Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، آمار واقعی مبتلایان به کرونا در آمریکا، ۶۰۰ درصد بیشتر از آمار اعلامی است.

بر این اساس، کابوس بیماری کووید-۱۹ در آمریکا پررنگ‌تر شده است. براساس گزارش جدید مرکز کنترل بیماری‌های آمریکا که روز پنجشنبه منتشر شد آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ بسیار بیشتر از ارقام رسمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس گزارش‌های موجود تا پایان سپتامبر، شمار موارد دارای علائم ابتلا به کرونا حدود هفت میلیون نفر بود. اما مرکز کنترل بیماری‌ها اعلام کرده است احتمالا تعداد واقعی موارد ابتلا به کووید-۱۹ در آمریکا، ۴۲ میلیون نفر است.

با وجود این آمار، هنوز ۸۴ درصد آمریکایی‌ها به ویروس کرونا آلوده نشده اند. درنتیجه، مردم باید همه دستورالعمل‌های احتیاطی را رعایت کنند ازجمله اینکه ماسک بزنند و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و به صورت مرتب دستان خود را بشویند.

آمریکا در صدر کشور‌های جهان از لحاظ شمار مبتلایان و قربانیان کرونا قرار دارد. تاکنون نزدیک به ۱۳ میلیون نفر در این کشور به کووید ۱۹ آلوده و از این میان، ۲۶۳ هزار تن جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا کووید 19 همه گیری کرونا در آمریکا کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۷۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزیزم 03/03.03 به دنیا بیا لطفاً!

 به نظر می رسید از مُد یا از سر خیلی ها افتاده باشد اما خدا می داند چطور شد که طی یکی دو هفته گذشته تلاش برای برگزاری مراسم ازدواج یا بچه‌دار شدن در 01/02/03 یا 03/03/03 بازهم در فضای مجازی داغ شد؟ البته هنوز آمار دقیق و مطمئنی از بیمارستان ها و زایشگاه ها به دست رسانه ها نرسیده که نشان دهد واقعا روز اول یا سوم اردیبهشت امسال تعداد بچه های به دنیا آمده چقدر با روزهای قبل توفیر داشته است اما می شود حدس زد لابد مثل چند سال قبل که صدای مسئولان وزارت بهداشت بابت وضع حمل های زورکی و پیش از موعد درآمد، امسال هم نوزادان که نه، اما خیلی از پدرمادرها تصمیم گرفته باشند بچه‌شان هرطور شده در روز مورد نظرشان با سزارین به دنیا بیاید!

مادر رستم ، مامان ژولیوس سزار
اختلاف نظرهای تاریخی به کنار؛ فرقی نمی کند که اولین بار، ششصدهفتصد سال قبل از میلاد مسیح ، رومیان باستان قانون «سزاری» را وضع کرده  و اجازه داده باشند که پزشکان ، جنین را از بدن مادران بارداری که به رحمت خدا رفته اند، خارج کنند یا اینکه ، ماماهای خصوصی مادر ژولیوس سزار، ابداع کننده روش سزارین بوده باشند. مسئولیت ماجرای تولد پهلوان افسانه ای ایران، رستم و شکافتن پهلوی«رودابه» و ابداع « رستمینه» هم که به عهده فردوسی بزرگ است. یعنی مادران روم باستان، مامان ژولیوس زار، رودابه، موبدانی که کمک کردند رستم به دنیا بیاید و ... همه شان از سرناچاری و ضرورت برای حفظ جان مادر یا نوزاد یا هر دو، رضایت به رستم زایی یا سزارین دادند و اصلاً هم به ذهنشان نمی رسید که روزی روزگاری آدم هایی پیدا بشوند که برای لاکچری‌بازی، بر اساس مُد روز یا ... اصرار کنند که فرزندشان را زودتر یا دیرتر از موعد، به دنیا آورده و به عبارتی یک روش درمان اورژانسی و تهاجمی  را تبدیل به مُد  کرده  و از آن سواستفاده کنند!

درد دارد، ندارد؟

البته  نمی شود همه مسئولیت اینکه ایرانی‌ها بر اساس آمار و ارقام و گلایه و شکایت کارشناسان و مسئولان امور بهداشتی ، رکورد زده و آمار زایمان به روش سزارین در کشورمان بیشتر از 2 برابر و به قولی  3برابر استاندارد جهانی است را انداخت گردن رستم؛ رودابه و جناب فردوسی بزرگ و یا فقط یقه آن هایی را گرفت که برای تولد فرزندشان در 03/03/03 اصرار داشتند. در این مطلب هم اصلاً قرار نیست در باره مسایل علمی و تخصصی سزارین حرف بزنیم. بحث بر سر این است که واقعاً چطور می شود که با همه تلاش ها و تبلیغات دو سه دهه اخیر در باره ترویج زایمان طبیعی در جهان و بخصوص در کشورمان اما بازهم به موازات این تلاش ها و به مدد گسترش اینترنت و فضای مجازی یکباره مقولاتی مثل تاریخ تولد یا ازدواج  رُند و خاص باب می شود؟ آن وقت کار به جایی می رسد که آمار و ارقام تازه  هم نشان می‌دهد 50 یا بیشتر از 50 درصد وضع حمل ها در کشوربه روش سزارین بوده است! حساب آن هایی که به خاطر وحشت از وضع حمل طبیعی، درد و عوارض آن و مسایلی از این دست، در کار طبیعت دست برده و دخالت می کنند به کنار چون کارشناسان و متخصصان چندسالی است فریاد می زنند درد و عوارض و درگیری سزارین خیلی بیشتر است.

پدر و مادرهای تازه کار

شما را نمی دانم ولی من اولین بار حدود بیست و چند سال پیش بود که پدیده وضع حمل های عمدی پیش از موعد به اصرار والدین را جسته و گریخته شنیدم. آن روزها البته هنوز این پدیده  شیوع آن چنانی نداشت و بیشتر به عنوان شیرین کاری های نادر پدر و مادرهای تازه‌کار تلقی می شد! در سال های بعد اما با رواج رفتارهای عجیب و غریب قرن بیست و یکمی که ریشه و ردی در فرهنگ خودی نداشت، سروکله لاکچری‌بازی و ادا و اصول‌هایی از قبیل برگزاری جشن ازدواج یا طلاق درتاریخ 07/08/09 و یا تلاش برای به دنیا آمدن فرزند در 9/9/99، 01/01/01 و ... پیدا شد. دیروزهم که مطلبی با تیتر:«هوس لاکچری در ۰۳/۰۳/۰۳» در خبرگزاری ها منتشر و خودش بهانه نوشتن گزارش امروز شد. به جز آمار و ارقام تخصصی و البته نگران کننده در باره بالا رفتن میزان سزارین در کشورمان، این نکته هم در مطلب روز گذشته قابل توجه بود که تولدهای زورکی با تاریخ معین  اگرچه پدیده ای مختص به ایران نیست و گویا در کشورهای دیگر هم به صورت محدود و خاص دیده می شود اما ما ایرانی ها در تقلید و درآوردن ادای همان گروه اندک ، مثل آمار میزان سزارین، پیش افتاده و ممکن است حتی رکورد جدید هم زده باشیم و نوآوری های لاکچری مثل اجاره و دیزاین اتاق زایمان در بیمارستان به تاریخ مثلاً 03/03/03 و تزیین سیسمونی  نوزاد در بیمارستان با پستانک طلا را ترویج و رسم کرده باشیم!

چند برابر؟

نه اینکه فکر کنید طی این سال ها مسئولان ما در سازمان ها و نهاد های مختلف هم برای کاهش آمار سزارین های غیر ضروری و هم برای پیشگیری از ترویج لاکچری بازی و زایمان های تقویمی پیش از موعد فکری یا کاری نکرده اند. گزارش‌کارها و سخنرانی های مختلف مسئولان، مدعی اند که هم از حیث فرهنگی و هم ارایه طرح و برنامه برای مشکل اول( افزایش آمار سزارین) تلاش‌های بسیاری انجام شده و می شود. لابد مقصر آمارها و گزارش‌های سالانه دستگاه های مختلف هستند که بی توجه به سخنرانی‌ها و برنامه های فرهنگی و غیر فرهنگی اجرا شده بازهم نشان می دهند بیشتر از نیمی از وضع حمل های کشور هنوز به صورت سزارین است. برای مشکل دوم و سوم هم همیشه و هرسال و هر سال چند بار مسئولان هشدار می دهند که تولد زودهنگام فرزندان در تاریخ معین چه عوارض و پیامدهای خطرناکی دارد، ولی گوش متقاضیان داشتن فرزندانی با تاریخ تولد رُند و احتمالاَ سیسمونی با پستانک طلا و اتاق زایمان تزیین شده و ... بدهکار این حرفها نیست. حتی سال 1399 که متقاضیان وضع حمل در 9/9/99 به شکل نگران کننده ای افزایش پیدا کرد مسئولان ثبت احوال اعلام کردند به همه متولدان 5/9 /99 تا 15/9/99 شناسنامه 9/9/99 می دهند تا مردم همه در یک روز به بیمارستان ها مراجعه نکنند و مشکل درست نشود. البته بعدً آمار و ارقامی از کاهش روند مراجعه ها منتشر نشد وگرنه ممکن بود ثابت شود با این راه حل در بازه زمانی 10 روزه  5 تا15 آذر99 ، لابد 10 برابر میزان دوره های 10 روزه دیگر متقاضی زایمان پیش از موعد به بیمارستان ها مراجعه کرده اند!

مجید تربت‌زاده

دیگر خبرها

  • چرا چین یک تهدید برای آمریکا به شمار می‌آید؟ + فیلم
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • عزیزم 03/03.03 به دنیا بیا لطفاً!
  • انگلیس؛ شمار مرگ افراد ناشی از مصرف الکل به بالاترین میزان رسید
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • بیماری سالک در دامغان کنترل شد
  • تغییر سبک زندگی یکی از مهمترین عوامل کاهش موالید در کشور 
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • درباره مزایا و معایب جراحی چاقی بیشتر بدانیم