Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@20:25:54 GMT

۳۰ خودرو گرفتار در برف اشنویه رهایی یافتند

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۱۹۷۸۶

۳۰ خودرو گرفتار در برف اشنویه رهایی یافتند

هاوری مدرس روز جمعه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این خودروها به دلیل کولاک شدید، برف و یخبندان و بیشتر به علت نداشتن زنجیرچرخ از ادامه حرکت بازمانده بودند که با کمک و حضور به موقع نیروهای راهداری نجات یافتند.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون تردد در محورهای اصلی این شهرستان از جمله اشنویه - پیرانشهر، اشنویه - ارومیه و اشنویه - نقده به علت کولاک شدید و بارش به کندی و تنها با استفاده از زنجیرچرخ امکان‌پذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اشنویه افزود: از شب گذشته نیز تاکنون منطقه "مرگور" در محور اشنویه - ارومیه مسدود شده و راهداران در حال برف‌روبی این مسیرها هستند.

وی اضافه کرد: متاسفانه برخی از رانندگان نیز با وجود داشتن زنجیرچرخ، اقدام به بستن آن در مسیر نمی‌کردند که این موضوع نه تنها برای خودشان بلکه برای دیگر خودروها نیز مشکل ایجاد کرده و علاوه بر گرفتار شدن در برف موجب ایجاد ترافیک در جاده‌ها نیز شده بود.

مدرس افزود: به دلیل مه غلیظ، رانندگانی که قصد تردد در این محورها را دارند ضمن احتیاط و کاهش سرعت از چراغ‌های مه‌شکن استفاده کرده و با توجه به کاهش دید افقی، برودت و کاهش دما در این گردنه‌ و سایر جاده‌های کوهستانی نسبت به بررسی عملکرد مناسب سیستم روشنایی، بخاری و سیستم ترمز خودرو خود اطمینان یابند و سپس اقدام به مسافرت کنند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون ماموران راهداری این شهرستان در همه جاده‌های اصلی حضور دارند و در حال برف‌روبی و نمک‌پاشی محورها هستند.

وی گفت: در قالب طرح زمستانی برای پاکسازی محورهای مواصلاتی در راهدارخانه‌های این شهرستان ۱۷ دستگاه سبک و سنگین برف‌روب مستقر شده است و ۱۸ مامور راهداری نیز در ۲ راهدارخانه این شهرستان  به صورت شبانه‌روزی آماده خدمات‌رسانی به مردم در قالب طرح زمستانی راهداری هستند.

رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اشنویه افزود: برای رفع یخبندان محورهای مواصلاتی و ارتباطی شهری و روستایی و شن‌پاشی این محورها نیز، هزار و ۵۰۰ تن شن و ماسه و ۵۰۰ تن نمک در انبارهای اداره راهداری و حمل و نقل این شهرستان انباشته شده است.

طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان یک سامانه بارشی که از شب گذشته وارد آذربایجان‌غربی شده تا فردا، شنبه در استان به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

شهرستان مرزی اشنویه در یک منطقه سردسیر و کوهستانی واقع شده و دارای ۸۲ کیلومتر راه اصلی و ۱۸۰ کیلومتر راه فرعی و ۲ راهدارخانه مرکزی و آغبلاغ است.

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی اشنویه بارش برف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی اشنویه بارش برف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی اشنویه بارش برف اخبار کنکور راهداری و حمل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۹۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرا طرح‌های راهداری بوشهر با یک‌هزار میلیارد تومان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر از اجرایی شدن طرح‌های راهداری با مصوبه یک‌هزار میلیارد تومانی سفر دوم رئیس جمهور به استان بوشهر خبر داد. - اخبار استانها -

عبدالکریم اخترشناس در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهربا اشاره به اینکه راهداران در تمام محورهای شریانی استان شبانه‌روز خدمات‌رسانی می‌کنند، اظهار داشت: اکنون 300 نیرو با 250 دستگاه ماشین‌آلات راهداری در محورهای استان بوشهر استقرار دارند و به جامعه هدف خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی طرح پویش چشم به راهیم را عامل مهمی در کاهش تصادفات جاده‌ای در ایام تعطیلات نوروز دانست و بیان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد این طرح که نقش همراهان راننده در جلوگیری از حادثه جاده‌ای افزایش داده تأثیر به‌سزایی در کاهش تصادفات داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر از افزایش 5 درصدی تردد خودروها در محورهای مواصلاتی استان بوشهر در ایام نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و تصریح کرد: با وجود افزایش 5 درصدی تردد خودروها ولی 67 درصد تصادفات فوتی کاهش یافت و از 29 فوتی سال گذشته امسال به 9 نفر رسید.

اخترشناس جابجایی مسافر با ناوگان عمومی را با افزایش 65 درصدی نسبت به سال قبل را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در نوروز امسال 297 هزار مسافر با ناوگان عمومی در استان بوشهر مسافرت کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 65 درصد افزایش یافته است.

وی از حمل 9.2 میلیون تن کالا از استان بوشهر در سال 1402 خبر داد و با اشاره به اینکه این میزان جابجایی کالا نسبت به سال ماقبل آن 5 درصد افزایش یافته است گفت: در این مدت 102 هزار تن کالای اساسی با ناوگان عمومی بار از استان بوشهر به نقاط مختلف کشور حمل شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر جابجایی 5.5 میلیون نفر مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی در سال گذشته در این استان را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: استفاده این تعداد مسافر از ناوگان عمومی نسبت به سال ماقبل آن 21 درصد افزایش یافت و مسافران در این حوزه 75 درصد از اتوبوس و مابقی از مینی‌بوس و سواری کرایه استفاده کرده‌اند.

اخترشناس از افزایش طرح‌های راهداری و ایمنی جاده‌ها در دولت سیزدهم خبر داد و بیان کرد: در سفر اول رئیس جمهور در سال 1401 به استان بوشهر 37 میلیارد تومان برای طرح‌های راهداری مصوب و همه اعتبارات آن تخصیص یافت.

وی مصوبه سفر دوم رئیس جمهور در عرصه طرح‌های راهداری و ایمنی جاده‌های استان بوشهر را یک‌هزار میلیارد تومان اعلام و خاطرنشان کرد: این اعتبار از سه محل استانی، شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت تأمین می‌شود که تاکنون 70 درصد اعتبارات استانی تخصیص یافته و دیگر اعتبارات در حال پرداخت شدن است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر اضافه کرد: همه طرح‌های مصوب سفر دوم رئیس جمهور در حوزه راهداری و ایمنی جاده‌ها قرارداد آن منعقد شده و در حال اجرا است که بخشی از آن افتتاح شد و مابقی در سال جاری تکمیل می‌شود و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • رهایی یک محکوم به قصاص در شادگان پس از ۱۰ سال
  • انعقاد ۵ قرارداد روکش آسفالت جاده‌های شهرستان درمیان
  • اجرا طرح‌های راهداری بوشهر با یک‌هزار میلیارد تومان
  • آماده باش ۳۵۰ نفر نیروی راهداری درجنوب کرمان
  • ایمن‌سازی محور‌های مواصلاتی بروجن
  • ۲۶ شهروند گرفتار در ارتفاعات برفی مشهد نجات یافتند
  • سیلاب فروکش کرده و تمامی راه‌های ارتباطی فریمان باز هستند
  • دستگیری عوامل توزیع مواد مخدر در شهرستان اشنویه
  • افزایش ۱۲ برابری حجم طرح‌های راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای یزد
  • تردد بیش از ۵۰۱ هزار و ۷۰۰ خودرو در جاده‌های زنجان