Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقامات استرالیایی اعلام کردند که ۱۳ نظامی این کشور در رابطه با گزارش کشتار غیرنظامیان در افغانستان برکنار می‌شوند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت دفاع استرالیا هفته گذشته با انتشار گزارشی کشته شدن غیرقانونی دستکم 39 غیرنظامی و زندانی غیرمسلح افغان توسط نیروهای این کشور را تایید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

اسامی هیچکدام از این نظامیان در گزارش درج نشده است اما ژنرال «ریک بور» رئیس ستاد ارتش استرالیا اعلام کرد که این 13 نظامی بخشی از 19 نظامی نیستند که به کشتار غیرنظامیان افغان متهم هستند.

به گزارش رویترز، این 13 نظامی که حکم برکناری آن‌ها صادر شده متهم هستند که شاهد قتل‌ها در افغانستان بوده‌اند اما در وظایف خویش قصور کرده و در شهادت‌هایشان در قبال پرونده پیگیری این جنایات صادق نبوده‌اند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

یافته‌های گزارش وزارت دفاع استرالیا پس از یک تحقیقات چهار ساله منتشر شد که طی آن در مجموع 57 واقعه بررسی شد و در این تحقیق بیش از 20 هزار سند و 25 هزار تصویر مورد بررسی قرار گرفت و با 423 شاهد تحت سوگند مصاحبه شد.

چندی پیش روزنامه «سیدنی مورنینگ هرالد» گزارشی درباره اینکه نظامیان استرالیایی در افغانستان، غیرنظامیان و افراد زندانی را یا به ضرب گلوله می‌کشتند یا با چاقو گلوی‌ آن‌ها را می‌بریدند، منتشر کرد.

خودکشی 9 نظامی استرالیایی همزمان با افشای جنایات جنگی در افغانستانتاکید کمیسیون حقوق بشر افغانستان به پیگیری جنایت جنگی نیروهای استرالیاییافشای کشته شدن 39 تبعه افغان به دست سربازان ارتش استرالیا«رقابت بر سر کشتن»؛ کارنامه جنایی نظامیان استرالیایی در افغانستان

در ادامه گزارش آمده که «عطش‌ خون‌ریزی» نظامیان استرالیایی سبب ‌شد تا نیروهای ویژه این کشور، غیرنظامیان افغان و افراد زندانی را شکنجه و اعدام کنند و سپس روی آن سرپوش بگذارند.

این گزارش رفتار برخی از نظامیان استرالیایی در افغانستان را به رفتار نظامیان آمریکایی در «ابوغریب» عراق تشبیه کرده است.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار استرالیا اخبار افغانستان اخبار استرالیا اخبار افغانستان نظامیان استرالیایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۸۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابرازنگرانی از سرکوب دانشجویان آمریکایی معترض نسل‌کشی صهیونیست‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی در واکنش به حمله پلیس آمریکا به دانشجویان معترض نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی نوشت: سرکوب و برخورد خشن پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا با اساتید و دانشجویان معترض به نسل‌کُشی و جنایات جنگی رژیم اسراییل در دانشگاه‌های مختلف این کشور، عمیقاً مورد نگرانی و انزجار افکار عمومی جهان است.

وی افزود: این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام عیار واشنگتن از رژیم اسراییل بوده و به روشنی گویای سیاست دوگانه و رفتار متناقض دولت آمریکا نسبت به آزادی بیان است.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: در پی نسل‌کشی دهها هزار تن از زنان و کودکان فلسطین، بویژه پس از کشف گورهای دسته جمعی بیماران و مجروحان و کادر درمانی در محیط بیمارستان ناصر در نوار غزه، موج جهانی انزجار از رژیم اسراییل و حامیان آن غیرقابل کتمان است.
کاخ سفید باید حمایت از جنایات جنگی رژیم اسراییل را فوراً متوقف کند و پاسخگو باشد.

کد خبر 6088570 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • کنعانی: سرکوب دختران دانشجو در آمریکا یک رسوایی است
  • ابرازنگرانی از سرکوب دانشجویان آمریکایی معترض نسل‌کشی صهیونیست‌ها
  • اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود
  • عفو بین‌الملل: اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود
  • افکار عمومی جهان مصمم به متوقف کردن جنایات جنگی در نوار ‎غزه است
  • فیلمی عجیب از جمعیت عظیم افغان‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران؛ این فیلم واقعی ست؟!
  • ویدئو‌های یک افغان از جمعیت عظیم افغانستانی‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران
  • جریمه انتقاد از جنایات جنگی در کشور مدعی مهد دموکراسی!
  • ویدیوهای یک افغان از جمعیت عظیم افغانی‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران
  • پارلمان انگلیس طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد