Web Analytics Made Easy - Statcounter

۱۱ میلیون خانوار مشمول کمک هزینه بلاعوض ۱۰۰ هزار تومانی (معادل ۲۹ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر) به صورت مستقیم توسط دولت شناسایی شده‌اند و مشمولان لازم نیست که هیچ‌گونه ثبت‌نامی را انجام دهند.

 همزمان با اجرای دور دوم تعطیلات سراسری برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، دولت به صورت هدفمند در قالب دو طرح از افرادی که در دوران کرونا متضرر شدند قصد حمایت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از این طرح‌ها پرداخت وام یک میلیون تومانی و دیگری پرداخت کمک بلاعوض یکصد هزار تومانی به اعضای خانوار است. 

به گفته رییس جمهوری یک سوم جمعیت کشور (۱۱ میلیون خانوار و به عبارتی ۲۹ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر) مشمول این دو طرح جدید حمایتی دولتی هستند.

کمک هزینه بلاعوض یکصد هزارتومانی به ازای اعضای خانوار  یکی از کمک‌هایی به شمار می رود که دولت درنظر گرفته است.
چه کسانی مشمول دریافت کمک هستند؟ 
یارانه کمک معیشتی یکصد هزار تومانی به اعضای خانوارهایی که منبع درآمدی ثابت ماهیانه ندارند و در مرحله قبل متقاضی تسهیلات کرونایی خانوارها بوده‌اند، تعلق می گیرد که نزدیک به ۲۹.۷ میلیون نفر (۱۱ میلیون خانوار)، تحت پوشش این طرح حمایتی قرار می‌گیرند.
براین اساس، افراد دارای درآمد ثابت از جمله کارمندان دولت، شرکت‌های دولتی یا نهادهای عمومی غیردولتی، بازنشستگان، بیمه‌پردازان سازمان تامین اجتماعی یا سایر صندوق‌های بازنشستگی شامل این طرح نمی‌شوند.
به گفته رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت تعاون، کارگرانی که درآمد ثابت ندارند، مددجویان بهزیستی و کمیته امداد و رانندگان تاکسی شامل این طرح هستند. 
زمان پرداخت
زمان پرداخت کمک هزینه جبرانی از آذر ماه است و به مدت چهارماه (آذر، دی، بهمن و اسفندماه) پرداخت می‌شود. 
رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت تعاون اعلام کرد که پرداخت کمک یکصد هزارتومانی از نیمه آذرماه شروع می‌شود. 
یارانه ۱۰۰ هزارتومانی نیاز به ثبت نام ندارد
کمک هزینه بلاعوض یکصد هزار تومانی نیاز به ثبت‌نام از سوی متقاضیان ندارد، وزارت تعاون مشمولان دریافت بسته معیشتی ۱۰۰ هزار تومانی را شناسایی کرده است. 
براساس اعلام وزارت تعاون در فروردین‌ماه امسال، به ۲۳ میلیون سرپرست خانوار وام یک میلیونی پرداخت شد که اطلاعات گردآوری شده در آن دوران، ملاک عمل خواهد بود و نیاز نیست، متقاضیان اقدامی انجام دهند./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: وزارت تعاون هزار تومانی پرداخت کمک یکصد هزار کمک هزینه ۱۰۰ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۸۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرانه ۱۰ میلیون تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم با اشاره به سرانه ۱۰ میلیون تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم گفت: روزانه سه میلیارد تومان برای رفت و روب شهر قم هزینه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، مجید اخوان امروز _ چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در نشست خبری رؤسای کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر قم که در آستانه روز شورا در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر وظیفه نظارت، تدوین و اجرا را بر عهده دارد.

وی افزود: از هزینه‌های جاری شهرداری اعم از پرسنل و هزینه‌های اداری و تشکیلاتی، هزینه‌های ضروری در اولویت قرار می‌گیرد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم با اشاره به بودجه شهرداری قم در سال جاری، خاطرنشان کرد: با وجود اینکه بودجه شهرداری قم در نیازهای شهری و مباحث توسعه و عمران شهری جوابگو نیست، اما شاهد رشد مناسبی هستیم.

اخوان ادامه داد: همه تلاش مجموعه شورای اسلامی شهر بر این است تا دریافت عوارض با رشد معتدلی انجام شده و فشاری محتمل شهروندان نشود.

وی با بیان اینکه بخشی از بودجه نقدی و غیر نقدی است، تصریح کرد: از ۱۴ هزار ۲۰۰ میلیارد، ۲,۵۰۰ میلیارد تومان بودجه جاری شهرداری قم است که شامل حقوق و دستمزد کارکنان و پرسنل سازمان‌هایی چون سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی توسط شهرداری قم تأمین می‌شود.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم هزینه نگهداری شهر را ۱,۰۰۰ میلیارد تومان دانست و گفت: روزانه ۳ میلیارد تومان هزینه رفت و روب سطح شهر فضای سبز است.

اخوان سرانه عمرانی برای هر نفر را ۱۰ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: ۱۱ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای امور عمرانی شهر صرف می‌شود.

کد خبر 747564

دیگر خبرها

  • سرانه ۱۰ میلیون تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم
  • یارانه ۶۰۰ هزار تومانی برای مادرانِ فرزندان کمتر از دوسال
  • هزینه ۸۰۰ میلیارد تومانی در حوزه زیرساخت های اربعین
  • حـذف کودکان مهاجر از سلامت
  • برنامه امسال چهارمحال و بختیاری ایجاد ۱۲۹۵۱ فرصت شغلی است
  • طلب ۶۹۶ میلیارد تومانی تامین اجتماعی از کارفرمایان قمی
  • فرصت یک‌ماهه برای خرید بسته ۶۰۰ هزار تومانی مادران دارای فرزند زیر دو سال
  • فرصت یکماهه برای خرید بسته ۶۰۰ هزار تومانی مادران دارای فرزند زیر دو سال
  • یکصد نفر در دام کلاهبردار شبکه هرمی؛ گنبدکاووس
  • آمار باورنکردنی؛ هزینه تفریح دهک دهم ۴۰ برابر دهک اول