Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@21:56:57 GMT

ورشکستگی تولیدکنندگان نفت شیل آمریکا شتاب گرفت

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۱۸۴۱۹

ورشکستگی تولیدکنندگان نفت شیل آمریکا شتاب گرفت

روند ورشکستگی در میان شرکتهای صنعت نفت شیل آمریکا با وجود حمایتهای دولتی که در بحبوحه شیوع ویروس کرونا و سقوط قیمتها از آنها برخوردار شده اند، شتاب گرفته است.

به گزارش ایسنا، صنعت نفت آمریکا در تلاش برای احیا از بدترین شوک تقاضای تاریخ بازارهای نفت است. برخی از شرکتهای نفتی به ادغام با یکدیگر اقدام کرده اند در حالی که سایرین اعلام ورشکستگی کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صنعت نفت شیل آمریکا در دوران همه گیری ویروس کرونا مانند همه کسب و کارهای آمریکایی به حمایتهای دولتی نظیر تخفیفهای مالیاتی، تخفیفها در پرداخت حق امتیاز و بخشودگی وامها تحت برنامه حمایت از پرداخت حقوق کارکنانشان دسترسی داشته اند تا بتوانند کارمندانشان را در شرایط فعلی نگه کنند.

با این حال پس از ریزش قیمت نفت در اوایل مارس به دلیل سقوط تقاضا و جنگ قیمت میان عربستان سعودی و روسیه، ورشکستگی تولیدکنندگان نفت شیل در سه ماهه دوم امسال شتاب گرفت. شرکتهای حفاری آمریکایی در واکنش به سقوط قیمتها، فورا هزینه سرمایه را تعدیل کرده و تولید بیش از دو میلیون بشکه در روز نفت را در فاصله آوریل تا ژوئن محدود کردند.

هزاران شغل در این صنعت در مدت شش ماه گذشته از بین رفته و شمار زیادی از این مشاغل ممکن است برای همیشه نابود شده باشند.

صنعت نفت شیل آمریکا امسال مشکلات زیادی را متحمل شده و ممکن است مشکلات بیشتری برای این بخش در راه باشد زیرا جو بایدن، رییس جمهور منتخب وعده داده است حفاری جدید نفت و گاز در زمینها و آبهای فدرال را ممنوع خواهد کرد.

طبق تحلیل جدید گروههای محیط زیستی BailoutWatch، پابلیک سیتیزن و دوستان زمین، صنعت سوخت فسیلی بین ۱۰.۴ میلیارد تا ۱۵.۲ میلیارد دلار کمک اقتصادی مستقیم دریافت کرده و بیش از ۲۶ هزار شرکت زغال سنگ، نفت و گاز مستقیما از این کمکها بهره مند شده اند. بعلاوه، مزایای غیرمستقیم به اشکال خرید منابع اوراق قرضه توسط بانک مرکزی و میلیاردها اوراق قرضه صادره جدید، کمک دولت به این صنعت را به بالای ۱۱۰ میلیارد دلار رسانده است. این گروهها حمایت دولت از شرکتهای انرژی کثیف ضررزده را به باد انتقاد کرده و این شرکتها را که از برنامه های دولت فدرال استفاده کرده اند، تقبیح کرده اند. در این گزارش از کنگره آمریکا خواسته شده است در بسته های کمک کرونایی، مانع کمک بیشتر به صنعت سوخت فسیلی آینده شود.

برخی تحلیلهای دیگر نشان داده است که شرکتهای انرژی آمریکا از پول دولت تنها برای افزایش پرداخت به مدیران ارشد و حفظ سود سهام سهامداران استفاده نکرده اند. طبق تحلیل هیوستون کرونیکل، از ژوییه برنامه حمایت از پرداخت حقوق کارمندان با بیش از یک میلیارد دلار وامهای بخشودنی برای شرکتها، کمک کرده است بیش از نیمی از مشاغل میدان نفتی در تگزاس حفظ شود. بر اساس تحلیل آمار سازمان کسب و کار کوچک در تگزاس، شرکتها در تگزاس توانسته اند ۹۳ هزار و ۱۱۷ شغل یا بیش از نیمی از ۱۸۲ هزار و ۵۰۰ شغلی که در این بخش وجود داشته است را حفظ کنند.

هزاران شغل از مارس در بخشهای بالادستی و خدمات میدان نفتی آمریکا از بین رفته اند و صنعت نفت از زمان شیوع ویروس کرونا چابکتر شده است.

شرکت حقوقی هاینس اند بون در جدیدترین آمار که تا ۳۱ اکتبر بوده است، اعلام کرد پس از موج ورشکستگیها در سه ماهه سوم، تولیدکنندگان نفت و شرکتهای خدمات میدان نفتی آمریکای شمالی در ابتدای سه ماهه چهارم خواستار حمایت در برابر طلبکاران شده اند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، در میان شرکتهایی که اوضاعشان به نسبت بد نیست، ادغام با شرکتهای دیگر داغترین موضوع در هفته های اخیر بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کاهش تولید نفت آمریکا قيمت نفت کرونا در جهان نفت شیل آمریکا صنعت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۸۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند تخصیص اعتبارات باندهای دوم خراسان‌جنوبی شتاب می‌گیرد

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: روند تخصیص اعتبارات باندهای دوم استان شتاب می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی و به نقل از روابط عمومی استانداری، جواد قناعت، امروز_ چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در خصوص دیدار خود با مسعود شکیبایی‌فر رئیس امور راه و ترابری و مدیریت عمران شهری و روستایی سازمان برنامه و بودجه کشور اظهار کرد: با عنایت به اینکه خراسان‌جنوبی در مسیر دو کریدور اصلی شمال به جنوب و شرق به غرب کشور واقع شده، موضوع کیفیت محورهای مواصلاتی در راستای ارتقای ایمنی سفر مسافران و گردشگران، برای ما از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی تصریح کرد: این دیدار با هدف پیگیری دو موضوع اساسی تخصیص اعتبارت باندهای دوم استان و اجرای طرح بازآفرینی شهری انجام شد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به نتایج مطلوب این نشست، اظهار داشت: در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از وضعیت موجود باندهای دوم، محورهای مواصلاتی و راه‌های روستایی استان، درخواست مساعدت و تخصیص اعتبارات باندهای دوم و مصوبات سفر رئیس جمهور در این زمینه، ارائه شد.

وی ادامه داد: روش‌های تأمین مالی تکمیل باندهای دوم و استفاده از ظرفیت‌های قانونی همچون تهاترها و ماده ۵۶ در این زمینه، به جهت سرعت بخشیدن به روند اجرای کار از دیگر مباحث مطرح شده در این دیدار بود.

قناعت تأکید کرد: رئیس امور راه و ترابری و مدیریت عمران شهری و روستایی سازمان برنامه و بودجه کشور این قول مساعد را داد که حداکثر تلاش را برای تخصیص اعتبارات باندهای دوم استان داشته باشد.

به گزارش ایمنا، در این دیدار که معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و مدیرکل راه و شهرسازی استان حضور داشتند، بر اساس گزارشی که کارشناسان دفتر راه و ترابری سازمان برنامه و بودجه کشور ارائه کردند، استان خراسان‌جنوبی بیشترین عملکرد را در حوزه باندهای دوم و پروژه‌های افتتاحی در سطح کشور داشته است.

کد خبر 747580

دیگر خبرها

  • برگزاری رویداد استارتاپی شتاب در قم
  • ضرورت لایروبی حوضچه نیروگاه نکا/ پیشرفت زباله سوز ساری شتاب گرفت
  • آماده باش دستگاههای امدادی و خدمات رسان در مناطق جنوب و شرق استان
  • «رویداد استارتاپی شتاب» در پارک علم و فناوری قم برگزار شد
  • تجلیل از کارگران شرکتهای فرش آران و بیدگل
  • روند تخصیص اعتبارات باندهای دوم خراسان‌جنوبی شتاب می‌گیرد
  • ابعاد ورشکستگی رژیم صهیونیستی در نتیجه جنگ غزه
  • شیوه ناپسند برخی از آزمایشگاه‌ها برای فرار از ورشکستگی!
  • تولید نوشت‌افزار ایرانی با کاغذ ایرانی
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای اصفهان صادر شد/انیروهای امدادی در حالت آماده باش