Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-24@22:02:34 GMT

لزوم تقویت صادرات کالا‌های تولیدی

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۱۹۶۶۰

لزوم تقویت صادرات کالا‌های تولیدی

جمعه‌ای، رییس اتاق بازرگانی سمنان گفت: راه برون رفتن از شرایط حساس اقتصاد، صادرات کالا‌های تولیدی است؛ بنابراین باید مراودات بین‌المللی و مبادلات مالی با دنیا تقویت شود. به گزارش پول نیوز، علی‌اصغر جمعه‌ای رییس اتاق بازرگانی سمنان با تاکید براینکه در شرایط تحریم قرار داریم و اقتصاد در حالت عادی نیست، اظهار کرد: انتقال پول و تبادل پولی ما با دنیا از مجاری قانونی و روشن عملا بسته است؛ بنابراین نباید در داخل نیز با تصمیم‌های اشتباه فشار‌هایی را بر اقتصاد و نهاد‌های مالی تحمیل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



جمعه‌ای تصریح کرد: مهم‌ترین مسئله امروز اقتصاد تقویت توان تولید داخل و به تبع آن، رونق صادرات است که باید در این مسیر گام‌های محکم و شفافی برداشت، ضمن اینکه حیطه فعالیت فعالان اقتصادی را نیز نباید محدود کرد.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه بخشی از کالا‌ها از گمرک ترخیص و خارج شد و باید به سرعت باقی مانده کالا‌ها را نیز ترخیص کنیم. با توجه به اینکه بانک مرکزی و سیستم‌های نظارتی می‌دانند چه افرادی کالا وارد می‌کنند و ارز ۴۲۰۰ تومانی را به چه افرادی داده‌اند و در چه مرحله‌ای قرار دارد. به ویژه در بخش ترخیص کالا‌های استراتژیک و مواد اولیه که می‌تواند راهگشای تولید باشد و منجر به افزایش کالا در بازار و مهار تورم و قیمت شود، باید تدابیر لازم را اندیشید.

به گفته رییس اتاق بازرگانی سمنان، راه برون رفتن از شرایط حساس اقتصاد، صادرات کالا‌های تولیدی است؛ بنابراین باید مراودات بین‌المللی و مبادلات مالی با دنیا تقویت شود. در این مسیر برای ایجاد توسعه تجاری و همچنین رونق اقتصادی ناگزیر به ارتباط با دنیا هستیم که انتظار می‌رود این موارد در اولویت مسئولان قرار گیرد.

جمعه‌ای با اشاره به مسائل داخلی کشور تصریح کرد: باید برخی از مقرراتی که در داخل دست و پای فعال اقتصادی را می‌بندد، تسهیل شود و این به آن معنا نیست که دست سودجویان را هم باز بگذاریم و فضا را برای پولشویی برخی مهیا کنیم.

رییس اتاق بازرگانی سمنان افزود: در شرایط فعلی، نظام بانکی نیز باید همسو با تولید و اقتصاد پیش برود و به جای بنگاهداری به بانکداری بپردازند چرا که همین مسائل نیز باعث بروز مشکلات عدیده‌ای خواهد شد. هر چند کنترل بانک مرکزی بر ترازنامه بانک‌ها می‌تواند در این بخش تاثیرگذار باشد.

جمعه‌ای در پایان با بیان اینکه هر چه بیشتر در راستای شفاف‌سازی گام برداریم به صلاح مملکت خواهد بود، تصریح کرد: مجلس و دیگر دستگاه‌ها نیز به آنچه در رابطه با شفاف‌سازی است، فوری با دید منفی نگاه نکنند بلکه نگاه منطقی داشته باشند تا شرایط تسهیل شود.  

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: رییس اتاق بازرگانی سمنان صادرات گمرک ایران نظام بانکی رییس اتاق بازرگانی سمنان جمعه ای کالا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۹۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعامل با کشورهای آفریقایی اقتصاد استان یزد را تقویت می کند

به گزارش خبرگزاری مهر محمد علی شاه حسینی در کارگروه توسعه صادرات استان با موضوع بررسی فرصت‌ها، موانع و راهکارهای توسعه روابط اقتصادی با آفریقا با تبیین اهمیت و جایگاه آفریقا در سیاست خارجی ایران، این قاره را سرزمین فرصت‌ها برای شرکت‌های ایرانی و به‌ویژه یزدی توصیف کرد.

دیگر خبرها

  • ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی کردستان به شبکه سراسری گاز متصل شدند
  • واحد تولید و بسته بندی غیر استاندارد زعفران در مرکزی محکوم شد
  • واحد تولید و بسته بندی زعفران غیر استاندارد در مرکزی محکوم شد
  • صنعتگران اردبیلی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران
  • لزوم ترویج فرهنگ زیبای همیاری همگانی در صیانت از محیط زیست
  • لزوم ایجاد اقتصاد دریاپایه در مازندران
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • ارائه تسهیلات ۹۰ درصدی در گمرک قزوین
  • تعامل با کشورهای آفریقایی اقتصاد استان یزد را تقویت می کند
  • تقویت گروه‌های سرود بچه‌های مسجد در استان اردبیل