Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-24@23:05:37 GMT

قیمت نفت تا تابستان به 60 دلار هم می رسد

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۱۸۸۴۵

قیمت نفت تا تابستان به 60 دلار هم می رسد

بانک آمریکا با اشاره به خوش بینی فزاینده پیرامون ساخت و توزیع واکسن کووید ۱۹، پیش بینی کرد قیمت هر بشکه نفت برنت تا تابستان آینده به ۶۰ دلار می رسد.

 

به گزارش پول نیوز،  بانک آمریکا اعلام کرد کاهش محدودیتها پس از عرضه واکسن به افزایش تقاضا برای نفت منجر خواهد شد و باعث کمبود عرضه ۱.۶ میلیون بشکه در روز تا اواسط سال ۲۰۲۱ می شود و قیمتها را تقویت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



با وجود هشدارهایی که درباره زودهنگام بودن دل خوشی به درمان موفق بیماری کووید ۱۹ داده شده است، خوش بینی به واکسنهای موفق کووید ۱۹ در روزهای اخیر جهش قیمتهای نفت به بالاترین حد در هشت ماه گذشته را در پی داشته است.

احتمال تمدید محدودیت عرضه فعلی اوپک پلاس هم به پشتیبانی از صعود قیمتها کمک کرده است. اعضای این گروه قرار است هفته آینده دیدار کنند و بانک آمریکایی گلدمن ساکس پیش بینی کرده است که اوپک پلاس محدودیت تولید ۷.۷ میلیون بشکه در روز را به مدت حداقل سه ماه تمدید خواهند کرد. از نظر گلدمن ساکس اوپک پلاس وزنه بیشتری روی بازار محسوب می شود.

بر اساس گزارش اویل پرایس، جالب است که تحلیلگران بانک امریکا هفته گذشته نسبت به خوش بینی بیش از حد به اخبار تولید واکسنهای موفق توسط شرکتهای داروسازی فایزر، مُدرنا و استرازنکا هشدار داده بودند.

با این حال معامله گران بازار نفت از این اخبار مثبت استقبال کرده اند و حتی اخبار افزایش هفتگی ذخایر نفت آمریکا و تولید این کشور هم تاثیری در خوش بینی آنها نداشته است.

نفت روز پنج شنبه برای پنجمین روز متوالی افزایش یافت. بهای معاملات نفت برنت ۴۵ سنت معادل ۰.۹ درصد افزایش یافت و به ۴۹ دلار و شش سنت در هر بشکه رسید. بهای وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۳۴ سنت معادل ۰.۷ درصد افزایش یافت و به ۴۶ دلار و پنج سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت برنت روز چهارشنبه ۱.۶ درصد و نفت آمریکا ۱.۸ درصد صعود کرده بود. هر دو شاخص از ابتدای هفته جاری تاکنون حدود ۹ درصد افزایش داشته اند.

 

منبع: ایسنا

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: قیمت نفت اوپک پلاس پول نیوز کرونا ذخایر نفت خوش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۸۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنت ۸۷ دلار و ۲۴ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۴ سنت معادل ۰.۲۸ درصد افزایش به ۸۷ دلار و ۲۴ سنت رسید.

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات امروز آسیا در روز سه‌شنبه تقریباً ثابت مانده است. سرمایه‌گذاران همچنان در حال بررسی خطر نگرانی‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه هستند.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۴ سنت معادل ۰.۲۸ درصد افزایش به ۸۷ دلار و ۲۴ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۹ سنت معادل ۰.۳۵ درصد کاهش ۸۲ دلار و ۸۵ سنت معامله می‌شود.

هر دوی این شاخص‌های نفتی ۲۹ سنت در روز گذشته کاهش قیمت داشتند که نشان می‌داد افزایش تنش‌های اخیر بین رژیم صهیونیستی و ایران تاثیر کمی بر عرضه نفت منطقه در کوتاه مدت داشته است.

اما تحلیلگران عقیده دارند هنوز چندین خطر در بازار نفت وجود دارد. یکی از آن‌ها تصویب تحریم‌های جدید آمریکا علیه بخش نفت ایران است که تحریم‌های فعلی را گسترده‌تر کرده و شامل بنادر، کشتی‌ها و پالایشگاه‌های خارجی که نفت خام ایران را فراوری می‌کنند هم می‌شوند.

تحلیلگران بارکلیز در روز دوشنبه اعلام کردند احتمال ۹۰ دلاری شدن قیمت نفت در سال جاری میلادی هنوز پابرجاست.

این تحلیلگران عقیده دارند تهدید فوری مخاطرات ژئوپلیتیکی برای زیرساخت‌های بازار از بین رفته، ولی روند این تهدیدات از اکتبر سال گذشته میلادی نگران کننده است.

انتظار می‌رود ذخایر نفت خام آمریکا طی یک هفته گذشته افزایش داشته باشد در حالی که ذخایر محصولات پالایشی این کشور احتمالاً پایین آمده است.

دیگر خبرها

  • بودجه روسیه برمبنای نفت ۶۵ دلاری تنظیم می‌شود
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • برنت ۸۷ دلار و ۲۴ سنت شد
  • قیمت نفت نزولی شد
  • قیمت نفت کاهش یافت
  • پیش‌بینی جدید کیهان از نرخ ارز در بازار/ سقوط آزاد قیمت دلار چه زمانی اتفاق می‌افتد؟
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳ |برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد