Web Analytics Made Easy - Statcounter

طالبان اعلام کرد که تلاش‌های خارجی‌ها برای تحمیل نسخه‌هایشان ناکام بوده و افغان‌ها باید درباره نظام آینده این کشور تصمیم بگیرند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، طالبان در واکنش به تاکید «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر عدم احیای «امارت اسلامی» در افغانستان اعلام کرد که دلیل تداوم جنگ افغانستان در دو دهه گذشته بخاطر این است که خارجی‌ها کوشش دارندنسخه‌های خویش را بر ملت افغانستان تحمیل کنند اما افغان‌ها بر ارزش‌های خویش اصرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از تعیین میزان کمک‌های اتحادیه اروپا به افغانستان هشدار داد که هرگونه تلاش برای احیای «امارت اسلامی» طالبان بر تعامل سیاسی و میزان کمک‌های تعهد شده به افغانستان تاثیر خواهد داشت.

طالبان افزود:  تمام تلاش‌های تحمیل نسخه‌های بیگانگان ناکام شده و اکنون اجماع جهانی بر این است که باید به اراده‌ها، باورها و اعتقادات افغان‌ها ارج گذاشته شود.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

این گروه تصریح کرد که مردم افغانستان باید تصمیم بگیرند که می‌خواهند چه نظامی را در کشور خود ایجاد کنند و عنوان آن چه باشد و اظهارات اتحادیه اروپا در این باره را مداخله در امور داخلی افغانستان دانست.

فشار اتحادیه اروپا برای تکمیل فوری شورای عالی مصالحه افغانستاناتحادیه اروپا: تلاش برای احیای امارت طالبان بر کمک‌ها به افغانستان تاثیر می‌گذاردعدم استقرار «امارت اسلامی» شرط اتحادیه اروپا برای ادامه کمک‌ها به افغانستان

طالبان خاطرنشان کرد: ما‌ نمی‌دانیم که‌ مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا براساس کدام اصول به خود اجازه می‌دهد که افغان‌ها را در مورد تعیین ضوابط و عناوین داخلی راهنمایی کند؛ اینگونه اظهارات نه تنها غیرمسئولانه است، بلکه در زیان هر دو جانب است و برای حل بحران افغانستان نیز هیچ کمکی نمی‌کند.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا طالبان اخبار افغانستان اتحادیه اروپا طالبان اخبار افغانستان اتحادیه اروپا افغان ها کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۰۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان | سرنوشت مرزبانان چه شد؟

به‌گزارش همشهری آنلاین یک منبع آگاه در گفت و گو با مهر با اعلام این خبر گفت: ۶ نیروی مرزبان ایرانی که ساعتی قبل توسط نیروهای طالبان در جنوب شرق کشور بازداشت شده بودند با انجام اقدامات لازم آزاد شدند.
عصر امروز نیروهای طالبان ۶ مرزبان ایرانی را به بهانه ورود غیرقانونی به خاک افغانستان بازداشت کردند.

کد خبر 847183 برچسب‌ها مرزباني خبر ویژه افغانستان طالبان

دیگر خبرها

  • ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان
  • بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان | سرنوشت مرزبانان چه شد؟
  • افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • به صورت گسترده در جهان پذیرفته شده ایم
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید
  • ویرانی های غزه از جنگ جهانی دوم بیشتر است
  • بورل: ویرانی های غزه از جنگ جهانی دوم بیشتر است
  • طالبان: تلاش کابل-مسکو می‌تواند جلوی تهدیدات را بگیرد
  • بورل: شهرهای غزه بیشتر از شهرهای آلمان در جنگ جهانی دوم ویران شدند
  • بورل: به همکاری با آنروا ادامه می دهیم