Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان دبیر انجمن مطالعات روان درمانی در گیلان گفت: به زودی کارگروه‌های تخصصی انجمن مطالعات روان‌درمانی ایران - نمایندگی گیلان راه‌اندازی می‌شود لذا کلیه روانشناسان و روانپزشکان استان می توانند به عضویت این کارگروه‌های تخصصی درآیند.

آرمان سالمی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به فعالیت انجمن مطالعات روان درمانی ایران از اسفندماه سال ۹۸، اظهار کرد: انجمن مطالعات روان درمان ایران - نمایندگی گیلان نیز از شهریورماه امسال فعالیت خود را آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی انجمن مطالعات روان درمانی ایران را نقطه عطفی در توسعه و ارتقای روان درمانی کشور دانست و از تشکیل نخستین جلسه شورای علمی و برنامه ریزی انجمن مطالعات روان درمانی ایران - نمایندگی گیلان در ۱۱ شهریورماه ۹۹ خبر داد و تصریح کرد: اعضای شورای علمی و برنامه ریزی این انجمن، عضو هیئت مدیره انجمن نیز هستند که متشکل از دکتر جواد عینی پور(رئیس انجمن)، دکتر حدیث توکلی(نایب رئیس و مدیر کمیته آموزش)، آرمان سالمی(دبیر انجمن)، دکتر عباس ابوالقاسمی(خزانه دار و مدیر کمیته پژوهش انجمن) و دکتر قربانعلی یحیایی(بازرس انجمن) است.

دبیر انجمن مطالعات روان درمانی ایران در استان گیلان گفت: به زودی کارگروه‌های تخصصی انجمن مطالعات روان‌درمانی ایران - نمایندگی گیلان راه‌اندازی می‌شود لذا کلیه روانشناسان و روانپزشکان استان می توانند با مراجعه به لینک «b۲n.ir/iranpsa» و تکمیل فرم فراخوان، به عضویت کارگروه‌های تخصصی درآیند.

این روانشناس بالینی، رویکردهای روان درمانی را بسیار گسترده و تخصصی دانست و یادآور شد: انجمن مطالعات روان درمانی ایران - نمایندگی گیلان به دنبال تشکیل و ساماندهی کارگروه های تخصصی با توجه به فراوانی رویکردهای درمانی روان‌درمانگران استان است.

وی با اشاره به فعالیت کمیته های چهارگانه «آموزش»، «پژوهش»، «همایش» و «عضوگیری» در انجمن مذکور، خاطرنشان کرد: امیدواریم راه اندازی کارگروه‌های تخصصی با فعالیت‌های ویژه و هدفمند همچون کیس ریپورت، ژورنال کلاب، دوره‌های کارورزی و... در جهت ارتقای روان‌درمانی استان، نقش موثری ایفا کند.

سالمی، با اشاره به شرایط سخت روانی ناشی از شیوع کرونا در کنار مشکلات اجتماعی و اقتصادی، افزود: افزایش اختلالات اضطرابی، وسواس، سوگ، ترس و نگرانی از به خطر افتادن سلامتی خود و عزیزان از جمله اثرات سوء روزهای کرونایی است که هم خانواده ها و هم کادر درمان را تهدید می کند.

عضو شورای علمی و برنامه‌ریزی انجمن مطالعات روان‌درمانی در گیلان بیان کرد: انجمن مذکور علاوه بر توانمندسازی روان ‌درمانگران استان، می تواند در مقوله پیشگیری، با آموزش و افزایش آگاهی روان‌شناختی عموم مردم، نقش موثری ایفا کند.

وی با اشاره به طبقه بندی بیست گانه اختلالات روان شناختی توسط انجمن روان پزشکی آمریکا، یادآور شد: این اختلالات شامل اختلالات رشد عصبی، افسردگی، اضطرابی، خواب-بیداری، عملکرد جنسی، شخصیت و... می شود و روان‌درمانگران با رویکردهای مختلف به ارزیابی، تشخیص و درمان افرادی که به این اختلالات مبتلا هستند، می‌پردازند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی همه باهم علیه کرونا روان درمانی انجمن مطالعات روان کارگروه های تخصصی نمایندگی گیلان درمانی ایران روان درمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۸۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تولید در صنعت فولاد کشور

به گزارش تحریریه صنعت خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای نادر سلیمانی رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان صنعت فولاد افزود: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، جز آخرین کشور‌های تولیدکننده فولاد بودیم و در رتبه ۱۲۰ جهانی قرار داشتیم، اما امروز با افزایش توان تولیدی، توانسته ایم از کشور‌هایی مانند فرانسه و ایتالیا پیشی بگیریم. سلیمانی در این باره می‌گوید: این یکی از دستاورد‌هایی است که در صنعت فولاد کشور به همت تولیدکنندگان رقم خورده است، همچنین ۴۵ میلیون تن ظرفیت بالقوه تولید فولاد کشور است که امسال ۳۳ میلیون تن آن تولید شده است. به گفته فعالان صنعت فولاد کشور، تولید داخلی در این صنعت دو برابر نیاز داخل است. سعیدیان تولیدکننده فولاد می‌گوید: محصولات فولادی ایران از نظر کیفیت، قابل رقابت با فولاد‌های دنیاست. بر اساس اعلام انجمن تولیدکنندگان فولاد کشور، در یازده ماهه سال گذشته، ۲۹ میلیون تن فولاد خام در کشور تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل‌تر (۱۴۰۱) افزایش ۵ و هشت دهم درصدی را نشان می‌دهد. به گفته یکی از تولیدکنندگان فولاد، ایران زمانی بزرگترین واردکننده فولاد در خاورمیانه محسوب می‌شد، اما هم اکنون جز بزرگترین صادرکننده فولاد دنیا است. با وجود محدودیت‌های انرژی در صنایع، تولیدکنندگان فولاد کشور، برای دستیابی به تولید ۵۵ میلیون تن فولاد تا سال ۱۴۰۴، عقب نمانده اند. تولیدکننده دیگری می‌گوید: در حوزه انرژی، برق و گاز با محدودیت‌هایی مواجه هستیم، اما با افزایش بهره وری و با مدیریت تولید، توانستیم تولید را افزایش دهیم و مهمتر از آن، سرمایه گذاری‌های جدی در خود تامینی و توسعه داشته باشیم. طبق آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد کشور، مجموع صادرات فولاد ایران در یازده ماهه ۱۴۰۲، بیش از ۱۱ میلیون تن بوده است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اجرای ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار متر مکعب عملیات مکانیکی آبخیزداری در استان
  • تردد در محورهای گیلان روان و شلوغ است/ فوت ۷ نفر بر اثر سوانح رانندگی
  • آزادراه رشت - قزوین؛ پرترددترین محور خروجی گیلان؛ ترافیک روان در محورها
  • افزایش تولید در صنعت فولاد کشور
  • تشکیل ستاد و کارگروه‌ تخصصی مدیریت بحران زیر بخش‌های کشاورزی
  • خدمت رسانی به بیش از ۶ هزار بیمار در بیمارستان خلیلی شیراز
  • ارائه بیش از ۱۱ هزار خدمت درمانی در بیمارستان قلب الزهرا (س) شیراز
  • ۱۴۲ عمل جراحی در بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان انجام شد
  • درمان اضطراب خطرات قلبی را نیز کاهش می دهد
  • بزرگترین درمانگاه خیریه روستایی کشور در شهرستان انار راه‌اندازی شد