حیث کمیت و کیفت جلسات پرباری داشته باشیم.

مدیرکل امور سرمایه‌گذاری استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: عوائد و نتایج جلسات منجر به بازگشت واحدهای راکد به چرخه تولید و کامل شدن همه ظرفیت واحدها می‌شود تا شاهد سرمایه‌گذاری و وارد شدن طرح‌های بیشتری به چرخه تولید باشیم.

وی تصریح کرد: در استان بسیاری از دستور کارهایی که در جلسه مطرح می‌شود حاشیه امنی ایجاد می‌کند که مدیران با فراغ بیشتری به واحدهای سرمایه‌گذاری کمک کنند و در رفع مشکلات و حل مسائل این واحدها همکاری دارند.

ضامن‌فر خاطرنشان کرد: در چهارمین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مشکلات شش طرح اقتصادی مطرح و تصمیمات لازم در جهت رفع مشکلات آنها گرفته شد.

کد خبر 747960

دیگر خبرها

  • احیای بیش از ۳۰۰ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • اشتغال ۲۰۰ نفر در کهگیلویه و بویراحمد با بازگشت ۵۰ واحد راکد به چرخه تولید
  • طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است
  • احیای ۳۰۸ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • چرخه اقتصادی کشور وابسته به قشر کارگر است
  • ۲۳۲ واحد راکد ایلام به چرخه تولید بازگشت
  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • رفع ۴۰۰ نقطه پرحادثه در کشور/ احداث بزرگراه اهواز خرمشهر در دستور کار
  • بازگشت دوباره کارخانه فروآلیاژ ازنا به چرخه تولید