Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-16@19:22:46 GMT

چطور به فردي خلاق و مبتكر تبديل شويم؟

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۱۹۰۲۳

چطور به فردي خلاق و مبتكر تبديل شويم؟

به گزارش جام جم آنلاین از هفت گنج، اگر مایلید که زندگی خلاقانه ای داشته باشید, این 15 قانون را دنبال کنید و راحت تر از آنچه که می توانید تصورش را بکنید, بزودی زندگی خلاقانه ای خواهید داشت.

 

1. یاد بگیرید به چیزهایی که روشن تان نمی کند نه بگویید

برای داشتن یک زندگی خلاقانه باید در مورد آنچه که انجام می دهید و آنچه اجازه نمی دهید وارد زندگی تان بشود خاص عمل کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با نه گفتن به چیزهایی که روشن تان نمی کند و باعث تحریک تان نمی شود, برای کارهایی که انجام می دهید فضای کافی ایجاد خواهید کرد. نمی توانید همه کارها را با هم انجام بدهید, بنابراین مطمئن شوید کاری که انجام می دهید برای شما و خلاقیت تان بهترین باشد.

 

2. اجازه بدهید کنجکاوی تان شما را راهنمایی کند

اجازه بدهید حس کنجکاوی تان خلاقیت تان را هدایت کند و واقعا برای اکتشاف چیزها زمان بگذارید. خلاق بودن تماما به اکتشاف بستگی دارد, پس اجازه بدهید که تصورات تان وحشیانه به حرکت در بیایند و نسبت به احتمال آنچه که می توانید باشید باز برخورد کنید. هرگز نمی دانید که چه فرصت های شگفت انگیزی ممکن است سر راهتان قرار بگیرند.

 

3. نقص های طبیعی تان را در آغوش بگیرید

هیچ چیزی کامل نیست, و حتی کار خلاقانه شما. خیلی راحت است که به دام تاسف خوردن بخاطر نقص هایی که دارید بیافتید اما آنها کاملا طبیعی و عادی هستند. کار خلاقانه به این معنی نیست که باید در آنکار کامل باشیم.’ بلکه به این معناست که باید در آن مورد بی تجربه باشیم, ساخته شده توسط انسان نه ماشین. نواقص تان را در کار در آغوش بگیرید و شکوفایی خلاقیت تان را مشاهده کنید.

 

4. خودتان را با دیگران مقایسه نکنید

مقایسه می تواند دام بزرگی در برابر زندگی خلاقانه باشد. وقتی خودتان را با دیگران مقایسه می کنید مشکل از اینجا پیدا می شود که با مانند خودتان مقایسه نمی کنید. وقتی کارتان را با تمام بی ثباتی ها و کشمکش هایش, با کسی که بروی کارش سرپرستی و مدیریت کامل دارد,مقایسه می کنید, دارید دو چیز کاملا متفاوت را با هم مقایسه می کنید. اینکار مقایسه منصفانه ای نیست, و زمانتان را از دست می دهید. فقط بخاطر داشته باشید که کار خلاقانه تان به هر صورتی که می خواهد باشد, خلاقانه و منحصر بفرد است, هیچ نیازی به مقایسه احساس نمی شود.

 

5. برای داشتن زندگی خلاقانه فضا و زمان کافی ایجاد کنید

وقتیکه زمان و فضای کافی به کاری اختصاص بدهید خلاقانه زندگی کردن آسان است. حتی اگر کار تمام وقت داشته باشید و در یک آپارتمان کوچک زندگی کنید, هنوز هم می توانید زمان و فضای کافی به خلاقیت تان اختصاص بدهید. می تواند میز ساده کوچکی برای کنار اتاق تان باشد و تعهد روزانه ساده برای آنکار از خودتان نشان بدهید و آنرا بسازید.

 

6. عادت خلاقیت روزانه را در خودتان ایجاد کنید و آنرا دنبال کنید

قدرت فراوانی در شکل دادن به یک عادت خلاق روزانه وجود دارد, و نیاز به تعهد زمانی بزرگی هم ندارد. اگر کلا روزی 30 دقیقه برای اینکار اختصاص بدهید, با همین زمان می توانید شروع کنید. متعهد شوید که هر روز زمان خاصی را به اینکار اختصاص بدهید و آن زمان را در جهت سازندگی بکار بگیرید. مانند قرار ملاقات آنرا برنامه ریزی کنید و مانند بخشی از برنامه روتین روزانه تان به آن سفت و سخت بچسبید. قدرت شگفت انگیزی در شکل دادن به یک عادت روزانه وجود دارد, وقت آن است که از آن در جهت خلاقیت تان بهره برداری کنید.

 

7. اینکه بدترین منتقد خودتان باشید را کنار بگذارید

بخاطر تمام انتقادهایی که ممکن است از دیگران داشته باشید, کاملا محتمل است که می توانید بدترین منتقد خودتان هم باشید. در مورد اینکه با خودتان در مورد کار خلاقانه تان چطور صحبت می کنید کمی فکر کنید و این را هم در نظر بگیرید که مثبت است و یا منفی. اگر به این نکته پی بردید که در نهایت منفی می شود, با تاکید بر افکار مثبت بر اینکار پایان بدهید. کارتان باندازه کافی خوب است, به اندازه کافی هم زمان دارید و به آنچه که می خواهید می رسید!

 

8. به آموختن ادامه بدهید

برای اینکه خلاقانه زندگی کنید, خیلی مهم است که هرگز آموختن را متوقف نکنید. انسان های خلاق و سازنده بسیاری قبل از ما آمده اند و می توانید چیزهای بسیار زیادی از آنها یاد بگیرید. فرق نمی کند زمینه خلاقیت خاصی که دارید چیست, تلاش کنید که هر روز چیز جدیدی یاد بگیرید. اینکار می تواند بسادگی خواندن داستان زندگی یک انسان خلاق قبل از شما یا یادگیری عمیق سبک و یا روش جدیدی باشد. آموختن, ذهن فعال تان را خلاق و ایده هایتان را تازه نگه می دارد.

 

9. خودتان را در معرض تجربه های جدید قرار بدهید

خلاقانه زندگی کردن و هر روز سازندگی داشتن به این معناست که نیاز دارید خودتان را در معرض تجربه های جدید قرار بدهید. طراحی یک ایده درونی در حین فرآیند خلاقیت همیشه می تواند دشوار باشد, بخصوص زمانی که فاقد تجربه برای ترسیم آن ایده هستید. زندگی آن چیزی است که به خلاقیت تان شکل می دهد. جایی است که الهام بخش تان است و نمی توان آنرا دست کم گرفت. پس برای کسب تجربه قدم بردارید و کارهای جدیدی را انجام بدهید!

 

10. مهم نیست در چه کاری فقط خودتان را نشان بدهید

اگر می خواهید زندگی خلاقانه ای داشته باشید, نیاز است که خودتان را نشان بدهید و هر چیزی که می توانید بسازید. همه ما روزی بدی داریم وقتیکه حس الهام گرفتن از چیزی را نداریم, اما مهم ترین چیزی را که باید به خاطرتان بسپارید این است که الهام از عمل می آید. هر چه بیشتر خودتان را نشان بدهید و تعامل بیشتری با کارهای خلاقانه داشته باشید, بیشتر الهام خواهید گرفت.

 

11. با گروه های خلاق ارتباط داشته باشید

گروه خلاق بسیار مهم است. شما در را در مسیر, با انگیزه و الهام بخش حفظ خواهد کرد و سیستم پشتیبانی قوی را برایتان به ارمغان می آورد. اگر می خواهید خلاقانه زندگی کنید, در همان ناحیه خودتان برخی از افراد خلاق را که می توانید با آنها راتباط داشته باشید پیدا کنید. آنها به خاطر شما و بخاطر تشویق و حمایت تان در کار مورد نظرتان آنجا هستند, این در حالی است که شما هم آنها را تشویق و حمایت می کنید.

 

12. خودتان را به یک واسطه خلاق محدود نکنید

فقط به این خاطر که در نظر دارید نویسنده, نقاش و یا طراح بشوید, به این معنا نیست که همیشه باید همین کارها را انجام بدهید. اگر احساس می کنید که می خواهید نواحی خلاقانه دیگری را هم اکتشاف کنید به خودتان اجازه اینکار را بدهید. زندگی خلاقانه به این معنی نیست که بصورت خستگی ناپذیر فقط یک کار خلاقانه را دنبال کنید, همه چیز مربوط به آزمایش و پیدا کردن چیزهایی که جواب می دهد می باشد.

 

13. دستاوردهای خلاقانه تان را به اشتراک بگذارید

همیشه دستاوردهای خلاقانه تان را با دیگران به اشتراک بگذارید! سخت کار کرده اید تا بدان جا برسید و کار خوب شما نباید به رسمیت شناخته نشود. با غرور و افتخار خلاقیت تان را به دیگران نشان بدهید.

 

14. اجازه بدهید خلاقیت تان در طول زمان تکامل پیدا کند

خلاقیت شما باید همیشه در حال تغییر, رشد و تکامل باشد. خودتان را فقط به این خاطر که فکر می کنید سبک و یا حد و اندازه ای که همیشه می توانید داشته باشید همین است, محدود نکنید. جادوی زندگی خلاقانه این است که می توانید آنرا در هر جهتی که خواستید هدایت کنید. اجازه بدهید خلاقیت تان با گذشت زمان تکامل پیدا کند, اینکار ممکن است که شما را شگفت زده کند.

 

15. یادتان نرود که حتما تفریح و سرگرمی هم داشته باشید (چونکه خلاقیت با سرگرمی و تفریح است که معنی پیدا می کند!)

فراموش نکنید که از کاری که انجام می دهید لذت ببرید, خلاقیت با سرگرمی و تفریح است که معنی پیدا می کند! اجازه بدهید تصورات تان وحشیانه به عمل در بیایند, با مواد مختلف آزمایش بکنید و زمانیکه فشار بروی شما خیلی زیاد می شود, چیزی را فقط بخاطر لذتش بسازید. بدون هدف, بدون فشار – فقط خلاقیت تان را آزادانه به مرحله عمل در آورید!

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: زندگی خلاقیت موفقیت مبتکر انجام می دهید خلاقانه زندگی خلاقیت تان اختصاص بدهید اجازه بدهید خلاقانه تان داشته باشید کار خلاقانه نشان بدهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۹۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فال ابجد امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

فال ابجد به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و پر طرفدارترین فال‌ها روزانه محل ارجاع افراد زیادی است. بر خلاف تصورات در عصر جدید، باور به طلاع‌بینی و فال همچنان در میان بسیاری از جامعه وجود دارد. 

به گزارش «زی‌سان»، فال ابجد که از آن به عنوان فال چوپ نیز یاد می‌شود، به دلیل قدمت تاریخی در میان ایرانیان بسیار محبوب و پرمراجعه است. بسیاری از افراد بسیار مشتاق هستند که در مورد آینده خود بدانند یا حداقل اقبال روزانه خود را از درون روابط پیچیده جهان هستی ببینند. 

فال حروف ابجد از قدیم الایام کاربرد فراوانی داشته است. حروف ابجد قالبی برای ارزش‌گذاری عددی و مرتب کردن حروف عربی است که مخصوصا در قدیم کاربرد‌های زیادی در علوم غریبه، نجوم، عرفان و طالع بینی بسیار مورد توجه بود. حروف ابجد بر پای اولیه خط فنیقی به هر کدام از حروف یک ارزش عددی می‌دهد. یعنی از مجموع ۲۸ حرف الفبای زبان عربی، اعداد ۱ تا ۱۰۰۰ قابل ارائه است. 

برای اینکه بتوان حروف ابجد را آسا‌ن‌تر به خاطر سپرد هر چندتا حرف پیاپی به شکل واژه در آمده و تلفظ می‌شوند. این واژه‌ها عبارت‌اند از: «اَبْجَدْ – هَوَّزْ – حُطّی – کَلَمَنْ – سَعْفَصْ – قَرَشَتْ – ثَخَّذْ – ضَظِغْ». البته حروف ابجد کاربرد‌های فراونی نیز دارد که ازجمله آن‌ها صفحه‌بندی (ترتیب‌بندی)، رمزگذاری، موسیقی، اسطرلاب، نجوم و عرفان است. 

در موضوع طالع بینی با حروف ابجد، هر ماه طالع خاص خود را دارد. این ماه‌ها عبارتند از: برای فال حروف ابجد به هر ماه طالعی نسبت داده‌اند که اسامی این ماه‌ها به ترتیب عبارت هستند از: «حمل، ثور، جوزا، سرطان، اسد، سنبله، میزان، عقرب، قوس، جدی، دلو و حوت. 

با این تفاسیر در ادامه فال ابجد امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین برای متولدین ماه‌های مختلف سال ارائه شده است. 

فال ابجد ۲۹ فروردین ۱۴۰۳برای متولدین فرودین

در تعطیلات به یک سفر خواهید رفت. ممکن است آ منطقه خوش آب و هوا باشد. شخصی نسبت به پیمان دوستی خود با شما وفادار است و صمیمیت خود را حفظ خواهد کرد و برای ادامه این صمیمیت تلاش می‌کند.

فال ابجد ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ برای متولدین اردیبهشت

 بزودی مسیری را در زندگی انتخاب خواهید کرد که مثبت و روشن است و با نتیجه‌ای عالی همراه است. تردید به خود راه ندهید.

فال ابجد ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ برای متولدین خرداد

بهره یا سودی که از نظر مالی منتظرش بوده و یا هستید به شما خواهد رسید. در برخورد با مشکلی در حال حاضر دارید، بی احتیاط عمل نکنید. خداوند از شما حمایت خواهد کرد.

فال ابجد ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ برای متولدین تیر

در برخورد با مشکلی در حال حاضر دارید، بی احتیاط عمل نکنید. خداوند از شما حمایت خواهد کرد. شما در زندگی فردی و اجتماعی خود در مسیر روشنی قرار خواهید گرفت.

فال ابجد ۲۹ فروردین ۱۴۰۳برای متولدین مرداد

یک یا دو در بسته یا مشکل برای شما به خوبی با کمک یک شخص و تلاش خودتان بر طرف خواهد شد. نگرانی نداشته باشید.

فال ابجد ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ برای متولدین شهریور

همسر شما برای یک ماموریت کاری سفری به خارج از کشور خواهد داشت. از جانب یک شخص مقام دار و که دارای موقعیت اجتماعی ویژه‌ای است در حق شما ارفاق بزرگی خواهد شد.

فال ابجد ۲۹ فروردین ۱۴۰۳برای متولدین مهر

از حادثه یا خطری جزیی به طور کامل و به موقع نجات پیدا می‌کنید. یک پیشنهاد شغلی به شما خواهد شد که توام با موفقیت و سود مالی بسیاری خواهد بود.

فال ابجد ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ برای متولدین آبان

شخصی برای شما قدم خیری خواهد برداشت که در زندگی فردی و اجتماعی شما بسیار موثر است و شما را به آرامش لازم خواهد رساند و باید قدر دان لطف و محبت او باشید.

فال ابجد ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ برای متولدین آذر

از صحبت‌ها و حرف‌های یکی از اعضای خانواده یا دوستان یا بستگان ناراحت می‌شوید که با مورد نوازش قرار گرفتن و مورد حمایت واقع شدن فردی، این تیرگی و کدورت بر طرف خواهد شد.

فال ابجد ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ برای متولدین دی

از صحبت‌ها و حرف‌های یکی از اعضای خانواده یا دوستان یا بستگان ناراحت می‌شوید که با مورد نوازش قرار گرفتن و مورد حمایت واقع شدن فردی، این تیرگی و کدورت بر طرف خواهد شد.

فال ابجد ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ برای متولدین بهمن

تحت تاثیر یک سازش یا آشتی دوستانه پس از یک قهر و جدایی عاطفی، به آرامش بسیار دست خواهید یافت.

فال ابجد ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ برای متولدین اسفند

هفته آینده برای شما بسیار خوب و شادی آفرین خواهد بود. داوری و قضاوت نادرست و غیر عادلانه‌ای در باره شخص شما می‌شود، اما فورا از شما دلجویی خواهد شد.

tags # فال ابجد ، فال سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • فال ابجد امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • رنگرزی سنتی به سبک مدرن و خلاقانه (فیلم)
  • چرا سر نماز حواسمان پرت می شود؟
  • پیش‌نیاز‌های هشت‎گانه یک ازدواج موفق
  • تصمیم بگیرید که تصمیم نگیرید!
  • فال شمع روزانه امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
  • جی‌پی‌اس تان ارزانی خودتان!
  • اقدامات اورژانسی در مواجهه با فرد دچار قطع عضو
  • نور قرآن ندیدن را برای من به آغاز دیدن تبدیل کرد
  • ضربات آزاد تماشایی و خلاقانه در لیگ قهرمانان اروپا / فیلم