Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@23:25:35 GMT

هشدار سطح قرمز بارندگی در خوزستان

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۱۸۲۳۲

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان ضمن صدور هشدار سطح قرمز و اعلام آماده‌باش در سراسر استان گفت: با توجه به شرایط جوی اعلام شده توصیه می‌شود مردم از سفرهای غیرضروری خودداری کنند و عشایر و رستاییان توصیه‌های اعلام شده را جدی بگیرند. ناطقان: امید بن‌عباس روز پنجشنبه با اشاره به گزارش هواشناسی مبنی بر تقویت فعالیت سامانه بارشی، وقوع سیلاب در مناطق کوهستانی و آبگرفتگی در مناطق شهری از روز شنبه تا اوایل دوشنبه هشتم تا دهم آذرماه، گفت: این سامانه با مخاطراتی چون رگبار و رعد و برق، بارش شدید، وزش باد متوسط تا شدید گاهی تندباد لحظه ای، ریزش تگرگ در مناطق مستعد و بارش برف در ارتفاعات همراه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایسنا به نقل از اداره‌کل مدیریت بحران خوزستان، وی اکثر نقاط استان به ویژه مناطق شمالی، شمال شرقی، شرقی، جنوب شرقی و مرکز استان را مناطق اثر این سامانه عنوان کرد و افزود: فعالیت این سامانه جاری شدن سیلاب، طغیان رودخانه‌ها، لغزندگی جاده‌های کوهستانی، آبگرفتگی معابر شهری، اختلال تردد در جاده‌ها و بالا آمدن آب رودخانه‌ها را به دنبال دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان به همه شهروندان، روستاییان، عشایر، رانندگان و ساکنان مناطق در معرض خطر توصیه کرد از هرگونه تردد و توقف در مجاورت منابع آبی و مناطق با احتمال وقوع صاعقه، جاری شدن روان آب و سقوط اجسام و درختان جدا پرهیز کنند.

وی افزود: فاصله گرفتن از رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در تردد جاده‌ای، اجتناب از سفرهای غیرضروری و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی در جاده های کوهستانی در شرایط کنونی ضروری است.

بن عباس بر جابجایی ساکنان مناطق در معرض خطر به ویژه عشایر و ساکنان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و اسکان در مکان‌های امن تا رفع شرایط اضطراری تاکید کرد و گفت: تمامی فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی ضمن حضور در محل فعالیت، تمهیدات لازم جهت آمادگی و مقابله با حوادث احتمالی را اتخاذ کنند.

بن‌عباس خاطرنشان کرد: استقرار اکیپ‌های عملیاتی راهداری به همراه ماشین آلات مورد نیاز جهت انجام اقدامات لازم و عبور سریع سیلاب و روان‌آب، اعزام و استقرار ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز به ویژه در مناطق با پیش بینی بارش بیشتر، آمادگی کامل شعب هلال احمر و فراهم ساختن امکانات مورد نیاز به منظور امدادرسانی به موقع، اتخاذ تدابیر لازم جهت پایداری شبکه برق‌رسانی و پیشگیری از وارد آمدن خسارت به بخش‌های مختلف کشاورزی به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شده است.

وی با تاکید بر لزوم مسدود نمودن جاده‌های حادثه خیز در صورت لزوم با هماهنگی فرمانداری‌ها طبق ضوابط و آماده باش کامل نیروها و تجهیزات مورد نیاز جهت دفع سریع فاضلاب و آب‌های سطحی و عبور سیلاب احتمالی گفت: بررسی تجهیزات اضطراری مانند دیزل ژنراتورها و سایر تجهیزات، بررسی مستمر رودخانه‌ها، مسیل‌ها، کانال‌ها، سیل‌بندها، دایک‌های حفاظتی اطراف روستاها و سایر مناطق در معرض خطر و اتخاذ تدابیر لازم به منظور عبور سیلاب لازم است.

بن عباس افزود: تجهیز مراکز ویژه و پیش‌بینی و ذخیره سوخت و تجهیزات مورد نیاز از دیگر موارد ابلاغ شده به دستگاه‌های متولی است.

گفتنی است شب گذشته جلسه فوق العاده ستاد پیشگیری مدیریت بحران به ریاست استاندار و با حضور فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی به صورت حضوری و ویدئو کنفرانس برگزار شد و علاوه بر بررسی وضعیت فعلی همه شهرستان‌ها، تدابیر لازم به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی اتخاذ شد. منبع: عصر ایران برچسب ها: هشدار ، سطح قرمز بارندی ، خوزستان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: هشدار خوزستان مدیریت بحران رودخانه ها مورد نیاز بن عباس جاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۸۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طغیان رودخانه‌ها؛ هشدار وقوع سیلاب در سه استان جنوبی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی، گفت: امروز در بیشتر ساعت‌ها در نیمه شرقی کشور، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی برای برخی مناطق کشور بارش‌های سیلابی پیش‌بینی کرد و افزود: امروز هشدار نارنجی مربوط به استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی است که سبب سیلابی شدن و طغیان رودخانه‌ها در این مناطق می‌شود. فردا در کرمان، سیستان و بلوچستان و برخی نقاط خراسان شمالی، خراسان جنوبی، یزد و ارتفاعات البرز مرکزی، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد تداوم دارد که این بارش‌ها تا اوایل هفته آتی در کشور ماندگار است.

وی از وزش باد شدید در برخی مناطق کشور خبر داد و افزود: وزش باد شدید در چند روز آینده در نیمه شرقی کشور تداوم دارد. امروز تنگه هرمز و دریای عمان و فردا شرق دریای عمان مواج و متلاطم است.

وی افزود: آسمان تهران نیمه ابری است که در برخی ساعت‌ها با افزایش باد همراه است. همچنین بیشینه دما امروز در پایتخت به ۲۴ درجه بالای صفر می‌رسد و روند دمایی در تهران افزایشی است.

کد خبر 6088328 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • استقرار نیرو‌ها و تجهیزات لازم با شروع بارندگی در مشهد
  • سیلاب هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به آزادشهر و رامیان خسارت زد
  • طغیان رودخانه‌ها؛ هشدار وقوع سیلاب در سه استان جنوبی کشور
  • از بارش برف تا تگرگ در استان کرمان
  • افزایش سرعت وزش باد در جنوب کشور
  • مردم به مناطق سیل‌خیز کاشان نروند
  • مردم از مراجعه به مناطق سیل‌خیز کاشان خودداری کنند
  • هشدار هواشناسی برای سیلاب در ۲۱ استان
  • چرا مردم هشدار‌های سیل را جدی نمی‌گیرند؟
  • هشدار زرد وقوع گرد و خاک در خوزستان