Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@02:06:01 GMT

درخواست پارلمان اروپا برای تحریم ترکیه

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۱۸۱۹۵

درخواست پارلمان اروپا برای تحریم ترکیه

پارلمان اروپا متممی را برای یک قطعنامه درباره شهر ساحلی واروشای قبرس تصویب کرد و از شورای اروپایی خواسته تا تحریم‌هایی را علیه ترکیه بابت بازگشایی نسبی این شهر وضع کند که برخلاف قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این متمم که از سوی حزب مردم اروپایی ارائه شده، به این مساله می‌پردازد که شورای اروپایی باید بر موضع متحد خود در قبال اقدامات یکجانبه و غیرقانونی ترکیه ایستادگی کند و اقدامات و تحریم‌هایی سخت را علیه این کشور در واکنش به این رفتارهای غیرقانونی وضع کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این قطعنامه با عنوان "افزایش تنش‌ها در واروشا در پی اقدامات غیرقانونی ترکیه و ضرورت فوری برای از سرگیری گفتگوها" به این مساله می پردازد که تحریم‌های بیشتر تنها با گفتگو، همکاری صادقانه و پیشرفت مستحکم در این مورد متوقف شود.

اتحادیه اروپا پیشتر ترکیه را بابت بازگشایی شهر ساحلی خالی از سکنه واروشا محکوم کرده بود؛ این شهر در پی حمله نیروهای ترکیه در ۱۹۷۴ به قبرس یونانی‌نشین خالی از سکنه شده بود.

اتحادیه اروپا همچنین می‌گوید، ایجاد یک وضعیت جدید با تغییرات منفی در منطقه، تشدید تفرقه و تقسیم دائمی قبرس، اعتماد متقابل و چشم اندازهای حل جامع مساله قبرس را تضعیف می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قبرس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۸۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیوست فرهنگی شعار سال در «پارلمان فرهنگی» تصویب شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، هشتصد و شانزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور سه‌شنبه ۲۸ اسفند با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

رونمایی از گزارش مصرف فرهنگی خانوار درسال ۱۴۰۱، ابعاد برنامه هفتم توسعه، عفاف و حجاب، نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم،برنامه‌های قرآنی ماه مبارک رمضان و الزامات فرهنگی تحقق جهش تولید با مشارکت مردم و همچنین برنامه‌های نمایشگاه کتاب در دستور کار این جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور قرار داشت.

دیگر خبرها

  • خبرگزاری تاس: درخواست روسیه از شورای امنیت برای تحریم اسرائیل
  • بازی مجدد اتحادیه اروپا با مهره سوخته تحریم‌ها علیه ایران
  • هشدار خاخام‌های ارشد صهیونیستی درباره حمله به ایران/ سفر امیرعبداللهیان به نیویورک برای حضور در نشست شورای امنیت/ درخواست روسیه از شورای امنیت برای تحریم اسرائیل
  • هشدار خاخام های ارشد صهیونیستی درباره حمله به ایران/ سفر امیرعبداللهیان به نیویورک برای حضور در نشست شورای امنیت/ درخواست روسیه از شورای امنیت برای تحریم اسرائیل
  • درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل
  • تجمع حامیان فلسطین مقابل ساختمان پارلمان انگلیس
  • حامیان فلسطین مقابل ساختمان پارلمان انگلیس تجمع کردند
  • فقر و محرومیت اجتماعی؛ دغدغه اصلی رای‌دهندگان در آستانه انتخابات پارلمان اروپا
  • روسیه تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس را غیرقانونی خواند
  • پیوست فرهنگی شعار سال در «پارلمان فرهنگی» تصویب شد