Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سنای فرانسه روز چهارشنبه قطعنامه‌ای را با اکثریت قاطع آرا تصویب کرد و بر اساس آن، از دولت پاریس خواسته تا قره باغ را به رسمیت بشناسد. در این قطعنامه که بیشتر ماهیت توصیه‌ای دارد، هم ارمنستان و هم قره باغ مورد ستایش قرار گرفته و در عین حال، از جمهوری آذربایجان انتقاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در ادامه گفته است: در جریان بحث های صورت گرفته در سنای ملی پیش از رای گیری، "ژان بپتیست لوموین"، وزیر گردشگری فرانسه یادآور شد که موضع فرانسه در این مساله به چه صورت است و گفت، فرانسه استقلال منطقه خودمختار قره باغ را به رسمیت نمی‌شناسد.

وی همچنین تاکید کرد، فرانسه به عنوان یکی از روسای گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا باید به دنبال یک سازش سیاسی برای این درگیری‌ها در قره باغ باشد که شامل گفتگو در وضعیت آتی قره باغ می‌شود.

به گفته وی، نتایج این گفتگوها را نمی‌توان از قبل به صورت یکجانبه تعیین کرد.

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه نیز گفت: امروز، ما باید بر تضمین بازگشت امن افراد بی خانمان و آوارگانی که در نتیجه این چند هفته درگیری از خانه و کاشانه خود دور افتاده اند، تمرکز کنیم. وزیر خارجه نیز در صحبت‌هایش برای سنا بر این مساله تایید کرده بود که هیچ کشوری قره باغ را تاکنون به رسمیت نشناخته است.

311311

کد خبر 1460082

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: قره باغ فرانسه قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۸۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار آیت‌الله رئیسی و رئیس‌ سنای پاکستان

به گزارش قدس آنلاین آیت الله رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران در ادامه سفر دو روزه به همسایه جنوب شرقی امروز دوشنبه با آصف علی زرداری رئیس جمهوری اسلامی پاکستان در کاخ ریاست جمهوری این کشور در اسلام آباد دیدار و گفت وگو کرد.

پیشتر هم دیدارهایی میان رئیس جمهور و نخست وزیر پاکستان، رئیس مجلس ملی و همچنین اعضای هیأت علی رتبه دو کشور برگزار شده بود.

همچنین در این سفر ۸ سند همکاری هم بین وزرای دولت های ایران و پاکستان در موضوعات تجاری، اقتصادی، امنیتی، حمل و نقل، قضایی، فرهنگی و ... به امضا رسیده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم
  • دیدار آیت‌الله رئیسی و رئیس‌ سنای پاکستان
  • دیدار رئیسی با رئیس‌ سنای پاکستان
  • هشدار اسپانیا به رژیم صهیونیستی درباره حمله به رفح
  • اسپانیا: به رسمیت شناختن کشور فلسطین برای ثبات خاورمیانه مهم است
  • عکس| جلوی ایران را بگیرید، قبل از اینکه خیلی دیر شود/ توییت معنادار وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی
  • نتانیاهو برای آرام کردن جبهه لبنان دست به دامن مکرون شد
  • به رسمیت شناختن کشور فلسطین پایان دادن به ظلمی تاریخی است
  • چین: به رسمیت شناختن کشور فلسطین پایان دادن به ظلمی تاریخی است
  • قدردانی رام‌الله از جمهوری بربادوس، برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین