Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ العربی الجدید نوشت: عربستان «سنتی» به رهبری ملک سلمان، خود را پایبند طرح صلح عربی و عادی سازی فراگیر با جهان عربی می‌داند، اما عربستانِ واقعی، که به موازات عربستان سنتی قرار دارد، با رهبری بن سلمان، منکر تمام حقوق برای فلسطینی‌ها بوده و مایل به ائتلاف با صهیونیستهاست. در واقع زمانی که عربستان واقعی در فشار بر سودان و پرداخت رشوه عادی سازی مشارکت می‌کند، بدین معناست که روابط «طبیعی» با دولت اسرائیل را به مرحله ائتلاف استراتژیک فراگیر با آن رسانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در ادامه این مطلب آمده است: مساله منحصر به سودان نمی‌شود و فشار‌های مشابهی بر عراق، سوریه، پاکستان و بسیاری دولت‌های دیگر است. عملا سعودی‌ها در حال خنثی کردن مین‌ها هستند تا مسیر عبور تانک‌های رژیم اشغالگر را هموار کنند، بدین معنا، تمام هزینه‌های ائتلاف خود با اسرائیل را می‌پردازند و سعی می‌کنند روابطشان با این رژیم را فعلا علنی نکنند، به دو دلیل: مراعات افکار عمومی در عربستان، که طبق نظر سنجی ها، مخالف سرسخت عادی سازی با اسرائیل و طرفدار حقوق فلسطینی‌ها هستند و اینکه ملک سلمان می‌خواهد وجهه خود را به عنوان پادشاهی حفظ کند که کاملا دست در دست صهیونیست‌ها نگذاشته است و در مقابل، مانع خیزش پسرش به سمت اسرائیل هم نمی‌شود و گویا سعی دارد در این باره تقسیم نقش کند.

به گزارش رسانه‌های اسرائیلی، دیدار نتانیاهو و محمد بن سلمان که روز دوشنبه انجام شد، اولین دیدار بین این دو نبوده و پیش از این هم نخست وزیر اسرائیل و، ولی عهد سعودی در «یخوت» و شهر‌های عربی و اروپایی نشست‌هایی داشتند. نکته جدید، صِرف دیدار یا موضوعات مطرح شده در آن نیست، بلکه موضوع اصلی، افشای خبر است، بویژه آنکه موسسات نظامی اسرائیل می‌توانستند مانع از انتشار خبر شوند. اما اینگونه نشد و حتی مسئولان بلندپایه سعودی نیز به وال استریت ژورنال در مورد دیدار مذکور خبر دادند. بنابراین، هر دو طرف عمدا به دنبال انتشار خبر این دیدار بودند، اما چرا؟
بیشتر بخوانید: چرا عربستان علیه برجام سنگ اندازی می‌کند؟اولا، این اقدام هدیه بن سلمان بود برای نتانیاهو در درگیری داخلی اش، چرا که، ولی عهد سعودی خود را مدیون حمایت نخست وزیر اسرائیل و ترامپ می‌داند و نتانیاهو هم مطمئن است که عادی سازی علنی و شبه علنی با عربستان، باعث تقویت فرصت‌های داخلی او می‌شود.

ثانیا، طبق آنچه مسئولان سعودی به روزنامه اسرائیل الیوم گفته اند، افشای خبر دیدار، پیامی بود برای رئیس جمهور منتخب آمریکا، مبنی بر اینکه عربستان اطمینان دارد که بایدن و تیمش نقشه‌ای برای توافق جدید با ایران دارند و همین دلیل، ریاض سعی می‌کند یک جبهه واحد با اسرائیلی‌ها در مقابل ایران تشکیل دهد و اسرائیل را هم پیمان مهم خود برای ایستادگی در برابر تهدید ایران می‌داند.

ثالثا: به گزارش روزنامه نزدیک به نتانیاهو که از مذاکرات سری آگاه است، سعودی‌ها نگران تحریم‌هایی هستند که احتمالا دولت بایدن علیه بن سلمان و دیگر مسئولان سعودی در مورد ترور خاشقچی اعمال می‌کنند، از این رو، بن سلمان به گوش نتانیاهو رسانده است که سعودی‌ها نیازمند کمک اسرائیل هستند.

در نتیجه، هیچ یک از این اقدامات برای محمد بن سلمان فایده‌ای ندارد و وی طبق عادتش، با جهش‌های هیجان زده خود، خسارت‌های زیادی به بار می‌آورد، چرا که این اسرائیلی‌ها نیستند که می‌توانند به عربستان کمک کنند، بلکه عربستان در حال کمک به صهیونیستهاست. در ادامه، ایران همچنان تهدیدی برای سعودی‌ها باقی می‌ماند، همانطور که در جنگ یمن و در حمله به آرامکو، زیان‌های سنگینی را متوجه عربستان کرد. ضمن آنکه از این پس، ایران به یک توافق هسته‌ای جدید هم مسلح خواهد شد. منبع: انتخاب لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 عربستان نتانیاهو انتخابات 1400 انتخابات آمریکا عادی سازی بن سلمان سعودی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۰۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملک سلمان، پادشاه عربستان بستری شد

آفتاب‌‌نیوز :

دیوان پادشاهی عربستان اعلام کرد که دلیل بستری ملک سلمان در بیمارستان، انجام معاینات دوره‌ای به مدت چند ساعت بوده است.

به گزارش «عربی ۲۱»، ملک سلمان بن عبدالعزیز در سال ۲۰۱۵ و پس از آنکه به مدت ۲ سال و نیم ولیعهد عربستان بود، به پادشاهی این کشور رسید.

ملک سلمان ۸۸ ساله، در ماه ژوئیه ۲۰۲۲ نیز برای انجام معاینات پزشکی در بیمارستان بستری شد و در سال ۲۰۲۰ نیز تحت عمل جراحی برداشتن طحال قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • ملک سلمان، پادشاه عربستان بستری شد
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • نئوم، بن‌سلمان را دست به دامن چینی‌ها کرد!
  • وسط آتش سوزان خاورمیانه؛ عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؟
  • عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؛ بایدن چه خوابی برای ریاض دید؟