Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@17:21:13 GMT

گره زدن مشکلات داخل به بیرون از کشور، تدبیر نیست

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۱۹۸۸۶

گره زدن مشکلات داخل به بیرون از کشور، تدبیر نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد پیش از ظهر امروز حجت الاسلام محمدعلی نکونام در پیام جمعه گفت: با توجه به شرایط سخت کرونایی و محدودیت‌های وافر اجتماعی، منع تردد و تعطیلی بسیاری از مشاغل برای کاستن از این ویروس رعایت بهداشت، فاصله گذاری‌های اجتماعی وظایفی است که ما باید انجام بدهیم یعنی تکلیف است تبعا باید تسلیم مقدرات الهی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه شهرکرد افزود: شهدای عرصه سلامت کسانی که ایثارگرانه و فداکارانه نقش‌آفرین بودند و هستند و در بیمارستان‌ها در خدمت به بیماران کرونایی بودند و جان خودشان را هم تقدیم می‌کنند برای سلامت هم نوعشان و برای سلامت جامعه باید به این‌ها تبریک و تسلیت گفت به ویژه شهید این روزها شهیده مرحومه نورمند که از متخصصین لایق و تاثیرگذار در عرصه پزشکی بود.

نکونام خاطرنشان کرد: همینطور شهید عرصه امنیت شهید محمدیوسفی که در درگیری با هنجارشکنانی که امنیت شهر و مردم را مخدوش می‌کنند به شهادت رسید، تسلیت می‌گوییم.

وی در ادامه گفت: باب شهادت در این کشور علوی همچنان گشوده است و تا استقرار پرچم عدالت این راه ادامه دارد و این فرهنگ همچنان پویا و زنده است.

نکونام در ادامه بحث شهادت، افزود: امروز باب شهادت در عرصه‌های  سلامت، امنیت، فرهنگ و ترویج حق به روی مردم گشوده شده و همه این‌ها می‌تواند برای ما ماندگاری رقم بزند و جهاد و تلاش ما برای اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی متسحکم شود و بدانیم از اجر شهدا و جایگاه شهدا بهره‌مند هستیم این فرصت‌ها را مغتنم بشماریم و بر خدمتمان بیفزاییم و بدانیم در این جهت هرچه تلاش کنیم جهاد است و جان هم تقدیم بکنیم شهادت است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به شهادت شهید مدرس و روز مجلس، متذکر شد: نمایندگان مردم در مجلس فرصت خدمت و قانون‌گذاری و رفاه در معیشت و امنیت مردم و خدمت همه جانبه به نظام اسلامی دارند و باید با تمام قوا ریل گذاری کنند و دولت در آن ریل حرکت کند.

نمایندگان شجاعت مدرس‌گونه داشته باشند

نکونام از نمایندگان مجلس خواست شجاعت مدرس‌گونه داشته باشند و اظهار داشت: در این راه انواع تهدیدها برای شما هست لذا مراقب باشید و خودتان را نفروشید و در بازی‌های سیاسی، گروهی و جناحی نیفتید.

وی با اشاره به افرادی که به گرم شدن تنورشان توسط بایدن‌ها و امثال این‌ها دل بسته‌اند یادآوری کرد: چگونه می‌شود کسی دم از ایمان، خداباوری و دل به خدا بستن و دم از ایثار و شهادت در مکتب توحید بزند شیفته لقاءالهی با شهادت باشد و در عین حال به دشمن خدا دلخوش باشد این‌ها با هم سازگار نیست.

دولت بازار را مدیریت کند

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: این چه تدبیری است راه را برای مستکبرین باز کند و در این ممکلت اسب خودشان را بتازانند این چه تدبری است آن‌ها بر تحریم‌ها بیفزایند و قراردادها را زیرپا بگذارند این چه تدبیری است که زندگی مردم فلج بشود و آقایان حاضر باشند امور کشور را به دشمن گره بزنند و این همه تبعات برای کشور و مردم به وجود بیاید.

نکونام افزود: افرادی که طلا و دلار را به این راحتی در دست دارند و بازارش را مدیریت و بالا و پایین می‌کنند، بقیه موارد را هم در دست بگیرند و کنترل کنند و مردم را از این وضع و از این گرانی‌ها نجات دهند.

وی با بیان سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص سال جهش تولید افزود: همه دستگاه‌ها در این باقیمانده سال در همه‌ عرصه‌های علمی، دانش بنیان، اقتصادی، کشاورزی، اداری و فرهنگی فعال شوند و کاری که  می‌توانند در جهش تولید ایفا کنند به گونه‌ای که آثارش را هم ببینیم  و با کوتاه کردن دست بیگانه و اتکا به داخل، جهش تولید را به معنای واقعی عملیاتی کنند.

انتهای پیام/3339/م

منبع: فارس

کلیدواژه: بسیج اصناف و بازاریان نکونام خطبه دلار قیمت مدیریت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۹۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات مردم تا پایان برنامه هفتم توسعه کشور مرتفع خواهد شد

ایسنا/یزد معاون آمار و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد گفت: اجرای کامل برنامه هفتم توسعه و به ویژه استقرار نظام درآمد-هزینه استانی می‌تواند جهش تولید با مشارکت مردم را تسریع کند.

«جعفر رحمانی» در نشست تبیین مبانی و احکام برنامه هفتم توسعه کشور که با حضور معاون امور برنامه‌های توسعه امور برنامه‌ریزی سازمان برنامه و بودجه کشور و جمعی از معاونان برنامه و بودجه(طرح و برنامه) دستگاه‌های اجرایی در محل سالن اندیشه سازمان مدیریت یزد برگزار شد، ‌با بیان اینکه تنها فقط ۳۰ درصد برنامه ششم توسعه کشور محقق شده است، افزود: اگر برنامه‌ای را به نحو احسن تدوین اما درست اجرا نکنیم، نتیجه آن کاهش سرمایه‌های اجتماعی و عدم اعتماد مردم نسبت به برنامه‌ریزی میان مدت و بلند مدت در کشور خواهد شد.

رحمانی ناترازی‌های انرژی و مالی در کشور را جدی خواند و گفت: برنامه هفتم توسعه با تغییر نگرش و به صورت مساله محور و با تاکید بر رشد فراگیر تدوین شده  و دو اصل اولویت‌بندی درست و سازوکار انگیزشی کارا و اثربخش در آن دیده شده است.

وی با تاکید بر اینکه همه مدیران استانی و مقامات کشوری در مقابل نسل آینده کشور مسئولیت دارند تا در پنج سال آینده ایرانی آبادتر بسازند، گفت: برنامه هفتم توسعه کشور متفاوت‌تر از سایر برنامه‌های توسعه‌ای قبلی در کشور است، چرا که ضمن ایجاد انگیزه در افراد می‌تواند تحول در نظام اداری ایجاد کند و به تبع آن بسیاری از مشکلات و گرفتاری‌های مردم در پایان اجرای این برنامه مرتفع خواهد شد.

معاون آمار و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با اشاره به شعار سال و تحقق آن، جهش تولید با مشارکت مردم را تنها از مسیر پایبندی به اصول برنامه هفتم توسعه کشور امکان پذیر دانست و بیان کرد: نیاز داریم برای نقش دادن به مردم در رسیدن به رشد اقتصاد و جهش تولید، بار دیگر اعتماد را به آنان بگردانیم که این امر مستلزم تلاش جدی همگان است و استقرار جدی نظام درآمد- هزینه استانی می‌تواند نقش موثرتری به استان‌ها در ۵ سال آینده بدهد.

رحمانی با بیان اینکه رشد اقتصادی در کشور کیک اقتصاد را بزرگتر کرده و موجب آن می‌شود که مردم بیشتری از آن منفعت ببرند، اظهار کرد: خوشبختانه دولت سیزدهم در ابتدا با نگاه ویژه به برنامه محوری در صدد اداره کشور به صورت عقلانی است و پیشران‌ها، مسائل بحران‌ساز و بسترها در برنامه هفتم توسعه به درستی دیده شده است.

وی با یادآوری اینکه استان یزد در برنامه محوری در کشور پیشرو بوده و تاکنون برنامه‌های تحولی زیادی همچون یزدِنوین، یزدِ بهره‌ور و یزدِ نوآور را تدوین و به مرحله اجرا گذاشته است، تاکید کرد: راهی جزء اینکه طبق برنامه اصولی و عقلانی در کشور و به تبع آن در استان شروع کنیم و به اصلاح ساختارها و رفع ناترازی‌های موجود بپردازیم وجود ندارد.

«افشین کسالائی» معاون امور برنامه‌های توسعه امور برنامه‌ریزی سازمان برنامه و بودجه کشور در ادامه به تجزیه و تحلیل نظام برنامه‌ریزی کشور و تبیین نقشه‌راه برنامه هفتم توسعه پرداخت و با بیان اینکه برای تحقق اهداف در استان‌ها باید به سمت برنامه‌محوری حرکت کرد، افزود: برنامه‌های عملیاتی ستون فقرات نظام برنامه‌ریزی است.

به گفته معاون امور برنامه‌های توسعه امور برنامه‌ریزی سازمان برنامه و بودجه کشور، اجرایی شدن برنامه هفتم توسعه تنها بر منابع عمومی متکی نیست و خلق و تجهیز منابع جدید، باید توسط مدیران در نظر گرفته شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت یزد، کسالائی با اشاره به اینکه برنامه هفتم توسعه علاوه بر ترسیم وضع موجود، آینده اقتصاد و توسعه کشور در سطوح متعدد را مورد توجه قرار داده است، بیان کرد: برنامه هفتم توسعه ناگزیر به برنامه محور بودن است و برای اولین بار این برنامه با پارادایم رشد فراگیر و مبتنی بر سه سطح اصلی‌ترین پیشران‌ها و رد مهمترین بحران‌ها و خلق مهمترین بسترهای پیشرفت کشور ترسیم شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل شدن هستند
  • نگاه ما به موضوع حجاب و عفاف هرگز امنیتی و انتظامی نیست
  • مشکلات مردم تا پایان برنامه هفتم توسعه کشور مرتفع خواهد شد
  • توریسم درمانی در سیستان و بلوچستان باید توسعه یابد
  • طرح نور با قوت و تدبیر به کار خود ادامه می‌دهد
  • معاون امنیتی وزیر کشور: طرح نور با قوت و تدبیر به کار خود ادامه خواهد داد
  • معاون امنیتی وزیر کشور: طرح نور با قوت و تدبیر ادامه دارد
  • مردم عزیز ما در معیشت و مسکن با مشکلات زیادی مواجه هستند که باید برای حل آن تدبیر فوری کرد
  • نگاه دولت در عرصه پیشگیری از اعتیاد حمایتی است
  • پس‌لرزه‌های توئیت کریمی قدوسی درباره یک موضوع نظامی /این هم نوعی شهوت محسوب می شود؟