Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@19:50:37 GMT

قیمت مرغ در اصفهان رو به کاهش است

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۱۸۱۴۵

قیمت مرغ در اصفهان رو به کاهش است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، قیمت گوش مرغ در روز‌های اخیر به بیش از ۳۰ هزار تومان برای هر کیلوگرم رسید.

اسماعیل نادری معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان، یکی از دلایل افزایش قیمت مرغ در روز‌های اخیر را عدم توازن عرضه و تقاضا و کمبود عرضه بدلیل کمبود جوجه ریزی در دهه دوم مهر امسال دانست و افزود: جوجه ریزی مرغ باید از حدود دهم مهر به مدت ۵۰ روز انجام می‌شد، اما بدلیل کمبود جوجه ریزی در ۱۰ روز آن با کمبود عرضه مرغ از بیست و هشتم آبان امسال مواجه شدیم که همین امر در افزایش قیمت مرغ تاثیر داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با بیان اینکه اثر‌های کمبود جوجه ریزی و کمبود عرضه تا پایان این هفته خود را نشان داد، افزود: چندین راهکار و تدبیر برای رفع این مشکل و کاهش قیمت مرغ در کمیته‌های ستاد تنظیم بازار استان در نظر گرفته شد که یکی از آن‌ها ورود گسترده مرغ منجمد به بازار بود.

نادری با اشاره به اینکه از ۳ روز گذشته مرغ منجمد به قیمت مصوب هر کیلوگرم ۱۵ هزار تومان برای مصرف کننده بطور گسترده در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و بزرگ اصفهان عرضه شد، گفت: همچنین با کمک بسیج اصناف، مرغ منجمد با قیمت مصوب بصورت گسترده در تعدادی از واحد‌های صنفی منتخب اصفهان عرضه شده است.

او با تاکید بر اینکه توزیع مرغ منجمد تا زمان تعدیل قیمت مرغ در اصفهان ادامه دارد، اضافه کرد: درباره مرغ گرم ستاد تنظیم بازار اصفهان چندین مصوبه داشت که اجرای آن از روز چهارشنبه پنجم آذر آغاز شد و بر اساس آن مرغ گرم با قیمت هر کیلوگرم ۲۲ هزار تومان در بازار‌های روز شهرداری اصفهان به اندازه‌ای که بازار روز اعلام نیاز کند، توزیع می‌شود.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه قیمت مرغ در خرده فروشی‌های اصفهان از روز چهارشنبه روند کاهشی پیدا کرد، خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌کنیم این روند کاهشی ادامه یابد تا به قیمت مصوب ۲۲ هزار تومان برسد.

نادری با اشاره به اینکه رعایت نکردن قیمت‌های اعلام شده و مندرج بر روی پاکت‌های مرغ باعث برخورد برابر با مقررات می‌شود، افزود: مردم هرگونه رعایت نشدن قیمت اعلامی یا درج نشدن قیمت را به شماره ۱۲۴ گزارش کنند.

بر اساس آمار سالانه در کشور ۲.۵ تا سه میلیون تن گوشت مرغ تولید می‌شود.

۲ هزار و ۴۰۰ واحد مرغداری شامل یکهزار و ۹۵۰ واحد گوشتی و ۴۵۰ واحد تخمگذار و مرغ مادر در استان اصفهان و ۲۰ کشتارگاه صنعتی مرغ در این استان فعالیت دارند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت و معدن کاهش قیمت مرغ کمبود جوجه ریزی توزیع مرغ منجمد قیمت مرغ هزار تومان جوجه ریزی مرغ منجمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۸۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عرضه نامحدود روغن موتور دیزلی در اصفهان

شرکت نفت سپاهان تولید کننده روغن موتور اسپیدی ، عرضه نامحدود انواع روغن موتور دیزلی را به قیمت مصوب در سراسر اصفهان آغاز کرد. - اخبار بازار -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، شرکت نفت سپاهان اعلام کرد که در راستای تنظیم بازار و کاهش التهاب در بازار روغن موتور دیزلی، این شرکت عرضه نامحدود انواع روغن موتور دیزلی را با قیمت مصوب در پایانه‌های استان ( پایانه امیرکبیر و ...) آغاز نموده است.

بر این اساس، دارندگان وسایل نقلیه سنگین اعم از باربری و مسافری میتوانند با مراجعه به این مراکز و با ارایه مدارک معتبر روغن موتور مصرفی خود را دریافت نمایند.

همچنین بر اساس تصمیمات اخذ شده، تعاونی های مسافری و باربری و همچنین اتحادیه ها و سازمان های مربوطه نیز می توانند با اعلام تقاضای واقعی خود، روغن موتور مورد نیاز خود را از مراکز عرضه شرکت نفت سپاهان دریافت نمایند.

در روزهای اخیر، کاهش عرضه از سوی برخی تولیدکنندگان اصلی و شناخته شده روغن موتور، موجب کمبود این محصول و در نتیجه التهاب در بازار روغن موتور دیزلی شده است و شرکت نفت سپاهان که تنها 20 درصد سهم بازار روغن موتور دیزلی را در اختیار دارد، با هدف رفع این التهاب و نابسامانی به وجود آمده ناشی از عدم عرضه سایر شرکت‌ها و احتکار عاملین روغن و به منظور کمک به مصرکننده نهایی عرضه نامحدود انواع روغن موتور دیزلی را براساس مسئولیت اجتماعی خود در کمک به دولت محترم در دستور کار خود قرار داده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حداکثر کشتار دام در طول سال ۸ میلیون راس است
  • مرغ ارزان شد/ قیمت جدید را ببینید
  • قیمت جدید مرغ در بازار
  • گوشت قرمز در وضعیت سفید | چرا قیمت گوشت قرمز کاهشی شد؟
  • افت قیمت نفت در پی نگرانی‌ها درباره عرضه جهانی
  • عرضه تخم‌مرغ پایین‌تر از نرخ مصوب در بازار/ ضرورت حمایت از مرغداران برای مدیریت تقاضا
  • به حدی خودرو وارد شده است که در بنادر جا نداریم
  • وزیر صمت: واردات خودرو به حدی بوده که در بنادر جا نداریم
  • به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم
  • آغاز عرضه نامحدود روغن موتور دیزلی در اصفهان