Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهاد زندی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به شکار غیر مجاز در استان تهران در آبان ماه، اظهار کرد: در یک ماه اخیر (از اول تا ۳۰ آبان) دو سلاح غیرمجاز و ۱۱ سلاح مجاز و دو سلاح جنگی و ۸۹ ادوات (کوله پشتی، دوربین و غیره) از شکارچیان متخلف کشف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به آمار متخلفانی که در آبان ماه دستگیر شدند، گفت: ۲۴ تخلف شکار غیرمجاز در آبان ماه ثبت شده که در طی این تخلف‌ها ۳۲ متخلف دستگیر شدند و با آن‌ها برخورد شده است که ۷ نفر از آن‌ها قبل از اینکه اقدام به شکار کنند، دستگیر شدند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به شکار ۱۱ تا پرنده و پستاندار غیر مجاز، گفت: ۲۵۶  میلیون ریال جریمه‌ای است که به این تخلف‌ها تعلق می‌گیرد که تا به امروز ۶ میلیون تومان آن گرفته شده است.

پیش از این سعید محمودی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در این باره اظهار کرد: در شش ماه اول امسال مجموعا تعداد ۳۳ اسلحه شکاری و جنگی مجاز و غیرمجاز در استان توسط مأموران اجرایی کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه در همین رابطه تعداد ۱۰۸ نفر متخلف دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شده‌اند که پرونده آن‌ها در حال رسیدگی است، ادامه داد: در حوزه شکار و صید، طی این مدت ۲۲ نفر قبل از اقدام به شکار توسط ماموران اجرایی دستگیر شدند.

گفتنی است؛ ایران در رتبه‌های اول خطرات خاص از جمله شکار برای حیات وحش است، که سازمان محیط زیست و سایر نهاد‌های مربوط باید آن را مدیریت کنند تا شاهد کاهش این آمار‌ها باشیم.

بیشتر بخوانید

مجروح شدن محیط‌ بان تهرانی در درگیری با شکارچی غیرمجاز

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست شکار غیرمجاز دستگیر شدند استان تهران محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۷۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی مراکز غیرمجاز جمع‌آوری و تفکیک ضایعات

حمیده خدنگی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسلامشهر گفت: در پی بررسی وضعیت محیط زیستی شهرستان از ابتدای فروردین امسال توسط کارشناسان این اداره تاکنون تعداد ۱۴ مرکز غیر مجاز جمع‌آوری و تفکیک ضایعات شناسایی شده است.

وی افزود: فعالیت آلاینده این واحد‌ها در زمینه جمع‌آوری غیر اصولی تفکیک زباله و ضایعات بدون رعایت اصول بهداشتی و محیط زیست بوده و فعالیت آلاینده این واحدها، علاوه بر ایجاد آلودگی محیط زیست، تهدیدی جدی علیه بهداشت و سلامت عموم مردم است.

خدنگی در پایان تصریح کرد: با توجه به عدم رعایت ضوابط و مقررات جاری ملاک عمل محیط زیست توسط واحد‌های مذکور، پیگیری لازم به منظور رفع آلایندگی تا حصول نتیجه مثبت انجام خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی محیط زیست

دیگر خبرها

  • دشتی پر از شاهین‌های شکاری در تهران / شکارچیان در کمین و سازمان محیط زیست بی‌خبر / احتمالا بخشی از تجارت غیرقانونی شاهین از این‌جا آغاز می‌شود (فیلم)
  • شکارچی غیرمجاز در شهرستان قوچان دستگیر شد
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی جز پنج یگان برتر کشور اعلام شد
  • دستگیری متخلف شکار غیرمجاز در شهرستان مهرستان
  • متخلف شکار غیر مجاز در مهرستان دستگیر شد
  • شناسایی مراکز غیرمجاز جمع‌آوری و تفکیک ضایعات
  • پیگیری قضایی محیط زیست مازندران از قاچاقچی حیات وحش در فضای مجازی
  • فارس رتبه نخست کشفیات صید و شکار در کشور
  • دستگیری شکارچی غیرمجاز در گرمه
  • کسب رتبه نخست فارس در حوزه کشفیات صید و شکار / افزایش ۹ درصدی کشفیات محیط زیست