Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-03-29@14:15:59 GMT

استعفای شبانه روسای بیمارستان‌های آمل

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۱۷۳۴۱

آفتاب‌‌نیوز :

برکناری رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آمل با حکم رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با واکنش تند شهروندان آملی در شبکه‌های اجتماعی مواجه شد و رؤسای بیمارستان‌های این شهرستان نیز در اعتراض به این برکناری استعفا دادند.

سید عباس موسوی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران امروز در حکمی " دکتر فرامرز اکبری" رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آمل را برکنار و همزمان " دکتر احمدعلی رمضانی" را به سمت سرپرست جدید شبکه بهداشت و درمان آمل منصوب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پی جابه‌جایی در ریاست مدیریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان آمل، " فاطمه مرشد اسکی" معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان، " دکتر شهرام کاشانی" رئیس بیمارستان ۱۷ شهریور، دکتر ناصر قدرنژاد" رئیس بیمارستان امام رضا (ع)، دکتر علیرضا کرد" رئیس بیمارستان امام علی (ع) و دکتر اسماعیل محمدی" رئیس بیمارستان امام خمینی شهرستان آمل در نامه‌ای به رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از سمت خود استعفا دادند.

 

این اقدام، دانشگاه علوم پزشکی مازندران، واکنش‌های تندی از سوی شهروندان آملی و بسیاری از فعالان شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی را به همراه داشت.

فعالان شبکه‌های اجتماعی و مجازی در شهرستان آمل در پیام‌هایی که در حساب شخصی خود به اشتراک گذاشتند، بیان کردند، اقدام شتاب زده رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در وضعیتی که تمامی کادر درمان درگیر مبارزه با ویروس منحوس کرونا هستند، برکناری دکتر فرامرز اکبری از سمت ریاست شبکه بهداشت و درمان شهرستان آمل واقعاً شوک آور و غیراخلاقی بوده است.

تعدادی از کاربران شبکه‌های اجتماعی پنجشنبه شب با کنایه به رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نوشتند، تیم قهرمان و همیشه در صحنه شبکه بهداشت و درمان شهرستان آمل با ریاست دکتر اکبری در صورتی که باید حمایت و تشویق شود، متأسفانه رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اقدام شتابزده در ترکیب تیم قهرمان تغییرات ایجاد کرد.

آنان بیان کردند مربی موفق به ترکیب تیم برنده دست نمی‌زند، شما چطور با دانش خودتان دست به این کار زدید.

هنوز مسئولان اجرایی شهرستان آمل نسبت به این جابه‌جایی پر سر و صدا و پرحاشیه در شبکه بهداشت و درمان این شهرستان واکنشی نشان ندادند.

شهرستان بیش از ۴۰۶ هزار نفری آمل به همراه ۲ شهرستان ساری و بهشهر در مازندران دارای وضعیت قرمز کرونایی هستند.

در تازه‌ترین آمارهای اعلام شده، شمار بیماران کرونایی بستری در چهار بیمارستان دولتی این شهرستان که بیماران کووید ۱۹ پذیرش و مورد درمان قرار می‌گیرند، بیش از ۱۷۰ نفر اعلام شده است.

شهرستان آمل از روز شنبه اول آذرماه جاری به عنوان شهرستان قرمز کرونایی با محدودیت‌های شدید کرونایی مواجه شده و بیشتر کسبه این شهرستان تعطیل و ترددهای شبانه نیز در شهر ممنوع اعلام شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: آفتاب

کلیدواژه: بیمارستان های آمل استعفا مدیران رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران شبکه های اجتماعی رئیس بیمارستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۷۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملک‌زاده ماندنی شد

ادامه فعالیت دکتر رضا ملک‌زاده با تایید وزارت بهداشت و طبق آیین‌نامه اعضای هیات علمی مبنی بر فعالیت اساتید ممتاز تا سن ۸۰ سالگی بر اساس نیازهای آموزشی و پژوهشی، تمدید شد.

به گزارش مشرق، دوشنبه ششم فروردین ۱۴۰۳ بود که روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران به مطالب دکتر ملک حسینی استاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز درباره بازنشستگی دکتر رضا ملک‌زاده پاسخ داد.

دکتر رضا ملک‌زاده فوق تخصص گوارش و کبد و عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی است. وی همچنین سابقه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران در دولت اکبر هاشمی رفسنجانی، عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی و تدریس در دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و شیراز را دارد. وی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دولت دوازدهم بود.

در توضیح روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران آمده است: پرونده آقای دکتر ملک‌زاده با بالای ۴۰ سال خدمت و سن بالای ۷۰ سالگی و هفت استاد که شرایط مشابه داشتند در هیات امنا مطرح شد که هفت استاد دیگر شرایط لازم را کسب کردند.

این اطلاعیه افزود: با بررسی فعالیت‌های اخیر ایشان (آقای دکتر ملک‌زاده) در معاونت‌های آموزش، پژوهش و درمان این دانشگاه و با توجه به عدم حضور کافی و نداشتن حداقل فعالیت لازم در امور درمانی، پژوهشی و آموزشی دانشگاه در سال گذشته، با رأی اکثریت، قطع همکاری با ایشان اعلام شد.

در این اطلاعیه تصریح شده بود: با توجه به اینکه دانشگاه این اختیار قانونی را دارد که برای ادامه همکاری با اساتید دارای ۳۵ سال خدمت و ۶۵ سال سن و استادان ممتاز با ۴۰ سال خدمت و ۷۰ سال سن بر اساس معیارهای درمانی، آموزشی و پژوهشی تصمیم‌گیری کند و از آنجایی که ملاک فعالیت فعلی افراد است؛ بنابراین باید این موضوع در نظر گرفته شود.

براساس اطلاعیه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در دانشگاه‌های معتبر جهان پرونده اساتید هر دو سال یکبار مورد بازبینی قرار می‌گیرد و چنانچه شرایط حضور در دانشگاه را نداشته باشند، قراردادشان لغو می‌شود.

پس از آن بود که نتیجه تصمیم‌گیری هیات امنای دانشگاه علوم پزشکی تهران برای وزارت بهداشت ارسال شد و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هشتم فروردین تصمیم نهایی درباره ادامه همکاری دکتر ملک‌زاده با دانشگاه را اعلام کرد.

وزارت بهداشت اعلام کرد: «دانشگاه‌های علوم پزشکی طبق آیین‌نامه اعضای هیات علمی و با تایید وزارت بهداشت می‌توانند فعالیت اساتید ممتاز را تا سن ۸۰ سالگی بر اساس نیازهای آموزشی و پژوهشی تمدید نمایند؛ بنابراین با اختیار حاصل از این ظرفیت قانونی، بازنشستگی دکتر رضا ملک‌زاده مورد موافقت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار نگرفته است.»

دیگر خبرها

  • اطلاعیه دانشگاه علوم پزشکی لرستان درپی درگذشت یکی از پزشکان متخصص استان
  • بیش از دو هزار نفر از خدمات بیمارستان دیر در ایام نوروز بهره‌مند شده‌ اند
  • بیش از ۲۰۰۰ نفر از خدمات بیمارستان دیردر ایام نوروز بهره‌مند شدند
  • انجام ۱۳ مورد عمل جراحی در ایام نوروز در بیمارستان امام حسین هریس
  • وزارت بهداشت با بازنشستگی دکتر رضا ملک‌زاده موافقت نکرد
  • ملک‌زاده ماندنی شد
  • وزارت بهداشت با بازنشستگی دکتر رضا ملک زاده موافقت نکرد
  • انجام ۱۸۲ هزار ماموریت توسط اورژانس در کشور
  • جوان ۲۳ ساله دشتستانی ناجی جان چهار بیمار نیازمند به عضو شد
  • ۲۲ هزار بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در مازندران