Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ نماینده مردم نهبندان وسربیشه  در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در کشور حدود ۳۹ بازارچه مرزی و قریب ۲۰۰ معبر مرزی رسمی داریم، گفت: باید از این ظرفیت برای مقابله با تحریم‌ها استفاده شود. - اخبار استانها -

مصطفی نخعی  عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌گو با خبرنگار تسنیم در بیرجند، از انتخاب خود  به عنوان دبیر فراکسیون مرزنشینان، بزرگترین فراکسیون مجلس یازدهم  خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت معابر و بازارچه‌های مرزی، اظهار داشت: با وجود اینکه کشور در تحریم است و مشکلاتی از این جهت داریم اما تاکنون نتوانستیم به خوبی از ظرفیت‌های موجود برای مقابله با تحریم‌ها استفاده کنیم.

نماینده مردم نهبندان وسربیشه  در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در کشور حدود 39 بازارچه مرزی و قریب 200 معبر مرزی رسمی داریم، افزود: باید از این ظرفیت برای مقابله با تحریم‌ها استفاده شود.

وی تصریح کرد: 16 استان کشور مرزی هستند که این استان‌ها به خوبی می‌توانند با 15 کشور همسایه ارتباط تجاری برقرار کنند که قطعاً در شرایط تحریمی، این اقدام یکی از راهکارهای اساسی برای حل مشکلات کشور خواهد بود.

نخعی با بیان اینکه مرز همیشه فرصت است و نه تهدید، ادامه داد: استان‌های مرزی باید ارتباطات خود با کشورهای همسایه را تقویت کنند که در این راستا توجه به ظرفیت‌های بازارچه‌های مرزی بهترین راه برای دور زدن تحریم‌ها است.

وی اظهارکرد:  متأسفانه این ظرفیت بی‌نظیر با وجود اینکه می‌تواند بخش اعظمی از مشکلات کشور را حل کند، توسط دولت مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حضور جمع زیادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در فراکسیون مرزنشینان نشان دهنده اهمیت این موضوع است و هدف از تشکیل این فراکسیون آن است که با توجه به ظرفیت‌های مرزی کشور، تحریم‌ها را دور بزنیم.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه  در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در فراکسیون مرزنشینان بنده به عنوان  دبیر فراکسیون در کنار سایر اعضای فراکسیون به منظور تشریک مساعی و تدوین برنامه‌ها و اقدامات دقیق کارشناسانه، کمیته مرزهای مجاز زمینی-هوایی، کمیته بازارچه‌های مرزی، کمیته مرزهای دریایی، کمیته امنیت و انسداد مرز، کمیته اقتصاد مرزی و چند کمیته دیگر را تشکیل دادیم و نمایندگانی از خوزستان، کردستان، بوشهر، بندر عباس، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی وسیستان وبلوچستان ... در راس این کمیته‌ها قرار گرفتند.

به گزارش تسنیم بزرگترین فراکسیون مجلس شورای اسلامی با 138 عضو در قالب فراکسیون مرزنشینان تشکیل شد. در این فراکسیون که نمایندگان 16 استان مرزی کشور حضور داشتند،  مصطفی نخعی، نماینده مردم نهبندان و سربیشه و عضو کمیسیون انرژی  مجلس، به عنوان دبیر فراکسیون انتخاب شد.

وی ابراز امیدواری کرد:  با ظرفیت ایجاد شده بتوانیم گام های اساسی در حل مشکلات استان مرزی خراسان جنوبی و شهرستان های نهبندان و سربیشه برداریم.

نماینده مردم نهبندان در مجلس: کتابداران در خط مقدم جبهه فرهنگی فعالیت می‌کنندراه‌اندازی بازارچه مرزی نهبندان با جدیت دنبال می‌شودانتقاد نماینده مردم نهبندان و سربیشه از وضعیت نابسامان محور مهم اقتصادی نهبندان-شهدادنماینده مردم نهبندان در مجلس: بازارچه ماهیرود هرچه زودتر 24 ساعته شود

انتهای پیام/250/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: برای مقابله با تحریم ها استفاده نماینده مردم نهبندان فراکسیون مرزنشینان مجلس شورای اسلامی نهبندان و سربیشه بازارچه مرزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۸۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: همه ظرفیت‌ها برای مقابله با قاچاق به کار گرفته شود

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری‌ آنا، جلسه ستاد اقتصادی دولت صبح امروز سه‌شنبه به ریاست سیدابراهیم رئیسی و به منظور بررسی آخرین وضعیت پیشگیری و مقابله با قاچاق برگزار شد.

در ابتدای این جلسه دبیر ستاد مبارزه با قاچاق ضمن ارائه گزارشی از وضعیت قاچاق کالا و سوخت از مبادی ورودی رسمی و غیررسمی، به دیگر ابعاد این پدیده از جمله حجم بالای گردش مالی قاچاق، استفاده از بستر‌های قانونی برای دور زدن قانون، مسیر‌های قاچاق کالا و سوخت از خارج به داخل و از داخل به خارج و همچنین نقش پشتیبانان مسیر و روند قاچاق پرداخت.

رئیس جمهور پس از استماع این گزارش و نظر اعضای ستاد اقتصادی دولت در سخنانی با بیان اینکه مبارزه و مقابله با قاچاق، کمک به تولید و اشتغال در کشور است بر برنامه‌ریزی هماهنگ همه دستگاه‌های اجرایی نسبت به شناسایی و مسدودسازی بستر‌های قاچاق و همچنین هماهنگی کامل با ستاد مقابله با قاچاق برای مقابله بی‌امان با این معضل اقتصادی تاکید کرد.

رئیسی با اشاره به آثار سوء ضد تولیدی قاچاق، تبیین ابعاد خسارت‌های قاچاق به زیرساخت اقتصادی کشور را برای مدیران و همه استانداران ضروری دانست و تصریح کرد: مبارزه با قاچاق امری فرادستگاهی است و همه مدیران دولتی موظفند بدون هرگونه تاخیر با بهره‌گیری از قانون موجود و به کارگیری همه ظرفیت‌ها، مقابله قاطع با قاچاق را جزو اولویت‌های کاری خود قرار دهند.

رئیس جمهور در این جلسه بر اجرای دقیق و کامل قانون تازه به تصویب رسیده ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی (کولبری، ملوانی و ته‌لنجی) با همکاری همه دستگاه‌های مسئول و اعمال نظارت جدی بر نوع و میزان کالا‌های وارداتی و ثبت اطلاعات آن در سامانه‌های گمرکات کشور تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عملیات تنبیهی وعده صادق، مسرت و سرافرازی تمام آزادگان جهان را به دنبال داشت
  • تعطیلی پنجشنبه به جای شنبه تقویت تحریم اقتصادی است
  • ساماندهی و توسعه صادرات از مرز بین المللی مهران ضرورت دارد
  • ۱۰راهکار مقابله با قاچاق کالا و ارز
  • مقدرات مجلس آینده در اختیار «پشم» است /جبهه پایداری اهل معامله است چون صندلی برایش مهم است نه ارزش ها
  • دولت زیرساخت‌های لازم را برای فعالیت بازارچه مرزی ایلام فراهم کرد
  • سد معبر مغازه‌ها در سنندج مردم را کلافه کرد
  • ضرورت اجرای دقیق قانون تازه تصویب ساماندهی تجارت مرزی
  • رئیسی: همه ظرفیت‌ها برای مقابله با قاچاق به کار گرفته شود
  • ضرورت اجرای دقیق قانون ساماندهی تجارت مرزی