Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، بدر دریابان عصر امروز در جلسه نشست شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد و دارایی، اظهار کرد: مالیات تراکنش‌های مالی شرکت‌های کوچک حد فاصل سال‌های ۹۱ تا ۹۵ در حالی پرداخت شده که اداره امور مالیاتی هرمزگان در عین اینکه نامه خوش حسابی را برای این گونه شرکت‌ها صادر کرده مجدداً برای مجموع مبلغ مورد تراکنش به صورت جمعی و به حساب هیئت مدیره و مدیر عامل موسسات برگ مالیاتی صادر می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده اتاق بازرگانی بندرعباس در غرب هرمزگان ادامه داد:  این امر سبب بروز مشکلات و دلسردی تجار و بازرگانان استان شده و متاسفانه کارشناسان مالیاتی بدون توجه به بندهای بخشنامه 7 صفحه‌ای مرتبط با نحوه بررسی و رسیدگی به اطلاعات پولی و مالی و حتی بدون گرفتن جلسه دفاعیه برای مدعیان و معترضین مالیات را بر مبنای تراکنش حساب بانکی صادر می کنند.

دریابان ادامه داد:  اگر خواهان رونق و رفع مشکلات تجار و بازرگانان هستیم باید تمام مسئولان استان از جمله استاندار و مسئولان اداره امور مالیاتی راهکارهای مناسب برای تراکنش‌های حدفاصل ۹۱ تا ۹۵ ارائه دهند و جلساتی از این دست باید خروجی داشته باشد.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی بندرعباس اضافه کرد:  در واقع اخذ مالیات بر اساس تراکنش‌ها برای حساب‌هایی در نظر گرفته شده که تراکنش آنها از سقف تعیین شده تجاوز می‌کند نه برای اعضای هیئت مدیره مدیران و عوامل شرکت‌های کوچکی که مبالغی تحت عنوان تنخواه را در اختیار دارند.

نماینده هرمزگان در اتاق بازرگانی ایران در پایان بیان داشت: برخی شرکت‌ها اشخاصی هستند که مالیات قطعی خود را پرداخت کرده‌اند و هیچگونه بدهی مالیاتی ندارند ولی در سامانه امور مالیاتی برای آنها جرائم ثبت شده است که باید این جرائم که از سال 91 تا 95 می‌باشد بخشوده و از سامانه حذف شود چرا که تجار و بازرگانان در جریان این بخشنامه‌ها نبوده‌اند و این جریمه‌ها تجار را دلسرد و سردرگم کرده است.

نشست شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در استان هرمزگان که با حضور فریدون همتی استاندارهرمزگان، احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس در مجلس و مدیرانی از وزارت اقتصاد و سازمان امور مالیاتی کشور و اعضای اتاق بازرگانی هرمزگان برگزار شد.

انتهای پیام/88028

منبع: فارس

کلیدواژه: مالیات بازرگانی اتاق بازرگانی امور مالیاتی شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۶۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگشت ۶ هزار و ۷۰۰ ریال مالیات به مودیان تولیدکننده زنجانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز زنجان؛ مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: پارسال ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال از مالیات اخذ شده با بررسی‌های صورت گرفته به مودیان تولیدکننده در استان برگشت داده شد.

شکوری افزود: یکی از گلایه‌های فعالان اقتصادی، دیرکرد در استرداد مالیات بر ارزش افزوده بود که با رویکرد جدید نظام مالیاتی و پس از اصلاحاتی که در قانون مالیات بر ارزش افزوده صورت گرفت، استرداد مالیات بر ارزش افزوده به‌شدت سرعت گرفت.

وی با بیان اینکه تسریع در امور مربوط به استرداد مالیات یکی از شاخص‌های نشان دهنده تکریم ارباب رجوع است، تصریح کرد: موضوع برخی از این استرداد‌ها چندین سال طول کشیده بود ولی این موضوع به روز شده است و تاخیر در این خصوص وجود ندارد.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان با بیان اینکه رویکرد سازمان امور مالیاتی حمایت از تولید است، خاطرنشان کرد: همه تلاش ما تسهیلگری در خصوص مالیات برای بخش تولید است، چرا که اگر چنین حمایت‌هایی انجام نشود اشتغال و تولید در کشور تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

شکوری با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد از درآمد‌های استان زنجان از طریق مالیات تامین می‌شود، گفت سهم درآمد‌های مالیاتی در تامین منابع بودجه ۷۴۸ همت (هزار میلیارد تومان) و سهم استان در سال گذشته در تامین درآمد‌های مالیاتی ۹۲ هزار میلیارد ریال بود.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: سال گذشته بیش از ۱۷ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و روستا‌های فاقد دهیاری استان واریز شد.

وی خاطرنشان کرد: تمام مالیاتی که از سوی صنوف، واحد‌های تولیدی و خدماتی و همه مودیان پرداخت می‌شود به جامعه باز می‌گردد و صرف عمران و آبادانی شهر‌ها و روستا‌ها می‌شود.

دیگر خبرها

  • برگشت ۶ هزار و ۷۰۰ ریال مالیات به مودیان تولیدکننده زنجانی
  • ۵۰ میلیارد تومان تنها جریمه خانه‌های لوکس و خالی طی ۱۱ ماه گذشته 
  • دولت سیزدهم گام‌های مثبتی در زمینه مالیات برداشته است
  • پرداخت ۶۴۴ میلیارد تومان عوارض مالیاتی در خراسان جنوبی
  • بخشودگی جرائم مالیاتی برای تکمیل کنندگان اظهارنامه‌های پیش فرض
  • مردمی سازی در مالیات سرعت گرفت
  • اظهارنامه پیش فرض؛گامی تازه در جهت هوشمندسازی نظام مالیاتی
  • مهلت اصلاح و تکمیل اظهارنامه پیش فرض مالیات بر ارزش افزوده تمدید شد
  • تهیه اظهارنامه پیش فرض، گامی مهم در جهت هوشمندسازی نظام مالیاتی
  • چالش تعطیلی پنجشنبه‌ها به زنجان رسید!