Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، خالدی مدیر جهاد کشاورزی لردگان با  اشاره به توزیع سه هزار و ۲۰۰ نشاء گیاهان دارویی در فلارد گفت: این میزان توزیع شده شامل دو هزار نشاء کلوس، ۶۰۰ نشاء باریجه و ۶۰۰ نشاء آنغوزه بین مرتعداران روستای شیرمرد بود.

او افزود: هدف از انجام این کار، ترویج کشت گیاهان دارویی، آموزش نحوه کاشت و بهره برداری این نوع گیاهان، ترویج کشت های اقتصادی و در نهایت افزایش درآمد بهره برداران منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

اختصاص یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی به کشت گیاهان دارویی

خالدی اضافه کرد: كاشت گياهان دارويي و خوراكي با هدف ترويج كشت اين گياهان بين بهره برداران از مرتع، ايجاد اشتغال و درآمد براي بهره برداران و توسعه و احياء سطح زيركشت گياهان دارويي و خوراكي اجرا مي شود.

انتهای پیام/ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی گیاهان دارویی گیاهان دارویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۹۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت برداشت گیاهان دارویی صنعتی در عرصه‌های طبیعی

   



به گزارش خبرگزاری صداو سیمای مرکز کرمان ،  ابوالحسنی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان افزود: گیاهان دارویی صنعتی ذخایر ژنتیکی هستند که باید از آنها حفاظت شوند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان گفت : به دلیل خشکسالی و برداشت غیر اصولی از عرصه‌های منابع طبیعی در سال‌های قبل با درخواست مجریان طرح‌ها و طبق مصوبه کمیسیون فنی امسال برداشت گیاهان دارویی صنعتی در عرصه‌های منابع طبیعی استان ممنوع شده است.

ابوالحسنی از حفاظت عرصه‌های منابع طبیعی استان با همکاری بیش از ۴ هزار همیار طبیعت و بسیج خبر داد و اظهار داشت: سامانه ۱۵۰۴ و ۱۳۹ نیز آماده دریافت گزارشات مردمی در خصوص تصرف، تخریب، برداشت و آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی است.

وی همچنین با اشاره به بارندگی‌های اخیر در استان گفت ۲۰۷ میلیون متر مکعب آب و ۹ میلیون تن کنترل فرسایش خاک مدیریت شد

دیگر خبرها

  • اثربخشی و بازگشت سرمایه دوره‌های ترویجی بهر‎ه‌برداران بخش کشاورزی ارزیابی شد
  • ارزیابی اثربخشی دوره‌های ترویجی بر افزایش عملکرد تولیدات کشاورزی
  • قرار گرفتن گل محمدی در برنامه‌ی توسعه‌ی کشت استان یزد
  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • خطر دستبرد به طبیعت با برداشت بی رویه گیاهان دارویی!
  • احیای رویشگاه‌های گیاهان دارویی در هرمزگان
  • احیای هفت هزار هکتار گیاهان دارویی در هرمزگان
  • افزایش ۷۰۰ هکتاری مزارع کشت گیاهان دارویی در اصفهان
  • ممنوعیت برداشت گیاهان دارویی صنعتی در عرصه‌های طبیعی
  • وجود بیش از دو هزار گونه گیاهی در گنجینه گیاه شناسی کردستان