Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-20@01:43:06 GMT

بررسی ۱۹ طرح طب سنتی با احتمال اثربخشی در کرونا

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۱۸۹۰۸

بررسی ۱۹ طرح طب سنتی با احتمال اثربخشی در کرونا

از مجموع ۸۵ طرح مصوب حوزه طب ایرانی، گیاهی و مکمل در کووید۱۹، تعداد ۱۹ طرح به اتمام رسیده و تحت بررسی نتایج برای احتمال اثربخشی و کمک به بیماران کرونایی است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ با حضور سرپرست دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، نتیجه پژوهش‌های بالینی فراورده‌های سنتی در کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا، بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نشست کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا، نتایج دو طرح پایان‌یافته حوزه طب ایرانی روی کرونا از مجموع 6 طرح ارسال‌شده توسط دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت بررسی شد و با توجه به نتایج مطلوب این طرح‌ها در کمک به تسریع بهبود بیماران و کاهش زمان بستری آنها، مقرر شد در کمیته تخصصی پژوهشی مورد بررسی دقیق‌تر برای ورود احتمالی به چرخه درمان قرار گیرند.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، از مجموع 85 طرح مصوب حوزه طب ایرانی، گیاهی و مکمل در کووید19، تعداد 19 طرح به اتمام رسیده و تحت بررسی آنالیز نتایج برای احتمال اثربخشی و کمک به بیماران کرونایی بوده و مابقی طرح‌ها در دست اجرا هستند.

طب سنتی| توصیه‌‌هایی برای پیشگیری از کرونا و بهبود علائم تنفسیرئیس فارماکوپه گیاهی آمریکا: چین با استفاده از طب سنتی کرونا را مثل سارس کنترل کردقول حمایت دفتر طب ایرانی از ایجاد مراکز ارائه خدمات طب سنتی به بیماران کروناییرشته‌های شغلی جدید به‌ویژه طب سنتی در عرصه بهداشت و درمان تعریف می‌شود

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بهداشت و درمان وزارت بهداشت طب سنتی بهداشت و درمان وزارت بهداشت طب سنتی طب ایرانی طب سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۸۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین سند ملی گیاهان دارویی و طب ایرانی

نفیسه حسینی یکتا مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت در مراسم دوازدهمین همایش مکمل‌های غذایی و رژیمی گفت: طب گیاهان دارویی از رشد خوبی در ایران برخوردار شده است. 

وی بیان کرد: سند ملی گیاهان دارویی و طب سنتی را در کشور تدوین کرده‌ایم و معتقدیم که باید از ظرفیت بالای طب سنتی و گیاهان دارویی استفاده بهینه شود. 

حسینی یکتا ادامه داد: اکنون موضوع ادغام طب ایرانی در نظام سلامت مطرح است و این مسئله در حوزه‌های مختلف بهداشت، درمان و دارویی موثر خواهد بود.  

وی افزود: طب سنتی در کنار متغیرهای اقتصاد و سلامت موثر و اثربخش خواهد بود.

ظرفیت غنی ایران در زمینه گیاهان دارویی 

در ادامه مراسم شمس اردکانی دبیر ستاد گیاهان دارویی دبیر ستاد گیاهان دارویی معاومت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: منابع طبیعی کشور در زمینه گیاهان دارویی بسیار غنی است و در این خصوص باید از ظرفیت بی نظیر ایران در حوزه طب سنتی استفاده بهینه را داشته باشیم.  

وی بیان کرد: توسعه حوزه طب سنتی سبب ارتقلی سلامت جامعه خواهد شد و امیدواریم این امر محقق شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • مصرف این ویتامین سبب کاهش وزن می‌شود
  • کسب رتبه چهارم ایران در تولید علم طب سنتی در جهان
  • حجامت بیمه شد
  • خدمات «فصد و حجامت» بیمه شد
  • خدمات فصد و حجامت بیمه شد
  • اعطای تسهیلات به صنعت داروسازی و اظهار امیدواری معاون وزیر صمت
  • ضرورت تدوین شاخص‌های حکمرانی در حوزه دارو و مکمل
  • تولید ۲۵۰ میلیون مکمل/ صادرات ۱۳ میلیون دلاری داروهای سنتی
  • تدوین سند ملی گیاهان دارویی و طب ایرانی
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد