Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ فضای بلاتکلیف احزاب و گروه‌های سیاسی برای نحوه حضور در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ به فضای رسانه‌ای هم کشیده شده است؛ همه اخبار در فضایی غبارآلود فقط از گمانه زنی و، اما و اگر‌ها می‌گویند. اصولگرایان می‌گویند سازوکارشان به زودی اعلام می‌شود، اصلاح طلبان هم! اما حالا در فاصله کمتر از ۶ ماه تا ثبت نام کاندیدا‌ها هیچ خبر دقیقی از چند و، چون فعالیت هیچ یک از دو گروه اصلی سیاسی کشور نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



محمد عطریانفر، عضو حزب کارگزاران سازندگی و فعال سیاسی اصلاح طلب، اما با قطعیت می‌گوید که اصلاح طلبان یک کاندیدا خواهند داشت و به اجماع می‌رسند، از آنسو تاکید می‌کند اصولگرایان قطعا در انتخابات ۱۴۰۰ شکست می‌خورند اگر بخواهندبا دو یا سه نامزد در وارد جریان انتخابات شوند.

او همچنین با اشاره به نقش مجمع روحانیون مبارز در جریان سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری، می‌گوید که نقش آن‌ها به دلیل شخصیت حقیقی و ذاتی آن‌ها نه صفت سیاسی‌شان، داوری و وحدت بخشی میان اصلاح طلبان خواهد بود. گویا قرار است ایفای نقش شیخوخیت روحانیون اصلاح طلب بیش از پیش پررنگ شود.

مشروح گفت‌وگو با محمد عطریانفر را در ادامه بخوانید؛

*آقای عطریانفر! اصلاح طلبان چقدر به رای آوری در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ امیدوارند؟ شرایط چقدر بعد از انتخاب آقای بایدن در انتخابات آمریکا برایشان تغییر کرده است؟

هیچ انتخاباتی در طول تاریخ ۴۰ ساله بعد از انقلاب، مشابه انتخابات اخیر آمریکا روی مناسبات سیاسی داخلی ایران تاثیر روانی نگذاشته است (تاثیر روانی به معنای تشدید واقعی کلمه نیست). انتخابات ایران در مقام رقابت‌های انتخاباتی هیچ نسبتی به نتیجه انتخاباتی آمریکا ندارد و اگر تصور کنیم که آیا حقیقتا پیروزی بایدن می‌تواند تاثیری در روان جامعه مخاطب ایرانی بگذارد تنها روی یک نکته می‌توانیم تاکید کنیم، اینکه بایدن و کابینه انتخاباتی او در طول مدت یکی دو هفته اخیر نوعا در یک راستای مشخص و هماهنگ اظهار نظر کرده اند، براین دلالت دارد که قصدمان بازگشت به همه معاهدات از جمله توافق برجام است که در دوره ترامپ در جهان شکسته شده بود.

اگر آمریکایی‌ها روی این موضع وفادار بمانند و در رابطه با ایران هم به تعهدشان (برجام) برگردند، در فضای روانی جامعه تاثیر خواهد داشت و حتی تا حدودی روی اقتصاد ملی هم اثرگذار خواهد بود اگر مردم هم احساس کنند باید در انتخابات به طور جدی‌تر شرکت کنند و دست به انتخاب بزنند. در همین حد می‌توان یک نظر مثبت ابراز کرد، اما اینکه فرض بگیریم پیروزی بایدن لزوما شکست اصولگرایان در انتخابات ۱۴۰۰ را در پی خواهد داشت، باید بگویم خیر! رقابت بین اصلاح طلبان و اصولگرایان تابع پروسه ها، رقابت‌ها و تعلقات خاطر مردم نسبت به آنهاست. چند کاندیدایی اصولگرایان شکست‌شان را قطعی می‌کند *اختلافات درون جریانی اصولگرایان به خصوص بعد از تشکیل مجلس یازدهم خیلی جدی‌تر شده، فکر می‌کنید این موضوع می‌تواند اصولگرایان را تضعیف کند یا اصلاح طلبان و اصولگرایان رقابت پایاپایی خواهند داشت؟

پیامد پیروزی در انتخابات مجلس به اختلافات اصولگرایان در لایه میانی و پایینی آن‌ها دامن زده است و شاید تاثیرش را در رقابت ریاست جمهوری بگذارد، اما من تصور می‌کنم اصولگرایان در مقطع حضور قطعی در انتخابات روی یک نامزد انتخاباتی توافق کنند و اختلافاتشان را (چه اختلافات ظاهری و چه اختلافات ذاتی) در جریان انتخابات ریاست جمهوری کاهش خواهند داد، چون مطمئن هستند اگر با دو یا سه نامزد در انتخابات ظاهر شوند، شکست‌شان قطعی است؛ لذا بر اساس تجربه پیشین آن‌ها به سمت توافق و وحدت نظر انتخابات ریاست جمهوری پیش خواهند رفت.بیشتر بخوانید: تغییر آرایش اصلاح طلبان و اصولگرایان پس از انتخابات آمریکا/ از کنایه موتلفه به رئیسی تا حمایت از قالیباف اصلاح‌طلبان یک کاندیدا خواهند داشت *راهبرد اصلاح طلبان چیست؟ آقای مرعشی چند هفته پیش به خبرآنلاین گفتند که قرار است مجموعه انتخاباتی اصلاح طلبان در اواخر آبان ماه معرفی شود، اما هنوز خبری نیست، می‌خواهم بدانم آیا اصلاح طلبان رویکرد دهه ۸۰ پیش می‌گیرند و شاهد یک رقابت درون جریانی از آن‌ها هستیم یا همچون انتخابات‌های دهه ۹۰ به اجماع می‌رسند؟

باور ما این است که هم بر حسب تجارب گذشته، هم آزمون و خطا‌هایی که در این سال‌ها انجام شده و همچنین فهم سیاسی از عرصه انتخابات ریاست جمهوری، اصلاح طلبان روی یک فرد به توافق قطعی خواهند رسید و پشت سر یک نامزد انتخاباتی حضور پیدا می‌کنند. مجمع روحانیون مبارز نقش داوری و وحدت‌بخش دارد *اخیرا مجمع روحانیون مبارز بیش از گذشته فعال شده است. ممکن است اصلاح طلبان با محوریت مجمع روحانیون در انتخابات بروز و ظهور کنند و این مجموعه شاقول اصلاح طلبان برای نحوه حضور در انتخابات ۱۴۰۰ باشد؟

مجمع روحانیون مبارز به صفت رفتار سیاسی به برخی جریان‌های سیاسیِ محوری در اصلاح طلبان همچون کارگزاران سازندگی، اتحاد ملت و اعتماد ملی شباهت دارد، اما به لحاظ جامعه گرایانه، روحانی بودنشان حرمت ویژه‌ای دارد و طبیعتا مورد احترام همه گروه‌ها است بنابراین فکر می‌کنم اگر در لایه‌های دیگر گروه‌های سیاسی اختلاف نظری پیرامون نامزد انتخاباتی پیش آید، نقش مجمع روحانیون مبارز در بخش داوری و به وحدت رساندن گروه‌ها نقشی مؤثرتر و کارآمدتر خواهد بود.

*یعنی بیشتر نقش شیخوخیت خواهند داشت؟

بله. این نقش شیخویت را برای چهره‌های شاخص مجمع روحانیون قائل هستیم، اما نه به صفت عضویت آن‌ها در مجمع بلکه به صفت شخصیت حقیقی و ذاتی آنها. عبور از خاتمی مطرح نیست، اما ... *در ماه‌های اخیر زمزمه‌های انتقادی به آقای خاتمی از سوی برخی چهره‌های سیاسی همچون آقایان کرباسچی و کواکبیان (که هر دو دبیرکل دو حزب سیاسی اصلاح طلب هستند) مطرح شده، این موضوع می‌تواند بهانه‌ای برای عبور از آقای خاتمی باشد؟ به این معنا که محوریت جریان اصلاح طلب و لیدری از ایشان گرفته شود یا جایگزینی به جای ایشان بیاید؟

به صورت اجمالی خیر. آقای خاتمی موقعیت و موضع برتر و شخصیت جامع الاطراف خودشان را در همه گروه‌های اصلاح طلب دارند. اساسا آن چیزی که در فضای روانی جامعه و افکار عمومی و رسانه‌ها مطرح است که احتمالا نقدی به ایشان وارد است، خیر، اینطور نیست!

دوستانی مثل آقای کرباسچی هم نقد ندارند، برخی از دوستانمان در گروه‌های شبکه اصلاح طلبی بر این باور هستند که ما مسؤلیت اجرای عملیات سیاسی را از دوش آقای خاتمی بزداییم که برای حفظ حریم و حرمت و شیخوخیت ایشان لازم است و این مسؤلیت اجرایی و عملیاتی سیاسی را به درون یک توافق و هماهنگی و همدلی میان خود احزاب ببریم و بدنه داخلی احزاب بتوانند به عنوان عصای دست و عمل سیاسی آقای خاتمی ایفای نقش کنند.

*آقای عطریانفر! این روز‌ها اسامی زیادی به عنوان کاندیدای جریان اصلاحات برای انتخابات ۱۴۰۰ مطرح می‌شود. آیا گفت‌وگوی مشخصی از سوی جریان اصلاحات با افراد انجام شده است؟

خیر. هنوز روی مصادیق در جبهه اصلاحات هیچ گفت‌وگوی جدی انجام نشده است. منبع: خبرآنلاین لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 انتخابات 1400 انتخابات ریاست جمهوری انتخابات 1400 انتخابات آمریکا انتخابات ریاست جمهوری مجمع روحانیون مبارز انتخابات ۱۴۰۰ اصلاح طلبان آقای خاتمی اصلاح طلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۸۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعال سیاسی اصولگرا: بهترین زمان برای تغییر و اصلاح دولت سیزدهم است

سخنگوی امناء می‌گوید: ممکن است برخی جریانات بگویند: ما از آقای رئیس جمهور در انتخابات ریاست جمهوری حمایت کرده ایم و باید در کابینه و دولت ایشان سهم داشته باشیم و با این ادعا مانع شایسته سالاری در دولت شوند زیر بار اینگونه تحمیل‌ها رفتن را در شأن دولت اسلامی نمی‌دانم.

به گزارش خبرآنلاین، مسعود زریبافان، چهره سیاسی اصولگرا و از دولتمردان دولت احمدی نژاد، درباره انتظارات برای تغییر و اصلاح کابینه رئیسی گفت، «در ابتدای سال سوم دوره اول هر رئیس جمهور، بهترین زمان برای این اتفاق مهم و ضروری است.»

سخنگوی امناء تلویحا به فشار‌های سیاسی و حتی فامیلی به رئیسی برای عزل و نصب‌ها اشاره می‌کند و می‌گوید؛ «ممکن است برخی افراد و جریانات سیاسی، جناحی و حزبی و حتی فامیلی بخواهند خود و نیرو‌های خود را به رئیس جمهور تحمیل و در ایجاد تحول و تغییر در مجموعه دولت، خواسته یا ناخواسته، مانع ایجاد کنند، که البته زیر بار اینگونه تحمیل‌ها رفتن درشأن دولت اسلامی نیست.»

در ادامه گفتگوی مسعود زریبافان، سخنگوی امناء را می‌خوانید:

رهبر انقلاب سال جدید را سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری کردند، این نامگذاری‌های پی در پی اقتصادی، چقدر دولت را به بازسازی کابینه و تیم اقتصادی برای پیشبرد اهداف اقتصادی مدنظر رهبری ملزم می‌کند؟

رهبر انقلاب هر سال براساس شرایط کشور، نامی را برای سال انتخاب می‌کنند و عملاً این اقدام نوعی سیاست گذاری راهبردی است که انجام می‌شود تا محور و اولویت فعالیت‌ها در آن سال باشد.

در حقیقت طبق قانون اساسی سیاست‌گذاری برعهده رهبری است و این سیاستگذاری براساس قانون اساسی و شرع صورت می‌گیرد و برمبنای این سیاستگذاری است که قانون برنامه و قوانین موضوعی دیگر وضع می‌شوند، لذا هر کسی که مسئول است، برای تحقق سیاست‌ها و راهبردها، از جمله شعار سال که حلّال و راهگشا برای رفع مشکلات و ایجاد زمینه برای پیشرفت کشوراست، باید با تلاش، برنامه‌ها و فعالیت‌های خود و سازمان تحت نظر خود را با آن هماهنگ کرده و طبق شعار سال کار خود را به پیش ببرد، به این معنی که، نام و شعار سال چراغ راه مسئولین در آن سال و حتی سال‌های بعد است و قطعاً به عنوان یک راهبرد شرعی و قانونی به لحاظ اینکه توسط رهبری و به استناد اختیاراتی که قانون اساسی به رهبری داده، تعیین وابلاغ شده، باید مورد توجه و اهتمام همه مسئولین در رده‌ها و سطوح مختلف قرار بگیرد.

از این‌رو قطعاً دولت رئیسی که مدعی و انصافاً خود را ملتزم به اجرای فرامین رهبری می‌داند، باید بیش از دولت‌های دیگر به این نامگذاری‌ها توجه کند و خودش و برنامه‌هایش را منطبق و هماهنگ با آن به پیش ببرد و اگردر این زمینه مشکلی و یا کم کاری وجود دارد آن را رفع و برای تحقق حداکثری آن شعار تلاش کند.

دولت به جای تغییر قانون، افراد را عوض کند

به نظر می‌رسد یکی از راهکار‌های مورد نیاز شرایط فعلی، تغییر و تحول در کابینه است. به نظر شما رئیسی در راستای عمل به شعار سال نیاز به بازسازی و یا اصلاح کابینه دارد؟

وقتی سیاست، راهبرد و یا قانونی تصویب و ابلاغ می‌شود، مسئول و مجری، که با آن هماهنگ نیست، ابتدا توجیه کند و اگر این اتفاق نیفتاد باید توسط مسئول ارشد تغییر داده شود. به این معنی که دولت نباید به دنبال تغییر سیاست و قانون برود بلکه باید به دنبال تغییر فردی برود که با آن سیاست، راهبرد و قانون هماهنگی ندارد و این یعنی برنامه محوری نه شخص محوری.

برخی مجریان اعتقاد به برخی قوانین ندارند، برخی اعتقاد دارند ولی توانایی اجرای آن را ندارند و برخی همراهی نمی‌کنند، در این شرایط، دولتی که دلسوز مردم و نظام است و در خط ولایت و رهبری قرار دارد، باید این افراد را تغییر دهد.

بهترین زمان برای اصلاح کابینه

فکر می‌کنید در بخش‌های دیگر از جمله سیاست داخلی و خارجی، نیازمند بازسازی کابینه هستیم؟ و از طرفی بازسازی در سال آخر دولت چقدر تاثیرگذار است؟

معمولاً دولت‌ها در چهار سال دور اول، برای اینکه موفق شوند و به شعار‌ها و اهدافی که زمان انتخابات داده‌اند، دست پیدا کنند، باید عملکرد مثبت و قابل توجهی داشته و ارائه بدهند. ممکن است ابتدای کار دولتی سرکار آمده، برخی افراد حاضر در این دولت باهم کار نکرده و ازتوان یکدیگر اطلاع دقیق و کاملی نداشته باشند، بعد از مدتی که باهم کار کردند متوجه نقاط ضعف و قوت و توان هماهنگی یک دیگر می‌شوند و در این وضعیت است که ضرورت استمرار و یا تغییر در دولت، خود را نشان می‌دهد و قطعا ضرورت و تکلیف شرعی و قانونی ایجاب می‌کند که فراتر از دوستی‌ها، خویشاوندی‌ها و جناح بندی‌ها، هم دانشکده‌ای‌ها و مصلحت اندیشی‌ها، با تدبیر و برای به کارگیری بهترین افراد متعهد، متخصص، کارآمد، باانگیزه، انقلابی و ولایی و هماهنگ اقدام شود.

در ابتدای سال سوم دوره اول هر رئیس جمهور، بهترین زمان برای این اتفاق مهم و ضروری است. در حال حاضر نیز که یک سوم عمر دولت سیزدهم باقی مانده، وقت خوبی است که رئیس جمهور ارزیابی کند مجموعه دولت با اهدافی که او درانتخابات ریاست جمهوری تعریف کرده و قول‌هایی که به مردم داده، چه میزان همخوانی داشته و به نتیجه رسیده است. اگر فردی و یا بخشی از مجموعه دولت نمره قابل قبولی کسب نکرده، در خصوص آن تصمیم گیری شود.

برخی جریان‌های سیاسی می‌خواهند افراد خود را به دولت تحمیل کنند

البته ممکن است برخی افراد و جریانات سیاسی، جناحی و حزبی و حتی فامیلی بخواهند خود و نیرو‌های خود را به رئیس جمهور تحمیل و در ایجاد تحول و تغییر در مجموعه دولت، خواسته یا ناخواسته، مانع ایجاد کنند، که البته زیر بار اینگونه تحمیل‌ها رفتن درشأن دولت اسلامی نیست.

به عبارت دیگر ممکن است برخی جریانات بگویند: ما از آقای رئیس جمهور در انتخابات ریاست جمهوری حمایت کرده ایم و باید در کابینه و دولت ایشان سهم داشته باشیم و با این ادعا مانع شایسته سالاری در دولت شوند زیر بار اینگونه تحمیل‌ها رفتن را در شأن دولت اسلامی نمی‌دانم.

مجلس نمی‌گذارد دولت وزیر تغییر دهد

در گذشته مشاهده کردیم که دولت و یک وزیر می‌خواهد مسئول یک سازمان را تغییر بدهد، اما فلان جریان سیاسی در مجلس و بیرون مجلس فشار آورد و مانع آن شد. نتیجه اینکه آن سازمان که وظیفه مهمی در خدمت به مردم برعهده دارد، ماه‌هاست که از کارآیی افتاده است.

این رفتار نه برای دولت و نه برای آن جریان سیاسی خوب نیست و قطعا هر وقفه‌ای که بخاطر این مداخلات غیر موجه و غیر قانونی در خدمت رسانی به اقشار خاصی رخ بدهد، تبعات شرعی و قانونی آن متوجه مسئولین مربوطه و آن جریان سیاسی است.

رئیسی گفته بود وامدار هیچ فرد و جریانی نیست

معتقد هستم در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ کسی و جریانی نمی‌تواند مدعی شود که به صرف حمایت او، رئیسی حمایت شده است. بلکه مردم ولایی و انقلابی با تشخیص خودشان پشت سر رئیسی قرار گرفته و به او رای اعتقادی دادند و به این لحاظ رئیسی وامدار هیچ فرد و جریانی نیست و فقط و فقط وامدار مردم و رهبری است؛ لذا انتظار این است که رئیسی که پیش‌تر هم گفته بود: "ما با کسی عقد اخوت نبسته ایم و بر سر مصالح انقلاب، نظام و مردم با کسی تعارف نداریم" به توقع اشخاص و جریانات سیاسی مدعی در به کارگیری افراد و در تغییر و تثبت افراد در مسئولیت ها، اعتنا نکند. بلکه بر اساس رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب و مطالبات مردم و بر اساس شایسته سالاری عمل کند واگر این اتفاق صورت بگیرد، قطعاً رئیس جمهور و دولت او می‌تواند به موفقیت‌های بیشتری دست پیدا کند.

نظر شورای ائتلاف روی فردی به جز رئیسی بود اما...

شورای ائتلاف و شورای وحدت از جمله مدعیان حمایت از رئیسی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری بودند…

البته همه جریان‌ها مدعی حمایت از رئیسی هستند، اما به نظر من آن‌ها در رای‌آوری او سهمی نداشتند. در زمان انتخابات وقتی گرایش مردم ولایی و انقلابی به آقای رئیسی در انتخابات ۱۳۹۶ به گونه‌ای رخ نشان داد و در ۱۴۰۰ بیشتر شد و رای آوری آقای رئیسی حسب نظرسنجی‌های مختلف قطعی به نظر می‌رسید، جریانات مختلف هم به نوعی از رئیسی حمایت و حتی برخی برای عقب نیفتادن از قافله مردم، خود را مجبور به حمایت از او مشاهده کردند.

اتفاقا شورای ائتلاف ابتدا هم در انتخابات ۱۳۹۶ و هم در انتخابات ۱۴۰۰ نظرش روی فرد دیگری بود. اما وقتی گرایش مردم به رئیسی را به مراتب خیلی بیشتر از فرد مورد نظر خودشان دیدند، دیرتر از دیگران، اما برای جبران این دیرکرد، پر سر و صدا، از آقای رئیسی حمایت کرد؛ لذا شورای ائتلاف نمی‌تواند هیچ ادعایی در این زمینه داشته باشد.

کما اینکه بقیه هم نمی‌توانند ادعایی داشته باشند چرا که اگر این جریان‌ها هم نبودند مردم به رئیسی رأی می‌دادند، بعد از این هم اگر رئیسی و دولت او عملکرد خوبی داشته باشند، مردم در دور بعد نیز به او رأی خواهند داد. تجربه ادوار گذشته نشان داده که مردم در انتخابات ریاست جمهوری، توجهی به نظر جریانات و احزاب سیاسی ندارند. به عبارت دیگر در انتخابات ریاست جمهوری مردم به خود فرد کار دارند نه اینکه چه حزب و جریانی از او حمایت می‌کند.

رئیسی باید حسب بررسی و ارزیابی دقیق عملکرد اعضاء دولت و مسئولین سازمان‌های مهم و فارغ از فشار افراد و جریانات مختلف سیاسی در حفظ افراد کارآمد، متخصص، متعهد، انقلابی و ولایی وهماهنگ با رویکرد‌های مجوعه دولت و تغییر افراد فاقد کارآمد، غیر متخصص، فاقد تجربه لازم و ناهماهنگ با رویکرد‌های مجموعه دولت، به تکلیف شرعی و قانونی خود در قبال نظام، مردم و کشور عمل کند.

دیگر خبرها

  • آذربایجان شرقی تنها استانی که در انتخابات اسفند ۱۴۰۲، اصلاح طلبان در آن پیروز شدند
  • مهمترین «انتخابات دور دوم» ادوار مجلس با ۴۵ کرسی تاثیرگذار
  • چرا همه چیز از نظر رادیکال‌ها «سیاه» است؟
  • نظام، تنش‌های سیاسی درون اصولگرایان را چگونه پایان می‌دهد؟
  • روزنامه هم میهن : نظام ، تنش های سیاسی درون اصولگرایان را چگونه پایان می‌دهد؟
  • نظام،تنش‌های سیاسی درون اصولگرایان را چگونه پایان می‌دهد؟
  • فعال سیاسی اصولگرا: بهترین زمان برای تغییر و اصلاح دولت سیزدهم است
  • حجاریان به عنوان سرباز نتانیاهو در ایران اعلام موضع می‌کند / مواضع اخیر حجاریان ترجمه شعار «نه غزه، نه لبنان» است
  • گروکشی ی اطلاعاتی سابق درباره حجاب و تنبیه صهیونیست‌ها/ اصلاح طلبان رادیکال: مقابله با بی‌حجابی را تعطیل کنید!
  • تعیین نامزد انتخاباتی در محافل خصوصی اصلاح‌طلب