Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@22:50:37 GMT

چرا باید کله کوه خانه بسازیم؟

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۱۸۰۷۵

چرا باید کله کوه خانه بسازیم؟

رئیس کانون شورای اسلامی کار البرز با بیان اینکه اساسنامه مسکن در تمام کشورها مشخص است و افزایش عجیب وغریب قیمت مسکن تنها در کشور ما دیده می شود، گفت: اگر قرار بود با افزایش عرضه مسکن، قیمت خانه پایین بیاید و کارگران و کارمندان خانه دار شوند، پدیده وجود خانه های خالی از سکنه در تهران و کلان شهرها را شاهد نبودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی اصلانی ـ در گفت وگو با ایسنا درباره ورود گروههای کارگری و اقشار کم درآمد به عرصه ساخت مسکن ابراز عقیده کرد و گفت: اگر به دنبال ساختن مسکن اجتماعی هستیم و می خواهیم آحاد جامعه خانه دار شوند باید زیربنای ساخت مسکن را اصلاح کنیم و زمین رایگان و وام ارزان قیمت بدهیم تا مردم از عهده ساخت مسکن برآیند.

زمین رایگان را جایی ندهیم که آباد شدنش سالها طول بکشد

وی در پاسخ به این پرسش که اگر زمین رایگان اختصاص یابد، گروههای کارگری و کارمندی قادر به ساخت مسکن خواهند بود؟ گفت: زمین در جایی باید اختصاص داده شود که امکانات اولیه برای زندگی در آن وجود داشته باشد چرا باید کله کوه خانه سازی کنیم یا جایی که فاقد جاده و آب و گاز و برق است زمین بدهیم که سالها طول بکشد تا آباد شود؟

رئیس کانون شورای اسلامی کار البرز تصریح کرد: در حال حاضر زمینهای اوقافی و زمینهای بسیاری در اختیار دستگاههای دولتی است که می توان آنها را به شکل ۹۹ ساله واگذار و کارگران را از طریق تشکیل تعاونی های مسکن و اختصاص وام ارزان قیمت خانه دار کرد.

اصلانی با اشاره به اصل ۳۱ قانون اساسی تصریح کرد: برابر قانون، تامین مسکن آحاد جامعه از جمله کارگران و روستاییان برعهده دولت است و در قانون کار هم پیش بینی شده که کارفرمایان می توانند برای کارگران خود مسکن بسازند اما دولتها به تدریج ساخت مسکن را از حیطه خود خارج کردند و در اختیار انبوه سازان گذاشتند ولی با این کار مشکل مسکن طبقات ضعیف و کم درآمد جامعه و کارگران حل نشد.

کارگران پول ساخت و خرید خانه را ندارند

وی با بیان اینکه ساخت خانه پول می خواهد و کارگران با حقوق ناچیز قادر به ساخت و ساز نیستند، ادامه داد: هیچ کارگری نمی تواند با دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان حتی در حاشیه شهرها خانه بخرد چه برسد به اینکه خانه بسازد.اجاره بهایی که کارگران می پردازند بیش از نصف حقوق و دریافتی آنها را شامل می شود و در بسیاری از مواقع از عهده تامین هزینه های زندگی بر نمی آیند.

این مقام مسئول کارگری درعین حال از ارسال فرم های تامین مسکن توسط ادارات کل کار سراسر کشور به کارخانه ها خبر داد و گفت: از طریق وزارت کار فرم هایی به ادارات کار استانها ارسال شده تا آن را برای توزیع بین کارگران در اختیار کارخانه ها بگذارند و کارگران فاقد مسکن ثبت نام کنند.

اساسنامه مسکن در همه کشورها مشخص است

رئیس کانون شورای اسلامی کار البرز درباره افزایش عرضه مسکن و تاثیر آن بر کاهش قیمت خانه، گفت: زمانی افزایش عرضه ، تقاضای بازار را پاسخ می داد ولی در شرایط حاضر هرچه عرضه مسکن بیشتر شود کمکی به کاهش قیمت نمی کند.اگر قرار بود این اتفاق بیفتد وجود چند میلیون خانه خالی از سکنه در تهران و کلان شهرها را شاهد نبودیم.

اصلانی با بیان اینکه در تمام کشورها اساسنامه مسکن مشخص است،گفت: معتقدم افزایش عجیب وغریب قیمت مسکن تنها در کشور ما دیده می شود لذا پیشنهاد می شود برای حل مشکل مسکن در کشور، شرایط ساخت و تامین مسکن در کشورهای دیگر مورد مطالعه و مقایسه قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مسكن کارگران زمین رایگان قیمت مسکن خانه های خالی از سکنه وزارت کار کارمندان ساخت و ساز قيمت آب و برق اجاره بهاء انبوه سازان وام مسکن روستاييان كارخانه قانون اساسي مسكن مهر مسكن اجتماعي ساخت مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۸۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت نفت اراضی مستعد ساخت مسکن در ۹ استان کشور را اعلام کرد

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: با هدف اجرای تفاهم‌نامه همکاری وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و نفت، زمین‌های مستعد وزارت نفت در ۹ استان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن به این سازمان معرفی شد.

به گزارش شانا به نقل از سازمان ملی زمین و مسکن، ارسلان مالکی تأکید کرد: در اجرای تفاهم‌نامه مشترک وزارت راه و شهرسازی و وزارت نفت زمین‌های مستعد ساخت مسکن در ۹ استان برای طرح نهضت ملی مسکن به سازمان ملی زمین و مسکن معرفی شد.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و نفت افزود: نمایندگان وزارت نفت زمین‌های مازاد متعلق به این وزارتخانه در استان‌های خوزستان، قم، قزوین، کردستان، کرمانشاه، سمنان، مرکزی، بوشهر و هرمزگان را به سازمان ملی زمین و مسکن معرفی کردند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: موضوع این تفاهم‌نامه تولید و عرضه حداقل ۸۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور است.

سازمان ملی زمین و مسکن در اجرای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن تاکنون موفق به شناسایی ۲ هزار و ۷۷۶ هکتار اراضی مازاد دیگر دستگاه‌ها شده که بیش از ۳۷۰ هکتار آن متعلق به وزارت نفت بوده است.

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت ۹۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در اردل
  • انبوه سازی بیش از ۳۵ هزار واحد مسکن ملی در ۹ شهر گیلان
  • ساخت بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در کشور آغاز شده است
  • مراسم قرعه کشی متقاضیان مسکن ملی در اسدآباد برگزار شد
  • آغاز ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در استان بوشهر
  • زمین ۱.۸ میلیون واحد نهضت ملی مسکن تامین شد
  • افزودن ۴۱ هزار هکتار زمین به شهر‌ها برای اجرای نهضت ملی مسکن
  • وزارت نفت اراضی مستعد ساخت مسکن در ۹ استان کشور را اعلام کرد
  • وزارت نفت اراضی ساخت مسکن در ۹ استان کشور را اعلام کرد
  • اراضی ساخت مسکن در ۹ استان کشور توسط وزارت نفت اعلام شد