Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد، تشکیلات خودگردان آماده گشایش کانال های ارتباطی با آمریکا در سایه دولت رئیس جمهوری منتخب است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ریاض المالکی، وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین گفت، کمتر از دو ماه از دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ باقی مانده و فلسطین نسبت به دولت جدید آمریکا خوشبین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به صورت غیر مستقیم با تیم جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا در ارتباط هستیم و با این دولت بعد از ماه ژانویه مجددا ارتباط برقرار خواهیم کرد.

نبیل ابوردینه، سخنگوی تشکیلات خودگردان اعلام کرد، رهبری در انتظار موضع بایدن درباره اختلاف فلسطین و اسرائیل است. اقدامات مطابق با این موضع خواهد بود. اگر بایدن قطعنامه های مشروع بین المللی درباره فلسطین را به رسمیت بشناسد و موضع مخالف با دولت ترامپ اتخاذ کند، رهبری در زمان مناسب پرونده را بار دیگر در عرصه بین المللی از طریق مجمع عمومی و کمیته چهارگانه صلح به جریان می اندازد.

وی افزود، رایزنی ها میان محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با رهبران جهان برای برگزاری کنفرانس بین المللی صلح ادامه دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ریاض مالکی تشکیلات خودگردان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۹۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزیر خارجه ترکیه با نمایندگان حماس در قطر

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه حُریت ترکیه به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که «هاکان فیدان» وزیر خارجه این کشور امروز سه‌شنبه در قطر با نمایندگان حماس دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

دولت و مقامات ترکیه در جریان جنگ غزه همچنان به حمایت‌های لفظی خود از فلسطین ادامه می‌دهند، درحالی‌که به گفته کارشناسان و ناظران علی‌رغم این انتقادهای لفظی، آنکارا همچنان به روابط تجاری خود ادامه می‌دهد.

نظرسنجی اخیر مرکز «مطالعات امت» در «امان»، پایتخت اردن نشان می‌دهد که وجهه ترکیه در منطقه عربی به دلیل موضع رسمی این کشور در قبال تجاوزات اسرائیل به نوار غزه به نفع ایران و انصارالله یمن و گروه‌های مقاومت عراقی کاهش یافته است.

به گزارش قدس پرس، تعدادی بسیاری از پاسخ‌دهندگان (حدود ۷۸ درصد) بر این باورند که وجهه ترکیه تحت تأثیر منفی موضع رجب طیب اردوغان در مورد تجاوز به نوار غزه و عملیات طوفان الاقصی به دست حماس قرار گرفته است.

به گزارش قدس پرس، ۷۸ درصد از پاسخ‌دهندگان بر این باورند که وجهه ترکیه تحت تأثیر منفی موضع رجب طیب اردوغان در مورد تجاوز به نوار غزه و عملیات طوفان الاقصی به دست حماس قرار گرفته است.
در همین حال، ۴۲ درصد پاسخ‌دهندگان معتقدند که تصویر ایران تحت تأثیر مثبت موضعش در قبال حمله غزه قرار گرفته و عملکرد بهتری از ترکیه داشته است.

از طرفی ۸۹ درصد از نخبگان اردنی که در نظرسنجی شرکت کردند، معتقد بودند جنبش انصارالله یمن به دلیل موضعش در قبال حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه بیشترین سهم را در تأثیر مثبت بر وجهه خود در منطقه عربی داشته است و این گروه علاوه بر هدف گرفتن مکرر بندر ایلات (ام الرشراش) در جنوب اراضی اشغالی فلسطین، عملاً وارد نبرد علنی و عملی در حمایت از مردم غزه شده و مانع از حرکت کشتی‌ها در دریای سرخ به مقصد رژیم صهیونیستی شده است.

در عین حال، ۵۷ درصد از پاسخ دهندگان گفتند که تصویر حزب الله لبنان به طور مثبت تحت تأثیر موضع آن در قبال حمله به غزه قرار گرفته است، ۳۳ درصد هم اعلام کردند که وجهه گروه‌های مقاومت عراقی تحت تأثیر مثبت موضع آنها در قبال جنگ غزه قرار گرفته است.

کد خبر 6079786

دیگر خبرها

  • گاف جدید و خنده‌دار بایدن درباره اسرائیل | تمسخر رئیس‌جمهور آمریکا در شبکه‌های اجتماعی
  • امیرعبداللهیان: قبل و بعد از عملیات به آمریکایی‌ها پیام دادیم
  • بایدن: ایران می خواهد تنها دولت یهودی موجود در جهان را محو کند | اکنون زمان مناسبی برای پشت کردن به اسرائیل نیست
  • دیدار وزیر خارجه ترکیه با نمایندگان حماس در قطر
  • گفتگوی بایدن و السودانی درباره پایان دادن به ماموریت نیرو‌های ائتلاف در عراق
  • بیانیه مشترک عراق و آمریکا پس از دیدار السوانی با بایدن
  • تاکید وزیران خارجه ایران و مالزی درمورد تقویت همکاری دو کشور در عرصه‌های مختلف
  • چین پیام مهم و هشدارآمیز ایران را به آمریکا رساند
  • هشدار ایران به ایالات متحده آمریکا
  • جو بایدن در دیدار با نخست وزیر عراق: آمریکا متعهد به حفاظت از شرکا در منطقه است