Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ بازپرس ویژه رسیدگی کننده به پرونده ترور سردار شهید سلیمانی از تشکیل کمیته تعقیب و ردیابی متهمان پرونده ترور سردار شهید سلیمانی و همراهان ایشان در دادسرای تهران خبر داد. 

نشست پیگیری و بررسی ابعاد حقوقی ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمان ایشان در دادگستری استان تهران با حضور جمعی از مسئولان قضایی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسعود ستایشی، قائم مقام رییس کل دادگستری استان تهران با تبریک ولادت امام حسن عسگری (ع) و فرارسیدن هفته بسیج عنوان کرد: با نگاه عالمانه و مقتدرانه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در جهت برخورد با کسانی که این ظلم را مرتکب شدند، همراه هستیم تا در انجام یک محاکمه وزین و مقتدرانه رو به روی این افراد قرار گیریم.

قائم مقام رییس کل دادگستری استان تهران ضمن قدردانی از دادستان تهران خطاب به بازپرس ویژه رسیدگی کننده به پرونده ترور سردار شهید سلیمانی خاطرنشان کرد: اهتمام جنابعالی بر این استوار باشد که در هر آن چه که انجام می‌دهیم، رعایت جامع شرایط و حقوق بین المللی و داخلی مدنظر باشد.

وی با تاکید بر لزوم نقش آفرینی بیشتر در عرصه بین المللی از حیث حقوقی اظهار کرد: اگر در حوزه بین الملل بتوانیم بیشتر نقش داشته باشیم، قطعا موفق خواهیم شد که توفیقات خوبی در این زمینه داشته باشیم و می‌توانیم در ابعاد مختلف در عرصه بین المللی حضور داشته باشیم و به برکت خون شهیدان موفق خواهیم بود.

ستایشی در بخش پایانی سخنان خود عنوان کرد: خواهشم این است که در حوزه دانشگاه در زمینه حقوق بین الملل، عزیزان هر چه می‌توانند بیشتر نقش آفرینی کنند تا بتوان از نظرات آن‌ها بهره برد.

سید اشرفی، بازپرس ویژه رسیدگی کننده به پرونده ترور سردار شهید سلیمانی نیز در ادامه این نشست ضمن قدردانی از حمایت‌های مدیریت دادگستری استان تهران بیان کرد: از همان روز‌های ابتدایی رسیدگی به این پرونده شروع شد و این امر به دادسرای ویژه امور بین المللی (ناحیه ۲۰) محول شد و تحت مدیریت دادستان تهران تحقیقات پیش رفت.

بازپرس ویژه رسیدگی کننده به پرونده ترور سردار شهید سلیمانی خاطرنشان کرد: با دستور ریاست قوه قضاییه هیات مستشاری وظیفه جمع آوری دلایل و مستندات را عهده دار بودند و هیات قضایی نیز به مدیریت دادستان و بنده به عنوان معاون دادستان و بازپرس رسیدگی کننده به پرونده، امر تحقیقات شروع شد و روال خود را طی کرد.

وی اظهار کرد: در ادامه مشخصات ۴۵ نفر از متهمان آمریکایی که در این امر نقش داشتند ارائه شد و نسبت به صدور حکم بازداشت بین المللی متهمان از طریق سازمان پلیس بین الملل اقدام لازم صورت پذیرفت؛ اما متاسفانه به دلیل فضای سیاسی حاکم از صدور حکم بازداشت بین المللی متهمان امتناع کردند، ولی با این حال تحقیقات روند خود را طی کرد.

سید اشرفی بیان کرد: همچنین نیابت قضایی به شش کشوری که پایگاه‌های آمریکایی‌ها در آنجا مستقر هستند، تنظیم و ارسال شد و اخیرا مطلع شدیم که دولت عراق پاسخ این نیابت را آماده کرده است و در مسیر دیپلماتیک در حال ارسال است.

بازپرس ویژه رسیدگی کننده به پرونده ترور سردار شهید سلیمانی اذعان کرد: در حال حاضر در صدد تنظیم نیابت قضایی خطاب به دستگاه قضایی آمریکا هستیم و قصد داریم دستگاه قضایی آمریکا را در معرض امتحان قرار دهیم تا ببینیم به رسیدگی به اتهامات متهمان می‌پردازند یا خیر.

وی در ادامه سخنان خود گفت: با توجه به اینکه برخی از متهمان در کشور‌های همسایه تردد دارند، کمیته تعقیب و ردیابی متهمان در سطح دادسرای تهران در این خصوص تشکیل شده است.

سید اشرفی در بخش پایانی سخنان خود عنوان کرد: در حال حاضر به نوعی مرحله تحقیقات را به پایان می‌رسانیم و در مرحله صدور قرار نهایی و کیفرخواست قرار داریم.

در ادامه نشست دکتر صفایی، استاد حقوق بین الملل با تایید و تقدیر از اقدامات صورت گرفته، زوایای پیگیری‌ها در خصوص پرونده ترور سردار شهید گرانقدر اسلام را بیان نمود و نقطه نظرات و دیدگاه‌های حقوقی از ابعاد مختلف را در این خصوص شرح داد و ابراز امیدواری کرد که این اقدامات به عنوان نقطه عطفی در تاریخ دستگاه قضائی جمهوری اسلامی ایران در زمینه اقدامات بین المللی ثبت گردد.

اخبار مرتبط سردار حاجی زاده: انتقام ترور سردار سلیمانی قطعی است نقش حوادث آبان در ترور سردار سلیمانی از نظر علی مطهری بررسی پرونده ترور سردار سلیمانی در پارلمان عراق وحشت مقامات ارشد آمریکایی از انتقام ترور سردار سلیمانی/ تهدید هنوز وجود دارد، حتی درون خاک آمریکا! پاسخ وزارت خارجه به ادعای برخی رسانه‌ها در مورد عملکرد ستاد پیگیری ترور سردار سلیمانی نصرالله: هدف ترور سردار سلیمانی احیای داعش بود شمخانی: پیگیری ترور سردار سلیمانی از مجامع بین‌المللی حداق انتظار ما از عراق است ترامپ یکی از اهداف اصلی سپاه برای انتقام ترور سردار سلیمانی است هویت یکی دیگر از عوامل ترور سردار سلیمانی افشا شد: او چهار سال پیش با ترامپ در مورد سردار سلیمانی صحبت کرده بود تلاش یک سناتور تندرو و رئیس دفتر ترامپ برای منصرف کردن او از ترور سردار سلیمانی

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لیگ برتر 99 قوه قضاییه ترور سردار سلیمانی پرونده ترور سردار سلیمانی سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لیگ برتر 99 دادگستری استان تهران ترور سردار سلیمانی بین المللی بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۹۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز دور جدید دادگاه سرکردگان گروهک تروریستی منافقین

دور جدید دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۰۴ نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق موسوم به منافقین و همچنین ماهیت این سازمان به عنوان یک شخصیت حقوقی فردا آغاز می‌شود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دور جدید دادگاه رسیدگی به اتهامات 104 نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق موسوم به منافقین و همچنین ماهیت این سازمان به عنوان یک شخصیت حقوقی، فردا سه‌شنبه 4 اردیبهشت‌ماه در شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی حجت‌الاسلام دهقانی و مستشاران دادگاه مرتضی تورک و امین ناصری در مجتمع قضایی امام خمینی (ره) به صورت علنی برگزار می‌شود.

گروهک تروریستی منافقین از خرداد 1360 و پس از عزل بنی صدر به صورت رسمی عملیات مسلحانه و ترور را برای مقابله با انقلاب مردم ایران برگزیده بود، در طول این سال‌ها دست به جنایات زیادی در حق مردم ایران زده است.

کارنامه جنایت‌های گروهک تروریستی منافقین، تاریخی سیاه و ضد بشری را شامل می‌شود که سند قتل عام بیش از 17 هزار غیرنظامی ایرانی است.

در کارنامه این گروهک تروریستی فهرست بلندی از ترور شخصیت‌های سیاسی، علمی و مذهبی ایران وجود دارد؛ ترور 72 نفر از شخصیت‌های سیاسی کشورمان با انفجار در دفتر حزب جمهوری اسلامی، ترور ناکام مقام معظم رهبری، ترور شهیدان رجایی و باهنر، ترور آیت‌الله دستغیب، آیت‌الله قدوسی و آیت‌الله مدنی، ترور صیاد شیرازی و ترور دانشمندان هسته‌ای از دیگر اقدام‌های تروریستی این گروهک است از این روی دادگاه کیفری رسیدگی به اتهامات این گروهک از سال گذشته آغاز شده است.

سخنگوی قوه قضاییه: محاکمه منافقین مطالبه جدی مردم ایران است

نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به جنایات و اقدامات اعضای گروهک تروریستی منافقین 21 آذر 1402 آغاز و تاکنون 10 جلسه از دادگاه متهمان این پرونده برگزار و کیفرخواست متهمان توسط نماینده دادستان قرائت شده است.

متهمان پرونده

تشکیلات موسوم به مجاهدین خلق (معروف به گروهک منافقین)، مسعود رجوی، مریم قجر عضدانلو (معروف به مریم رجوی)، مهدی ابریشمچی، زهره اخیانی، فهیمه اروانی، مهدی براعی، مژگان پارسیایی، زهرا مریخی آهنگر کلایی، محمد علی توحیدی خانیکی، علی خدایی صفت، مهدی خدایی صفت، عباسعلی داوری فیضی پور آذر، سید مجید سید المحدثین، صدیقه حسینی، محمد طریقت منفرد، مهوش سپهری، قدسی خرازیان، مهناز سلیمانیان، محسن سیاه کلاه، مریم فضل مشهدی، بهشته شادرو، ژیلا دیهیم، ابوالقاسم رضایی، حمیرا حجتی امامی، محمود عطایی کاریزی، گلنار جواهری ساعتچی، مهریان حاجی نژاد، مرتضی اسماعیلیان مارنانی، دولت نوروزی منجیلی، زهرا بخشایی، محمد حیاتی، نیکو خائفی اشکذری، عذرا علوی طالقانی، جمیله ابریشم چی، محمود قجر عضدانلو، بدری پورطباخ و محمد جواد قدیری مدرسی از متهمان حاضر در این پرونده هستند.

فرهاد الفت، رویا احمدی موسوی، بهزاد نظیری، فرشته یگانه، معصومه بلورچی، یاسر جهان نژادی، فائزه خیاط حصاری محمدی، صالح رجوی، محمد سادات خوانساری، پرنیان سرآمد، حکیمه سعادت نژاد، حمیده شاهرخی امیری، ثریا شهری، پروین صفایی، محمود فخارزاده، عشرت محبت کار، علیرضا معدنچی، عباس میناجی مقدم، حمیدرضا اسحاقی، علیرضا امام جمعه، اسدالله اوسطی، فاطمه آدرسی، مصطفی آسیفی، زهره بنی جمالی، محمود بنی هاشمی، اسدالله بهرامی، علیرضا بهرامی، عزیز اله پاک نژاد، مهرافروز پیکر نگار، مریم حاج خانیان، احمد حنیف نژاد، پرویز خزائی، حسین دادخواه، فاطمه داوران، حسین ربوبی خبوشانی، سپیده ابراهیمی، بیژن رحیمی، آزاده رضایی، هادی روشن روانی، محمد سادات دربندی، فریدون سلیمی، عباس شاکری، سهیلا شعبانی، احمد شکرائی، سهیلا صادق، مهران صادق، طاهره ضیائی، کبری طهماسبی، رقیه عباسی، زهره عطریانفر، مهری علیقلی، مرتضی فخار، سید اسدالله فقیه دزفولی، ایرج فیض بوسجینی، پرویز کریمیان سیچانی، احمد گلپایگانی، فرید ماهوتچی حسینی، مهدی مددی الموسوی، سید محمود احمدی علون آبادی، سید جواد احمدی علون آبادی، اسماعیل مرتضایی، محمود معیری، رقیه ملک محمدی، حسن نظام الملکی، نسرین نظری علی‌آبادی، علی هادی‌زاده و الله‌کرم هوشنگی از دیگر متهمان این پرونده هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نشست کمیته فضای مجازی و فرهنگی کنگره شهدای استان فارس برگزار شد
  • انهدام باند توزیع شیشه و هروئین در جنوب تهران
  • تعقیب قضایی حدود۶ هزارقاچاقچی کالا وارز در کرمان
  • محاکمه بزرگ منافقین؛ داعشی‌های دهه ۶۰
  • انهدام باند زن و شوهری توزیع شیشه و هروئین در جنوب تهران
  • دور جدید دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک تروریستی منافقین برگزار می‌شود
  • آغاز دور جدید دادگاه سرکردگان گروهک تروریستی منافقین
  • آغاز دور جدید دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک تروریستی منافقین
  • آغاز دور جدید دادگاه رسیدگی به اتهامات گروهک تروریستی منافقین
  • پمپئو در کتابش درباره راضی کردن ترامپ به ترور سردار سلیمانی چه نوشته است؟