Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ کانال اخبار معاون سیاسی وزارت‌ خارجه به نقل از عباس عراقچی نوشت:

«روز چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۹ در نتیجه ی یک کار فشرده دیپلماتیک با دو کشور تایلند و استرالیا که بیش از یک سال به طول انجامید، سه زندانی ایرانی در تایلند با یک زندانی استرالیایی در تهران تبادل شدند. این تبادل در نوع خود منحصر به فرد می باشد چرا که :

- سه کشور در این تبادل دخیل بودند و یک تعامل سه جانبه صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

- سه ایرانی در برابر تنها یک خارجی آزاد شدند. 

- تبادل در فرودگاه تهران صورت گرفت. یعنی اول سه ایرانی آزاد و به تهران وارد شدند، بعدا زندانی استرالیایی از کشور خارج شد. 

- تبادل با یک هواپیمای اختصاصی استرالیایی انجام شد که ابتدا زندانیان ایرانی را به تهران منتقل کرد. 

اینجانب در لحظه انجام تبادل برای آخرین هماهنگی ها و نیز ایجاد اطمینان از به ثمر رسیدن یک سال تلاش همکارانم و صدها ساعت رایزنی سیاسی، در فرودگاه حضور پیدا کردم و افتخار داشتم که از سه هموطن عزیز خود استقبال نمایم. پس از  ورود این سه نفر و ابراز اطمینان از سلامتی آنها دستور عزیمت زندانی استرالیایی داده شد. 

گفتنی است که تبادل زندانی یک امر مرسوم و پذیرفته شده در عرف بین المللی است و به هیچ وجه ناقض استقلال قوه قضائیه نیست. در همه کشورها بعد از آن که مسیر قضایی به پایان رسیده و فرد به زندان محکوم شد، امکان تبادل او بر اساس منافع ملی ایجاد می شود. در کشور ما این امر با تصویب شورای عالی امنیت ملی میسر می شود. کشورهای دیگر هم روال خود را دارند. 

در طول تقریبا یک سال گذشته وزارت امور خارجه حداقل پنج مورد تبادل زندانیان را با کشورهای آمریکا (دو نوبت)، فرانسه، تایلند و استرالیا (دو نوبت) انجام داده و طی آن ۸ نفر از هموطنان (شامل اساتید دانشگاه و فعالین مقابله با تحریم ها) در مقابل ۶ زندانی خارجی در ایران آزاد شده اند.»

اخبار مرتبط جزییات تبادل یک جاسوس صهیونیستی با سه تاجر ایرانی + عکس و فیلم ظریف خبر تبادل 2 جاسوس بازداشتی با آمریکا را تکذیب کرد ربیعی: ایران آمادگی تبادل زندانیان با آمریکا را دارد/ تصمیمی برای افزایش نرخ گازوئیل نداریم تبادل زندانیان، نتیجه مذاکره نبود/ هیچ مذاکره‌ای هم در آینده انجام نخواهد شد موسوی: در رابطه با آزادی دکتر عسگری هیچ تبادل زندانی در کار نبوده است واکنش ایران به ادعای روزنامه نیویورک تایمز مبنی بر تبادل زندانیان ایران و آمریکا

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لیگ برتر 99 عباس عراقچی تبادل زندانی سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لیگ برتر 99 تبادل زندانیان تبادل زندانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۱۹۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا ۱۶ فرد و دو نهاد ایرانی را تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که ۱۶ فرد و دو نهاد مرتبط با سپاه پاسداران ایران را در واکنش به حمله موشکی و پهپادی به اسرائیل تحریم کرده است.

به گزارش مهر به نقل از الجزیره، خبرگزاری رویترز به نقل از جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید این کشور علیه ایران خبر داد.

رئیس‌جمهور آمریکا در شرح تحریم‌های جدید علیه ایران افزود که این تحریم‌ها فرماندهان و نهادهای مرتبط با سپاه پاسداران ایران را هدف قرار داده است. 

جو بایدن تصریح کرد: آمریکا در خصوص تحریم‌های جدید علیه ایران با کشورهای عضو گروه هفت هماهنگ است و متحدان ما تحریم‌ها و اقدامات بیشتری را علیه برنامه نظامی بی‌ثبات کننده ایران وضع خواهند کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا هم اعلام کرد که ۱۶ فرد و دو نهاد ایرانی را در واکنش به حمله ایران به اسرائیل در فهرست تحریم‌ها قرار داده است. 

این وزارتخانه افزود که پنج شرکت را که برای شرکت فولاد خوزستان مواد اولیه فراهم می‌کردند، تحریم کرده است. 

بر اساس ادعای وزارت خزانه داری آمریکا، نهادها و افرادی که تحریم شده اند، به ایران در زمینه تولید و گسترش برنامه پهپادی کمک می‌کردند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • بیانیه ضد ایرانی جو بایدن
  • آمریکا ۱۶ فرد و دو نهاد ایرانی را تحریم کرد
  • فیلم/ توضیحات وحیدی از آخرین وضعیت امدادرسانی به مناطق سیل‌زده
  • توضیحات زاکانی درباره واردات پله برقی و آسانسور از چین
  • توضیحات زاکانی در خصوص نصب دوربین روی لباس حریم بانان
  • توضیحات زاکانی درخصوص نصب دوربین روی لباس حریم‌بانان
  • توضیحات تکمیلی پلیس درباره مرگ یک زندانی/ ماجرای قرص‌های داخل گچ پا چیست؟
  • توضیحات تکمیلی پلیس درباره مرگ یک متهم هنگام انتقال به صحنه جرم
  • جمعیت وفاق ملی بحرین: ۵۵۶ زندانی سیاسی همچنان در زندان‌های آل خلیفه هستند