Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-19@21:54:12 GMT

جزئیات تبادل زندانیان ایرانی و استرالیایی

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۲۰۰۵۲

جزئیات تبادل زندانیان ایرانی و استرالیایی

خبرگزاری مهر: سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ضمن جزئیات تبادل زندانیان ایرانی و استرالیایی، اظهار کرد: روز چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۹ در نتیجه یک کار فشرده دیپلماتیک با دو کشور تایلند و استرالیا که بیش از یک سال به طول انجامید، سه زندانی ایرانی در تایلند با یک زندانی استرالیایی در تهران تبادل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عراقچی افزود: این تبادل در نوع خود منحصر به فرد است چرا که سه کشور در این تبادل دخیل بودند و یک تعامل سه جانبه صورت گرفت. سه ایرانی در برابر تنها یک خارجی آزاد شدند. تبادل در فرودگاه تهران صورت گرفت یعنی اول سه ایرانی آزاد و به تهران وارد شدند، بعداً زندانی استرالیایی از کشور خارج شد و همچنین تبادل با یک هواپیمای اختصاصی استرالیایی انجام شد که ابتدا زندانیان ایرانی را به تهران منتقل کرد.

وی ادامه داد: اینجانب در لحظه انجام تبادل برای آخرین هماهنگی‌ها و نیز ایجاد اطمینان از به ثمر رسیدن یک سال تلاش همکارانم و صدها ساعت رایزنی سیاسی، در فرودگاه حضور پیدا کردم و افتخار داشتم که از سه هموطن عزیز خود استقبال کنم. پس از ورود این سه نفر و ابراز اطمینان از سلامتی آنها دستور عزیمت زندانی استرالیایی داده شد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفت: گفتنی است که تبادل زندانی یک امر مرسوم و پذیرفته شده در عرف بین المللی است و به هیچ وجه ناقض استقلال قوه قضائیه نیست. در همه کشورها بعد از آنکه مسیر قضایی به پایان رسیده و فرد به زندان محکوم شد، امکان تبادل او بر اساس منافع ملی ایجاد می‌شود. در کشور ما این امر با تصویب شورای عالی امنیت ملی میسر می‌شود. کشورهای دیگر هم روال خود را دارند.

عراقچی تاکید کرد: در طول تقریباً یک سال گذشته وزارت امور خارجه حداقل پنج مورد تبادل زندانیان را با کشورهای آمریکا (دو نوبت)، فرانسه، تایلند و استرالیا (دو نوبت) انجام داده و طی آن ۸ نفر از هموطنان (شامل اساتید دانشگاه و فعالین مقابله با تحریم‌ها) در مقابل ۶ زندانی خارجی در ایران آزاد شده‌اند.

منبع: فردا

کلیدواژه: تبادل زندانیان ایرانی و استرالیایی تبادل زندانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۰۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش تبادل آتش میان اسرائیل و حزب‌ا...

  براساس این گزارش، نیروهای مقاومت اسلامی لبنان مقر عناصر صهیونیست را در پادگان برانیت در نزدیکی مرزهای مشترک با فلسطین اشغالی هدف قرار‌دادند.رسانه‌های صهیونیستی نیز دیروز اذعان کردند که این رژیم صبح بسیار پرتنشی را آغاز کرده و حداقل ۱۰ موشک از سمت لبنان به سمت بخش شمالی اراضی اشغالی شلیک شده است.مقاومت لبنان تاکید کرد که این عملیات موفقیت‌آمیز با استفاده از موشک‌های برکان صورت گرفته و به صورت مستقیم به اهداف مورد نظر اصابت کرده است.این نیروها همچنین محل تجمع نظامیان صهیونیست را در جنوب پادگان مذکور در دو عملیات جداگانه هدف قرار دادند.تجمع این نظامیان اشغالگر در اطراف منطقه رامیا با موشک و خمپاره نیز هدف قرار گرفت.بامداد دیروز نیز حزب‌‌ا... لبنان اعلام کرد که یک خودروی نظامی را هنگام ورود به پایگاه صهیونیستی متولا هدف قرار داد که سرنشینان آن کشته و زخمی شدند.خبرنگار المیادین در جنوب لبنان نیز تأیید کرد که پایگاه نظامی متولای رژیم صهیونیستی هدف آتش مستقیم از جانب لبنان قرار گرفت.
     
در همین حال دیروز پس از آن‌که حزب‌ا... لبنان با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت عملیات ویژه در عرب العرامشه واقع در الجلیل غربی را برعهده گرفت، رسانه‌های اسرائیل از افزایش شمار زخمی‌های این عملیات خبر دادند. کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی که ابتدا شمار زخمی‌های این حمله را ۶ نفر اعلام کرده بود، از افزایش آنها به ۱۴ نفر خبر داد و گزارش کرد که حال ۴ نفر از آنها وخیم‌است.حزب‌ا... لبنان نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمایت از مردم پایدار نوار غزه و پشتیبانی از مقاومت آنها و در پاسخ به ترور شماری از رزمندگان خود در عین بعال و الشهابیه، عملیات عرب العرامشه را انجام داده است. بر اساس این بیانیه نیروهای مقاومت در ساعت ۱۳ و ۱۵ دقیقه به وقت لبنان حمله‌ای ترکیبی با موشک‌های هدایت شونده و پهپادهای تهاجمی به مقر فرماندهی محرمانه شناسایی نظامی اسرائیل در عرب العرامشه انجام دادند و موجب کشته و زخمی شدن چند نفر شدند.روز سه‌شنبه نیز حزب‌ا... لبنان چندین عملیات علیه مقرهای نظامیان اسرائیلی در نزدیکی مرزهای لبنان انجام داد که هدف قرار دادن سامانه پدافند هوایی ارتش اسرائیل در «بیت‌هلل» و لانچرهای سامانه گنبد آهنین با چندین پهپاد در دو مرحله از جمله آنها بود که به اعتراف رسانه‌های اسرائیلی به کشته و زخمی شدن چندین اپراتور این سامانه‌ها منجر شد.

دیگر خبرها

  • بررسی تحولات منطقه در گفت‌وگوی امیرعبداللهیان و فیدان
  • علی اکبری: عملیات وعده صادق یک طوفان الاقصای ایرانی بود / هیچ چیز برای امروز ما حیاتی‌تر از وحدت نیست
  • معطلی ۲ روزه مسافران در فرودگاه شارجه امارات به روایت شهروند ایرانی + فیلم
  • گسترش تبادل آتش میان اسرائیل و حزب‌ا...
  • برگزاری جشن گلریزان در بروجن
  • ۵۰۶ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان فارس آزاد شدند
  • مطالعات طرح جامع منطقه آزاد تجاری مهران به پایان رسید
  • بزرگداشت روز اسرای فلسطینی در کرانه باختری
  • افق‌های جدید، پیش روی هاب پیوند کلیه ایران/ پذیرش بیمار از ۱۲ کشور جهان در بیمارستان فرهیختگان
  • حفاری زیر دریای عمان با ماشین حفاری دانش‌بنیان ایرانی