Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-23@05:31:46 GMT

شرایط تعطیلی ادارات در هفته آینده اعلام شد

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۱۷۱۴۳

صراط:

انصاری رییس سازمان اداری و استخدامی کشور رییس سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به اینکه هفته بعد همه ادارات تعطيل هستند گفت : این مسئله‌ تصمیمی است که در جلسه دیروز دولت رئیس‌جمهور ابلاغ کردند لذا از همه همکارانم در دولت و دستگاه‌های اجرایی می‌خواهم تا این دستور رئیس جمهور را به صورت جدی عمل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه از مردم درخواست می‌کنم تا یک یا دو هفته کارشان را به عقب بیندازند ادامه داد: ادارات به موقع خدمات لازم را به مردم ارائه خواهند کرد ، به خاطر کمک به قطع زنجیره شیوع کرونا بهتر است، مردم از مراجعه به ادارات خودداری کنند.

انصاری تصریح کرد : بخشی از شهرداری صدور پروانه ساختمانی و نظارت بر ساختمان را برعهده دارد لذا این بخش می تواند کلا تعطیل شود اما آن بخشی که مربوط به خدمات شهری و ارائه خدمات به مردم است باید برای حفظ بهداشت عمومی به کار خود ادامه دهند لذا شرایط هر دستگاه متفاوت است مثلا شرکت گاز حتماً باید بخش سوانح دایر باشد و قسمت اداری نیازی نیست که کارکنان در محل کار حضور داشته باشند بنابراین تشخیص این موضوع با بالاترین مقام دستگاه است.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور اظهار کرد: هفته آینده همه ادارات تعطیل هستند به جز عده ای که حضورشان با تشخیص بالاترین مقام دستگاه ضروری تشخیص داده شود.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: سازمان اداری و استخدامی تعطیلی ادارات دستگاه های اجرایی صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۷۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی پنجشنبه‌ها اشکالی در ارتباط با بازار‌های جهانی وارد نمی‌کند

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: به دلیل اختلافات زمانی شب و روز همه کشور‌های جهان در یک ساعت مشخص سرکار نمی‌روند و این موضوع خللی به کسب و کار‌های جهانی وارد نمی‌کند.

به گزارش همشهری آنلاین، محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور درباره تعطیلی دور روزه در کشور اظهار داشت: دولت سیزدهم در لایحه‌ای به مجلس پیشنهاد داد تا دو روز در هفته به طور کامل تعطیل اعلام شود. چرا که برای مثال هم اکنون در تهران پنجشنبه‌ها تعطیل است، اما در شهرستان‌ها این گونه نیست.

همین طور برخی وزارت خانه‌ها مثل بهداشت و آموزش پرورش بخش‌های آموزشی شان در پنجشنبه‌ها تعطیل هستند، اما وزارت خانه‌ها و بخش‌های دیگر اینگونه نیست؛ لذا نیاز است تا یکنواختی در بحث تعطیلات در کشور بوجود آید. یکی از روز‌های تعطیل که جمعه‌ها است. اما در مورد روز تعطیل دیگر دولت پیشنهاد داد خوش یک روز را مشخص کند. اما مجلس اعلام کرد که روز دوم را خودشان میخواهند مشخص کنند.

وی ادامه داد: ابتدا در کمیسیون اجتماعی مجلس روز شنبه برای تعطیلی پیشنهاد میشد، اما در نهایت به این جمع بندی رسیدند که پنجشنبه‌ها به طور کامل تعطیل شود. چرا که هم مطابق عرف کشور ماست و هم اکنون نیز عملا پنجشنبه‌ها نیمه تعطیل است و از سوی دیگر روز شنبه یک روز جدی کاری برای مردمان ایران است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور درباره این موضوع که تعطیلی پنجشنبه در کشور با کشور‌های دیگر همخوانی ندارد اظهار داشت: هم اکنون عصر ارتباطات است و برای ارتباط با بازار دیگر کشور‌ها حتما نیاز نیست مردم به ادارات و سازمان‌ها مراجعه کنند. بلکه در هرجایی و در هر زمانی میتوان با دیگر کشور‌ها ارتباط برقرار کرد.

نکته بعدی نیز این است که اجباری بر تعطیلی همه ادارات و سازمان‌ها در پنجشنبه نیست. بلکه ادارات و سازمان‌های خصوصی که فکر میکنند نیاز است میتوانند در روز‌های تعطیل نیز سرکار بروند. هم اکنون نیز در وزارت خارجه ایران بعضی از کارمندان در روز‌های جمعه نیز سرکار می‌آیند؛ بنابراین تعطیلی پنجشنبه‌ها برای مردمان عادی در بازار‌ها و مشاغل آزاد خیلی محدودیتی ایجاد نخواهد کرد.

حسینی در پایان تاکید کرد: درحال حاضر به دلیل اختلافات زمانی شب و روز همه کشور‌های جهان در یک ساعت مشخص سرکار نمیروند و مشاهده می‌کنیم این موضوع خللی به کسب و کار‌های جهانی وارد نمی‌کند. در نهایت باید گفت دولت در تعیین روز تعطیل تابع تصمیم مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

دیگر خبرها

  • تعطیلات پایان هفته پس از پاسخ نامه اتاق، تعیین تکلیف می شود
  • تعطیلات پایان هفته پس از پاسخ نامه‌ اتاق، تعیین‌تکلیف می‌شود
  • تعطیلات پایان هفته پس از پاسخ نامه‌ اتاق تعیین‌تکلیف می‌شود
  • بیش از ۵ هزار عنوان خدمت در دستگاه‌های اجرایی ارائه می‌شود
  • بیش از ۵ هزار عنوان خدمت در دستگاههای اجرایی ارایه می شود
  • تعیین تکلیف پلاک‌گذاری تاکسی‌های برقی تا دو هفته آینده
  • جزئیات جدید از تعطیلی پنجشنبه‌ها / بانک‌ها و مدارس هم تعطیل می‌شوند؟
  • جزئیات جدید از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ بانک‌ها و مدارس هم تعطیل می‌شوند؟
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها اشکالی در ارتباط با بازار‌های جهانی وارد نمی‌کند
  • دادگستری اجازه تعطیلی هیچ واحد تولیدی در هرمزگان را نمی‌دهد