Web Analytics Made Easy - Statcounter

چراغ های سی و سه پل توسط شهرداری با هماهنگی میراث فرهنگی باز شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ کارشناس ارشد میراث فرهنگی و مسئول پایش پل های تاریخی استان اصفهان گفت: چراغ های سی و سه پل توسط شهرداری تحت نظارت میراث فرهنگی برای تغییر طرح نورپردازی و سیستم الکتریکال باز شده است و در اسرع وقت مجددا نصب خواهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با اشاره به پروژه‌های نورپردازی پل‌های تاریخی شهر و دیگر ابنیه تاریخی، اظهار کرد: تأسیسات قدیمی نورپردازی این اماکن به مرور باز شده و پس از انتقال به انبار شهرداری و انجام بهینه‌سازی، بار دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: یکی از پروژه‌های نورپردازی مربوط به طبقه زیرین سی و سه پل بود که پس از گذشت ۲۰ سال از زمان نصب و استفاده از تجهیزات، با توجه به محدودیت‌های اعمال شده در خصوص شیوع بیماری کرونا بهترین زمان برای بهینه‌سازی فراهم شده و با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی و شهرداری منطقه سه، تجهیزات مربوطه جمع‌آوری و به انبار شهرداری این منطقه منتقل شده است تا پس از انجام پروژه‌های بهینه‌سازی شامل غلاف‌گذاری، کابل‌کشی و نصب چراغ‌های جدید در اولین فرصت نصب و بار دیگر طبقه زیرین سی و سه پل روشن شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اصفهان سرقت میراث فرهنگی سی و سه پل کرونا میراث فرهنگی سی و سه پل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۰۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ملی ۲۵ اثر تاریخی استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، حسن محمدی ادیب اظهار کرد: حوزه میراث فرهنگی حوزه‌ای دقیق و مهم است و اقدامات در این حوزه به عنوان عاملی برای حفط مواریث تاریخی و انتقال آنها به نسل‌های بعدی است و علاوه بر عملکرد‌های یاد شده، در سال گذشته در یک بنای تاریخی نیز به ثبت جهانی رسیده است.
وی افزود: در سال گذشته با توجه به ثبت پرونده کاروانسرا‌های ایرانی در فهرست آثار جهانی، کاروانسرای سنگی صائین نیر به عنوان دومین اثر استان پس از مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی در فهرست آثار جهانی قرار گرفت که فرصت مناسبی برای حفاظت از این اثر مهم تاریخی و جذب گردشگران داخلی و بین‌المللی است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: پارسال از ۲۵ اثر استان که در فهرست آثار ملی به ثبت رسید هشت اثر غیرمنقول، هشت اثر منقول، ۶ اثر ناملموس و سه اثر طبیعی بودند و مجموعه تاریخی جمعه مسجد اردبیل نیز به عنوان سومین پایگاه ملی میراث فرهنگی استان در سال ۱۴۰۲ به ثبت رسید و فعالیت خود را آغاز کرد.
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل نیز درباره کاوش‌های باستان‌شناسی و مرمت بنا‌های تاریخی استان گفت: در سال ۱۴۰۲ در پنج محوطه تاریخی استان، کاوش و مطالعات باستان‌شناسی انجام یافت که کاوش باستان‌شناسی در تپه بریس نمین، تپه قلعه کورائیم نیر، گورستان اولتان قالاسی مغان و تاتار تپه روح کندی بیله‌سوار و بررسی باستان‌شناسی در بخش مرکزی شهرستان بیله‌سوار از آن جمله بود.
علیرضا دباغ عبداللهی افزود: با همکاری صندوق توسعه و احیای بنا‌های تاریخی بهره‌برداری چهار بنای تاریخی استان در سال ۱۴۰۲ به بخش خصوصی واگذار شد و باقی بنا‌های تاریخی نیز مطالعه شده و آماده واگذاری در سال ۱۴۰۳ است.
وی اضافه کرد: اقدام مهم دیگر معاونت میراث فرهنگی که به صورت مستمر انجام می‌شود مرمت و ساماندهی بنا‌های تاریخی استان است و در این راستا نیز کارگاه مرمت ۳۵ بنای تاریخی استان در سال ۱۴۰۲ فعال بوده است.

دیگر خبرها

  • سیلوا بازی با شمس آذر را از دست داد/ تکذیب شایعه عجیب در مورد سرپرست استقلال
  • راهنمای نورپردازی مغازه
  • آغاز کف سازی خانه محصصی لاهیجان
  • ثبت ملی ۲۵ اثر تاریخی استان اردبیل
  • تکذیب شایعه تعطیلی فرودگاه‌ها/ برقراری پرواز از مبدا و مقصد ایران
  • تکذیب شایعه ترسناک برای هواداران تراکتور
  • تصویب ۲ طرح بزرگ بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست در حوزه گاز
  • نصب ۶۲ پایه چراغ روشنایی در سه نقطه از شهر یزد
  • چراغ این حجره صندوق سازی هنوز روشن است
  • تکذیب خروج قطار باری از ریل در قطور