Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-03-28@09:00:24 GMT

مدیریت توزیع بیماران کرونایی در تهران

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۱۸۲۴۸

رئیس هیات مدیره انجمن علمی طب اورژانس، گفت: توزیع بیماران کرونایی در بیمارستان های تهران متوازن شده است. ناطقان: نادر توکلی، با اشاره به اینکه ۲۵۰ نفراز افراد سالم در منطقه ۱۸ تست پی سی آر داده اند که ۹۵ تست مثبت اعلام شده است، افزود: این امر نشان می‌دهد که تماس با فرد آلوده هفت تا ۱۰ روز بعد وارد فاز وایرال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به افزایش بودجه برای انجام تعداد تست‌های بیشتر، گفت: اقدام به انجام تست از افرادی نمودیم که یکی از اعضای درجه یک خانواده آنها مبتلا به کووید ۱۹ بود و چون دقت پی سی آر اکنون ۶۵ درصد است، لذا از این ۲۵۰ نفر می‌توان گفت که ۱۵۰ نفر آلوده هستند.

توکلی با اشاره به اینکه بیشترین شیوع در جمع‌های خانوادگی و دورهمی ها مشاهده می‌شود، افزود: اگر پروتکل‌ها رعایت و دورهمی ها حذف شود، بیشترین تأثیر را در کنترل بیماری دارد.

وی ضمن بیان مشکلات ناشی از بحران کووید ۱۹ برای کادر پزشکی، ادامه داد: ترکیب توزیع بیمار برای مدیریت در تهران متوازن شده است به طوری که ۳۵ تا ۳۷ درصد بیماران کرونایی را بخش دولتی، ۳۰ تا ۳۳ درصد بخش خصوصی و ۳۰ درصد هم نهادهای عمومی غیردولتی مثل نیروهای مسلح و تأمین اجتماعی پوشش می‌دهند.

توکلی با اشاره به اینکه در تهران بالغ بر ۷ هزار بیمار کرونایی نیازمند بستری بودند، اظهار کرد: توسعه اورژانس و بهره مندی از متخصصان طب اورژانس در مدیریت درمان کمک کننده بود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران، با اظهار تأسف از اینکه رشته طب اورژانس مغفول واقع شده است، ادامه داد: اقبالی برای انتخاب این رشته وجود ندارد که این امر در دراز مدت مشکل ساز خواهد بود و نوع نگاه سازمان نظام پزشکی به عنوان خانه صنفی پزشکان برای ما مهم است و بخشی از توانمندی‌های حوزه رشته ما برای تعاملات آموزشی کمک کننده بوده و می‌تواند ارزش افزوده ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: درآمدها یک چهارم شده و مالیات‌ها افزایش داشته است و در بهترین حالت اگر کارکرد یک همکار متخصص طب اورژانس در بیمارستان ۸۰ میلیون باشد در نهایت آنچه دست پزشک را می‌گیرد ۱۰ تا ۱۱ میلیون تومان خواهد بود که کمر همکاران را شکسته است. منبع: مهر برچسب ها: مدیریت توزیع ، بیماران کرونای ، تهران

منبع: ناطقان

کلیدواژه: مدیریت توزیع بیماران کرونای تهران طب اورژانس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۸۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنفلوانزا سخت تر از کووید به سلامت مغز آسیب می رساند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، این مطالعه، بیمارانی را که به دلیل کووید یا آنفلوانزا در بیمارستان بستری شده بودند، مورد بررسی قرار داد.

محققان دانشگاه میشیگان از سوابق پزشکی برای مقایسه بیش از ۷۷۰۰۰ نفری که به دلیل کووید در بیمارستان بستری شده بودند با همان تعداد افرادی که به دلیل آنفلوانزا در بیمارستان بستری شده بودند، استفاده کردند.

سپس، تعداد افرادی که در طول سال بعد از آن برای هر یک از شایع‌ترین اختلالات عصبی نظیر میگرن، صرع، سکته مغزی، نوروپاتی، اختلالات حرکتی و زوال عقل، تحت درمان قرار گرفته بودند را بررسی کردند.

در اینجا یک نگاه اعدادی به یافته‌ها آمده است:

• در مجموع، ۳.۲٪ از مبتلایان به آنفلوانزا و ۲٪ مبتلایان به کووید به خاطر میگرن تحت درمان قرار گرفتند و ۲.۱٪ از بیماران آنفلوانزا و ۱.۶٪ از بیماران کووید، مراقبت‌های صرع را دریافت کردند.

• علاوه بر این، ۲.۴٪ مبتلایان به آنفلوانزا به خاطر سکته مغزی تحت درمان قرار گرفتند، در مقایسه با ۲٪ از بیماران مبتلا به کووید. ۳.۶٪ از بیماران آنفلوانزا و ۱.۹٪ از بیماران کووید به دلیل نوروپاتی تحت درمان قرار گرفتند. و ۲.۵ درصد از بیماران آنفلوانزا و ۱.۵ درصد از بیماران کووید به دلیل اختلال حرکتی درمان دریافت کردند.

• نرخ زوال عقل برای دو عفونت ویروسی مشابه بود- ۲.۳٪ از بیماران آنفلوانزا و ۲٪ از بیماران کووید مراقبت برای این وضعیت دریافت کردند.

• در مجموع، ۴.۹ درصد از بیماران آنفلوانزا و ۲.۸ درصد از بیماران مبتلا به کووید یک سال پس از بیماری خود دچار یک وضعیت عصبی جدید شدند.

کد خبر 6062491

دیگر خبرها

  • درمان بیش از ۸۰ درصد بیماران به صورت سرپایی
  • توزیع ۲۸۰۰ متخصص در مناطق محروم و کم‌برخوردار
  • بازدید وزیر بهداشت از بیمارستان امین اصفهان و عیادت از بیماران
  • آغاز عملیات نصب و راه اندازی دستگاه ماموگرافی بیمارستان کیش
  • ۶ جانباخته و ۱۵۶ مصدوم درتصادفات کرمان
  • تولد ۱۲۷ نوزاد طی یک روز در استان کرمان
  • ثبت بیش از ۲۵۰۰ مأموریت اورژانس در ایام نوروز
  • آنفلوانزا سخت تر از کووید به سلامت مغز آسیب می رساند
  • انجام ۲ هزار و ۱۶۸ ماموریت نوروزی توسط اورژانس قزوین
  • برقراری ۵۰ هزار تماس با اورژانس اصفهان طی ۱۰ روز