Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه گفت، با وجود قطعنامه سنای ملی این کشور استقلال منطقه خودمختار قره باغ را به رسمیت نمی‌شناسد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سنای فرانسه روز چهارشنبه قطعنامه‌ای را با اکثریت قاطع آرا تصویب کرد و بر اساس آن، از دولت پاریس خواسته تا قره باغ را به رسمیت بشناسد. در این قطعنامه که بیشتر ماهیت توصیه‌ای دارد، هم ارمنستان و هم قره باغ مورد ستایش قرار گرفته و در عین حال، از جمهوری آذربایجان انتقاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در ادامه گفته است: در جریان بحث های صورت گرفته در سنای ملی پیش از رای گیری، "ژان بپتیست لوموین"، وزیر گردشگری فرانسه یادآور شد که موضع فرانسه در این مساله به چه صورت است و گفت، فرانسه استقلال منطقه خودمختار قره باغ را به رسمیت نمی‌شناسد.

وی همچنین تاکید کرد، فرانسه به عنوان یکی از روسای گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا باید به دنبال یک سازش سیاسی برای این درگیری‌ها در قره باغ باشد که شامل گفتگو در وضعیت آتی قره باغ می‌شود.

به گفته وی، نتایج این گفتگوها را نمی‌توان از قبل به صورت یکجانبه تعیین کرد.

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه نیز گفت: امروز، ما باید بر تضمین بازگشت امن افراد بی خانمان و آوارگانی که در نتیجه این چند هفته درگیری از خانه و کاشانه خود دور افتاده اند، تمرکز کنیم. وزیر خارجه نیز در صحبت‌هایش برای سنا بر این مساله تایید کرده بود که هیچ کشوری قره باغ را تاکنون به رسمیت نشناخته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قره باغ قره باغ را به رسمیت وزارت خارجه فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۷۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو می‌کند

خبرگزاری رویترز به نقل از وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که ایالات متحده عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، این رسانه نوشت وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده که این کشور مخالف عضویت فلسطین در سازمان ملل بوده و در صورت لزوم آن را وتو خواهد کرد.

روز گذشته نیز اخباری درخصوص تلاش آمریکا برای اعمال فشار به دیگر کشورها درخصوص ارائه رای منفی به عضویت فلسطین در سازمان ملل منتشر شده بود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • فرانسه: به درخواست اردن پهپادهای ایران را رهگیری کردیم
  • به درخواست اردن موشک‌ها و پهپاد‌های ایران را رهگیری کردیم
  • آمریکا عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو می‌کند
  • فرانسه از رژیم صهیوینیستی خواست به قوانین بین‌المللی احترام بگذارد
  • چین: عضویت فلسطین در سازمان ملل را به رسمیت می‌شناسیم
  • تنش در روابط پاریس - باکو
  • عضویت فلسطین در سازمان ملل را به رسمیت می‌شناسیم
  • افشای دسیسه‌چینی آمریکا علیه عضویت فلسطین در سازمان ملل
  • واکنش باکو به تهدید و فشارهای فرانسه
  • باکو: تهدید و فشارهای فرانسه نتیجه‌ای نخواهد داشت