Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@23:20:35 GMT

ارتفاع برف در بوکان به ۲۲ سانتی‌متر رسید

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۱۹۸۴۳

ارتفاع برف در بوکان به ۲۲ سانتی‌متر رسید

اسماعیل کامیاب نسب روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طی این مدت ۳۶.۳ میلی‌متر در این شهرستان ثبت شد که حدود ۲ برابر میزان بارش طی مدت مشابه سال گذشته بود.

وی اضافه کرد: این سامانه تا عصر امروز، جمعه فعال خواهد بود و سامانه بعدی از روز شنبه آغاز به فعالیت کرده و تا ساعات صبح روز دوشنبه به صورت باران فعالیت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره هواشناسی بوکان افزود: چهارشنبه و پنجشنبه هفته آینده نیز سامانه دیگری از جنوب‌غربی وارد کشور می‌شود که زبانه‌های آن تا منطقه ما نیز کشیده خواهد شد که بارش نسبتا ضعیفی نیز برای آن پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: حداقل دمای امروز این شهرستان صفر درجه بوده و در ۲۴ ساعت آینده پیش‌بینی می‌شود به یک درجه بالای صفر برسد.

در بوکان یک ایستگاه هواشناسی به عنوان ایستگاه سینوپتیک (اصلی) در شهر اقدام به اندازه‌گیری بارش‌ها می‌کند و علاوه بر آن ۶ ایستگاه باران سنجی در روستاهای یکشوه، جوانمرد، شهریکند، خُرخُره ، سیمینه و زلفیله نیز وجود دارد.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است؛ بارش‌ها در این استان از آبان‌ماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه دارد.

برچسب‌ها بارش برف بوکان سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بارش برف بوکان سازمان هواشناسی بارش برف بوکان سازمان هواشناسی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۹۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‎ها درجنوب بی‌سابقه بوده / ثبت ۱۰ رکورد بارشی

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، سحر تاج بخش مسلمان اظهارکرد: در کنارک ظرف ۲۴ ساعت حدود ۲۴۷ میلیمتر باران بارید که ۱۴۰ میلیمتر بیشتر از رکورد روزانه قبلی [که حاصل از فعالیت طوفان حاره ای گونو در سال ۱۳۸۶ بوده] است.

وی تصریح کرد: در زرآباد نیز در ۲۴ ساعت ۲۷۰ میلی متر باران بارید که این مقدار ۲۰۰ میلیمتر بیشتر از رکورد قبلی در سال ۱۳۷۶ این شهر است.

تاج بخش مسلمان اضافه کرد: این مقدار بارش در یک شبانه روز از زمان تاسیس نخستین ایستگاه هواشناسی در سواحل جنوب سیستان و بلوچستان یعنی حدود نیم قرن پیش تاکنون بی‌سابقه است.

رئیس سازمان هواشناسی کشور خاطرنشان کرد: در ایستگاه هواشناسی دریایی چابهار نیز برای نخستین بار در حدود نیم قرن اخیر، ۱۴۶ میلی متر باران ظرف ۲۴ ساعت بارید.

وی گفت: بررسی‌های اولیه ما نشان می‌دهد که بارش‌های سامانه اخیر سبب ثبت حداقل ۱۰ رکورد جدید بارشی در اقلیم مناطق جنوب کشور شده است.

تاج بخش مسلمان افزود: آنچه سامانه بارشی اخیر جنوب کشور را از سامانه‌های قبلی آن متمایز می‌کند، بارش‌های فراتر از ظرفیت‌های اقلیمی و توان زیرساختی در برخی از این مناطق است.

رئیس سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: بی‌شک وقتی خیلی بیشتر از ظرفیت‌های اقلیمی یک منطقه باران می‌بارد، خسارت‌های سنگینی به زیرساخت‌ها و تاسیسات مختلف وارد می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، تاج‌بخش مسلمان در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهارکرد: تا صبح امروز از بیش از ۳۸۰ ایستگاه هواشناسی و بارانسجی پنج استان جنوب و جنوب شرقی کشور بارندگی گزارش شده است که در برخی مناطق سبب آبگرفتگی گسترده، بالاآمدن آب در معابر شهری و روستایی و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها شده است.

دیگر خبرها

  • جزئیات بارش باران بی سابقه در جنوب ایران
  • رگبار باران و رعدوبرق آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد
  • بارش‎ها درجنوب بی‌سابقه بوده / ثبت ۱۰ رکورد بارشی
  • هواشناسی: بارش‌های مناطق جنوب ایران در نیم قرن اخیر بی‌سابقه بود/ حتی از طوفان "گونو" هم بیشتر بارید
  • بارش‌های برخی مناطق جنوب در نیم قرن اخیر بی‌سابقه بود / حتی از طوفان گونو هم بیشتر بارید
  • بارش‌های برخی مناطق جنوبی در نیم قرن اخیر بی‌سابقه بوده است
  • رکوردزنی بارش در ۱۰ ایستگاه‌ هواشناسی سیستان و بلوچستان
  • ثبت رکورد بارش در ۱۰ ایستگاه‌های باران‌سنجی بلوچستان
  • ارتفاع بارش در زرآباد به ۲۷۰ میلیمتر رسید
  • پیش بینی بارش خفیف باران در زنجان