Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مهم‌ترین اخبار منتشرشده در حوزه بهداشت، درمان و تغذیه در سطح جهان به شرح زیر بوده اند:

داروی «رمدسیویر» برای درمان کووید ۱۹ مناسب نیست

طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، داروی ضدویروسی رمدسیور نباید برای درمان بیماران کووید ۱۹ استفاده شود.

تأثیر ترکیبات موجود در پوست انار در پیشگیری از کووید ۱۹

محققان دانشگاه گیاهان دارویی صربستان دریافتند فیتوشیمیایی های استخراج شده از پوست انار در پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ مؤثر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گیاه مریم گلی و نعنا در درمان کووید ۱۹ مؤثر هستند

محققان دریافتند دمنوش گیاه مریم گلی و پِریلا (نعنا ارغوانی) می‌تواند همچون یک عامل پیشگیرانه عمل کند و به درمان عفونت‌های کروناویروس هم کمک نماید.

کروناویروس تا سه روز بر روی خیار باقی می‌ماند

مطالعه محققان در مورد انتقال کروناویروس از طریق میوه و سبزیجات تازه نشان می‌دهد که رشته HCoV-۲۲۹E کروناویروس به مدت بالغ بر ۳ روز بر روی خیار باقی مانده و قدرت بیماری زایی دارد.

کد خبر 5081493

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا کووید 19 انار رمدسیویر ویروس کرونا آمار کرونا دیابت دانشگاه علوم پزشکی ایران سیما سادات لاری پروتکل های بهداشتی زایمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سزارین تغذیه سالم سعید نمکی واکسن کرونا خواب سازمان نظام پزشکی کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۷۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«تشخیص طبی» پیش شرط خدمات درمانی است

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری‌ آنا، بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی، ضمن تبریک فرارسیدن روز آزمایشگاه و علوم آزمایشگاهی به جامعه آزمایشگاهیان کشور، "تشخیص طبی" را پیش شرط خدمات درمانی و نیز اولویت پژوهش‌های آزمایشگاهی را به مثابه یکی از درگاه‌های ورود به عرصه پیشرفت‌های دانش و فناوری پزشکی، عنوان کرد.

متن کامل پیام عین اللهی به مناسبت روز آزمایشگاه و علوم آزمایشگاهی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
از آن هنگام که طبیب نام آور ایرانی و مولف گرانقدر "ذخیره خوارزمشاهی"، نخستین کتاب جامع پزشکی به زبان شیرین فارسی که جزییات تازه‌ای از "نحوه آزمایش روی نمونه‌های انسانی" را به دنیای د‌انش آن روز عرضه کرد، حدود هزار سال سپری شده است؛ در طول این راه طولانی و دشوار که مشعلداران آن، استادان دانشمند علوم آزمایشگاهی و رهروان آن، متخصصان و کارشناسان و دانش پژوهان خستگی ناپذیر این رشته بوده اند، در هر روزگار افتخاراتی ارزشمند در خدمت به مردم و بویژه دردمندان و بیماران جامعه، بروز و ظهور یافته تا در زمانه ما به اوج شکوفایی و رشد رسیده است.

امروزه اهمیت "تشخیص طبی" به عنوان پیش شرط خدمات درمانی و نیز اولویت پژوهش‌های آزمایشگاهی به مثابه یکی از درگاه‌های ورود به عرصه پیشرفت‌های دانش و فناوری پزشکی، محل اتفاق نظر دنیای علم است و درخشش دستاورد‌های فعالان این عرصه در ایران عزیز، پیوسته نگاه جهانیان را به خود معطوف کرده است.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همواره یافته‌ها و محصولات علمی و فناوری دست اندرکاران فاضل و خدوم علوم آزمایشگاهی را قدر نهاده و از آنها در راه سیاستگذاری‌های کلان نگر خود در حوزه‌های پیشگیری و درمان بهره‌های وافر برده است.

اینجانب فرارسیدن سی ام فروردین، زادروز "حکیم اسماعیل جرجانی"، پدر دانش آزمایشگاهی ایران را که بحق روز آزمایشگاه و علوم آزمایشگاهی نامیده شده، به جامعه آزمایشگاهیان کشور تبریک و تهنیت گفته و توفیق روزافزون همه فعالان این عرصه را از درگاه احدیت مسألت می‌نمایم.




بهرام عین اللهی
وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دم‌کرده این گیاه مثل یک خواب‌آور قوی عمل می‌کند
  • از کجا بفهمیم زگیل تناسلی داریم و چگونه باید آن را درمان کنیم ؟
  • لیمو یک عنصر مهم برای کاهش وزن است
  • آنتی بیوتیک ها در تسکین سرفه موثر نیستند
  • گیاه بوچو چیست و چه فوایدی دارد؟
  • «تشخیص طبی» پیش شرط خدمات درمانی است
  • درمان MS با کمک نانومواد ممکن شد
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • درمان افسردگی مقاوم به دارو با ایمپلنتی به اندازه نخود
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز