Web Analytics Made Easy - Statcounter

"سعید کریمی" روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به برخی مشکلات عشایر استان اشاره کرد و افزود: اکنون عشایر استان سالانه  ۱۲ هزارتن گوشت قرمز، ۲۹ هزار تومان عسل، ۱۸ تن کشک و ۱۷ تن روغن حیوانی تولید می کنند که ارزش تولیدات عشایر استان ۹۰۰ میلیارد تومان است.

به گفته وی در حال حاضر ۱۴۸ هزار و ۶۳۸ خانوار با جمعیت ۸۴ هزار نفر به عنوان عشایر استان لرستان در این اداره پرونده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریمی همپنین کمبود نهاده جو و علوفه را از مشکلات عشایر استان ذکر کرد و  اظهار داشت: برای تامین علوفه عشایر و جبران کمبود نهاده جو با مسئولان متولی در کشور رایزنی‌های لازم را انجام دادیم تا بتوانیم بخشی از  این مشکل و تامین علوفه دام‌های عشایر را حل کنیم.
وی خاطرنشان کرد: همچنین برای تامین آب شرب عشایری استان هفت دستگاه تانکر بکار گرفته شده است تا بتوانیم بخشی از آب شرب مورد نیاز عشایر را تامین کنیم.
مدیرکل امور عشایری لرستان  در ادامه به موضوع تامین سوخت مورد نیاز عشایر نیز اشاره کرد و گفت: برای این موضوع نیز رایزنی های انجام شده تا نفت مورد نیاز عشایر تامین شود و امیدواریم هفته آینده بتوانیم نفت مورد نیاز را در اختیار آنان قرار دهیم اگر چه سیلندر گاز در مناطق قشلاقی میان عشایر استان نیز توزیع می شود.

کریمی به موضوع بازسازی و بهسازی راه‌های عشایری هم اشاره کرد و افزود: سال گذشته ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای این موضوع اختصاص داده شد، کل راه های عشایری استان لرستان سه هزار کیلومتر به عنوان راه شوسه مورد استفاده عشایر است.
 وی اظهار داشت: اکنون اکثر راههای عشایری لرستان بازسازی و بهسازی شده و تاکنون گزارشی مبنی بر مشکل در راه دسترسی داده نشده است.

به گفته وی اکنون عشایر استان به دلیل سرمای هوای از ییلاق به قشلاق رفته اند و در استان‌های خوزستان ایلام و جنوب پلدختر مستقر هستند.
 

برچسب‌ها زندگی عشایری سازمان امور عشایر ایران اختصاصی ایرنا لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زندگی عشایری سازمان امور عشایر ایران اختصاصی ایرنا لرستان زندگی عشایری سازمان امور عشایر ایران اختصاصی ایرنا لرستان اخبار کنکور عشایر استان مورد نیاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۷۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید مهلت نام نویسی مادران روستایی و عشایر برای بیمه رایگان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان گفت: از زمان اجرای طرح توسط دولت مردمی و انقلابی سیزدهم و بویژه درهفته گذشته که اطلاع رسانی گسترده‌ای در حوزه اجرای ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در سطح ملی و استانی صورت گرفت، خوشبختانه تا کنون ۹ هزار و ۳۳۸ نفر از مشمولین استان دراین طرح نام نویسی کرده اند.


علیرضا اسدی افزود: مهلت ثبت نام مرحله اول پوشش بیمه رایگان مادران خانه دار داری ۳ فرزند و بیشتر ساکن در مناطق روستایی و عشایری توسط دولت تا ۳۱ فروردین امسال تعیین شده بود که به دلیل تعداد زیاد مراجعات، نام نویسی به مدت یکماه یعنی تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری تمدید شد.


وی از تمامی مادران خانه دار و غیر مزد بگیر مشمول ماده ۲۱- ساکن در مناطق روستایی و عشایری استان که تا کنون موفق به نام نویسی نشده اند درخواست کرد برای بهره مندی از مزایای رایگان بیمه‌های اجتماعی توسط دولت (بازنشستگی – ازکارافتادگی – مستمری بازماندگان و نقل و انتقال سوابق) به سایت صندوق به نشانی: www.roostaa.ir یا ۳۲ کارگزار این بیمه در استانف برای نام نویسی خود اقدام کنند.


بر اساس ماده ۲۱- قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت. دولت مکلف است با تقویت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر نسبت به پوشش بیمه اجتماعی رایگان مادران خانه دار (غیرشاغل) دارای ۳ فرزند و بیشترِ ساکن در مناطق روستایی و عشایری اقدام کند.


همچنین اگر در مدت بیمه پردازی، فرزند چهارم و پنجم به جمعیت خانواده اضافه شود به ازای هر فرزند ۲ سال به تعهدات دولت اضافه می‌شود.

دیگر خبرها

  • کوچ بهاره بیش از ۱۱ هزار خانوار عشایری به مناطق ییلاقی لرستان
  • ممنوعیت ورود عشایر به شهرستان فریدونشهر تا پایان اردیبهشت
  • عشایر نقش پررنگی در تحقق شعار سال دارند
  • آغاز کوچ بهاره عشایر بروجرد
  • نیروگاه خورشیدی برای مناطق عشایری ۵۰ خانواری استان نصب می شود
  • تمدید مهلت نام نویسی مادران روستایی و عشایر برای بیمه رایگان
  • پنل خورشیدی بین همه عشایر استان بوشهر توزیع می شود
  • توزیع پنل‌های خورشیدی میان عشایر برای حفظ جنگل‌ها ضروری است
  • کوچ برگی از زندگی متفاوت عشایر+فیلم
  • زمان کوچ عشایر از ۱۵ فروردین تا ۱۵ اردیبهشت است