Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_ حاج اصغر داداشیان‌پور با کوله باری از خاطرات جبهه و جنگ با خودش قسم یاد کرده که تا جان در بدن دارد، بسیجی بماند و با ابزار فرهنگ و هنر از آرمان‌های بسیج و شهدا بگوید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، حاج اصغر داداشیان پور با کوله باری از خاطرات جبهه و جنگ با خودش قسم یاد کرده که تا جان در بدن دارد، بسیجی بماند و با ابزار فرهنگ و هنر از آرمان‌های بسیج و شهدا بگوید؛ او در بهمن ماه سال 1337 دیده به جهان گشود، از همان ابتدای عمر با برکت خویش ساکن خیابان تهران قدیم قزوین حوالی مسجد راه چمن بوده و دوران تحصیل در مقاطع ابتدایی و دبیرستان نظام قدیم را در مدارس هدف واقع در خیابان شهدا و مدرسه راهنما واقع در خیابان بلاغی گذرانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی قبل از انقلاب سربازی را در نیروی هوایی ارتش آغاز و بعدها به دستور حضرت امام(ره) از سربازی فرار می‌کند اما این در حالی است که مجدد به همراهی همافران نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران درآمده و دو ماه در کنار مردم مسلح تهران به قول خودش دوران خاصی را سپری می‌کند.

حاج اصغر که عاشق حرف و عمل حضرت امام(ره) شده بود، پس از انقلاب در سال 60 عازم جبهه‌های نبرد علیه رژیم باطل بعث می‌شود؛ در عملیات‌های زیادی از جمله خیبر، حلبچه، خرمشهر و کربلای 4 در لباس مقدس بسیجی به صورت داوطلبانه حضور داشته و در عملیات کربلای4 مجروح و از ناحیه کتف جانباز می‌شود.

بازدید میدانی معاون کل وزیر بهداشت از طرح محل محور شهید سلیمانی در قزوین دهمین جشنواره ادبیات داستانی بسیج در قزوین برگزار می‌شود 600 پایگاه مقاومت برای اجرای طرح محله محور شهید سلیمانی در قزوین ساماندهی شد

بسیج علویه مسجد راه چمن قزوین نخستین جایی است که حاج اصغر فعالیت فرهنگی را در آن تحت عنوان گروه سرود خیبر آغاز کرد و حماسه‌ آفرینی آن گروه فرهنگی- هنری در مناطق عملیاتی به رزمندگان اسلام روحیه مضاعف می‌بخشید؛ حاج اصغر از پایگاه علویه یا همان قدمگاه شهدا و کارهای فرهنگی در طول این چهل لحظه‌ای غافل نشده است و می‌گوید: "بسیجیان پایگاه علویه در کربلای4 حماسه آفریدند و این پایگاه شهدای زیادی را تقدیم راه اسلام کرده است."

جنگ با تمام سختی‌هایش تمام شد و حاج اصغر با توجه به علاقه‌ای که به مباحث ماکت سازی و ساخت نمایشگاه داشت هنر خود را معطوف به شهدا، بسیج و در کل، دفاع مقدس کرد و نمایشگاه‌های جور واجور او در ایام هفته‌های دفاع مقدس، بسیج و سالروز عملیات‌های هشت سال جنگ تحمیلی روح آدمی را به فضای مهران و فکه و شلمچه پرواز می‌دهد.

این روزها یک پای ساخت نمایشگاه‌های دفاع مقدسی همیشه حاج اصغر است و فعالان فرهنگی استان او را "حاج اصغر کار راه انداز" خطاب می‌کنند؛ هیچ‌گاه دوست ندارد لحظه‌ای از مکتب رفقای شهیدش دور شود و عقیده دارد که پایان ماموریت یک بسیجی شهادت است.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهدای دفاع مقدس استانداری قزوین مسجد بسیج سازندگی شهدای دفاع مقدس استانداری قزوین مسجد بسیج سازندگی حاج اصغر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۷۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت هیأت خانواده شهدا و ایثارگران به معاون شورای حل اختلاف و بسیج قوه قضائیه

متن این پیام به شرح ذیل می باشد:

برادر ارجمند و انقلابی جناب آقای قربانی نیا احتراما، درگذشت دایی مرحوم شما پیرغلام  سید و سالار شهیدان بوده اند را به شما و بیت معظمتان تسلیت عرض نموده و از خداوند غفار برای آن فقید غفران و بخشش الهی و برای همه بازماندگان آن عزیز صبر را خواستاریم.

انشالله روح پاک آن مرحوم در ایام شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و رحلت حضرت عبدالعظیم حسنی با خاندان پیامبر اسلام محشور شود.

 

منبع: پایگاه خبری شهدای ایران

دیگر خبرها

  • خدمت‌رسانی گروه‌های جهادگر بسیج در پی آبگرفتگی مناطق شیراز
  • اجرای بیش از ۸۰ برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج توسط سپاه چالدران 
  • کار سخت بسیج برای رفاقت با وزیر/ زلفی‌گل از پس مطالبات بسیج دانشجویی بر می‌آید؟
  • رسانه‌های استان سمنان روحیه بسیجی را در جامعه گسترش دهند
  • پیام تسلیت هیأت خانواده شهدا و ایثارگران به معاون شورای حل اختلاف و بسیج قوه قضائیه
  • فیلم| گفت‌وگوی بی‌پرده ده‌نمکی در برنامه برمودا/وقتی مسعود ده‌نمکی قرار بود وزیر ارشاد شود
  • عبور از اروند اوج شکوه رزمنده‌های گیلان در عملیات والفجر ۸
  • اساتید بسیجی و غیربسیجی برای کمک به ارتقای نظام حکمرانی در صحنه هستند/ برگزاری ۱۷۳ کرسی نقد و نظریه پردازی
  • پیروی جوانان از سیره شهدا، رمز اعتلای کشور است
  • پیروی جوانان از سیره شهدا رمز اعتلای کشور است