Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه حوادث  جام جم آنلاین و به نقل از خبرگزاری تسنیم از کرمان، جمعه هفتم آذرماه 99 ساعت 6 و 19 دقیقه وقتی از خودرو حامل خبرنگاران که برای بازدید استاندار کرمان از شهرستان زرند و کوهبنان می‌رفتند، جا ماندم خیلی ناراحت شدم، کمی دنبال ماشین دویدم و داد زدم اما صدایم را نشنیدند.  
هنوز تماس تلفنی‌ام با مسئول هماهنگی خبرنگاران تمام نشده بود که خودروی استاندار و سایر مسئولان نیز با سرعت خیلی بیشتر از کنارم رد شدند و آنها هم ندیدند یا شاید هم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..
متأسف از اینکه جا ماندم؛ چرا کمی صبر نکردند؟ و چه شغل سختی دارم؟ و البته اگر که به چشم شغل به خبرنگاری نگاه کنیم کنار جاده قدم می‌زدم و در عین حال ناامیدانه از خودروهای عبوری درخواست می‌کردم که من را هم تا هر جایی که مسیرشان هست، برسانند و بالاخره یک راننده جوان ایستاد و رسیدم زرند.
سرتان را درد نیاورم تکه تکه از این ماشین به آن ماشین سوار و پیاده شدم و با آقای تقی‌زاده مدیرکل روابط عمومی استانداری کرمان تماس می‌گرفتم تا خودم را به کاروان خودرویی استاندار برسانم که راننده یک پراید دلش سوخت و جلویم ایستاد و سوارم کرد.
کارگر معدن زغال سنگ بود، او هم مانند من تعطیلی جمعه و ترس از ویروس کرونا مانع سر کار نرفتنش نشده بود؛ وقتی فهمید خبرنگارم و استاندار به کوهبنان می‌رود گفت "استاندار می‌بایست به معدن می‌آمد و می‌دید که ما کارگران در این معادن چه وضعیتی داریم."
این کارگر معدن هم مثل من از سرویس جا مانده بود و به قول خودش با پراید داغونش مجبور شده بود به معدن برود، او هم مانند من خواب مانده بود و دلیل خواب ماندنش را کار کردن دو شیفت کاری معدن تا روز گذشته عنوان کرد.
اینطور که خودش می‌گفت شب گذشته تا ساعت 10 شب در حال استخراج ذغالسنگ در معدن بوده است!
از چگونگی کار کردن در معدن از او سؤال کردم و در یک جمله پاسخ داد که "رفتن با خودمان است و برگشت اگر خدا بخواهد."
خواستم بیشتر توضیح بدهد که آهی کشید و گفت 250 متر باید زیر زمین برویم، استخراج با پیکور انجام شده، نور داخل تونل با چراغ بالای کلاهمان تأمین می‌شود، از صبح تا ساعت دو یک شیفت است و از دو به بعد تا حدود ده شب شیفت دوم.
گفتم "دو شیفت کار می‌کنی؟" گفت :چکار کنم؟ حقوق‌ها پایین است تازه این ماه فقط 10 شیفت دوم توانستم کار بکنم و می‌دانم آخر برج به مشکل برمی‌خورم.
داشتم به همین حرف‌هایش فکر می‌کردم که دلیل خواب ماندن و جاماندش از سرویس را فهمیدم، زمانی برای استراحت نداشته وقتی تا ساعت 10 شب گذشته 250 متر زیرزمین با پیکور کار می‌کرده است.
داشتم فکر می‌کردم حتماً شب گذشته تا خانه رسیده بچه‌هایش هم خواب بودند و صبح هم که از خانه بیرون زده آنها خواب بودند که خودش عین همین کلمات را برایم گفت.
از کار با پیکور سؤال کردم و پرسیدم احتمال ریزش چقدر است پاسخ داد: برای همین اول دفعه گفتم "رفتنت با خودت است و برگشت اگر خدا بخواهد" و ادامه داد "پیکور لرزش دارد، پشت سرمان را چوب می‌زنیم تا مانع ریزش شود"؛ چشمانش را از جاده به سمتم چرخاند و با لحنی که دلم را ریخت گفت "فقط فکرش را بکن اگر معدن پشت سرمان ریزش کند؛ حبس می‌شویم تا بمیریم." آهی کشید و گفت "بارها این اتفاق افتاده و همکارانمان از دست رفتند و هیچ کار نتوانستیم بکنیم."

به دو راهی مسجد حضرت ابوالفضل (ع) رسیدیم او باید به سمت معدن به راور می‌رفت و من به سمت کوهبنان، با کوله باری از اندوه پیاده شدم و در آن لحظه یاد پدرم افتادم که سال‌ها در همین معادن ذغالسنگ کار می‌کرد و در آخر هم دیسک کمر از کار افتاده‌اش کرد و بماند ...
هنگام پیاده شدن وقتی در ماشین را بستم شیشه را پایین کشید و گفت "به استاندار بگو اگر واقعاً دلسوزی به معادن بیا و ببین ما چه رنجی می‌بریم."
با شرمندگی سرم را پایین انداختم و گفتم "اگر شد، چشم."
در آن لحظه با خودم می‌گفتم "خدایا من را بابت همه ناسپاسی‌هایم ببخش، ببخش که برای یکبار جا ماندن و اندکی خواب ماندن کلی غرغر کردم، ببخش که به رسالت خبرنگاری‌ام عمل نکردم و نتوانستم درد و غم این مردم و کارگران ذغال سنگ را آن طور که باید به گوش آنها که باید برسانم."
یاد جمله‌ای از یکی از مسئولان افتادم که در یکی از جلسات به من گفت "بعضی‌ها فکر می‌کنند خبرنگارتر از بقیه خبرنگاران هستند" خدایا من را ببخش من خبرنگار خالی هم نبودم چه برسد به خبرنگارتر از بقیه.
به کاروان رسیدم و بازدید استاندار هم از استخر و نیروگاه برق و جاده در کوهبنان بود؛ هی با خودم می‌گفتم آقای استاندار به معادن ذغالسنگ هم سری بزنید ...

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: استاندار کرمان کارگر زغال سنگ بازدید استاندار کرمان زیر زمین آقای تقی زاده مدیرکل روابط عمومی استانداری کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۰۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۸ درصدی میزان وصول حقوق دولتی معادن در کردستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،خلیقی، با اشاره به اینکه کردستان پنجمین استان معدنی کشور است گفت: از مجموع معادن استان ۱۹۶ معدن فعال و ۱۵۹ مورد هم غیرفعال است.
وی با اشاره به اینکه ۱۸ گونه ماده معدنی در استان وجود دارد، اظهار کرد: ۵۹ معدن استان در شهرستان قروه، ۶۸ معدن در سقز و ۶۰ مورد هم در سنندج وجود دارد.
خلیقی ادامه داد: در حال حاضر ۵ هزار و ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم در معادن استان مشغول فعالیت هستند و با بهره برداری از اکتشافات جدید تعداد اشتغال مستقیم معادن افزایش پیدا می‌کند.
وی ادامه داد: عمده شهرستان‌هایی که در آن معادن سنگ مرمر شناسایی شده اند، قروه، بیجار و دهگلان هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رشد ۱۸ درصدی میزان وصول حقوق دولتی معادن در کردستان
  • در حادثه معدن لیبریا ۷ نفر کشته شدند
  • زمینه اشتغال ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم در اردستان فراهم می‌شود
  • زمینه اشغال ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم در اردستان فراهم می‌شود
  • ۷ نفر در حادثه معدن در لیبریا کشته شدند
  • فعالیت ۴۵ کارگاه تولیدی در شهرستان نیر
  • ۴۵ کارگاه تولیدی در شهرستان نیر فعال است
  • کشته شدن ۷ تن درپی وقوع حادثه معدن در لیبریا
  • رشد۴۰ درصدی سرمایه‌گذاری در احیا معادن راکد استان زنجان
  • راه اندازی ۵ واحد فرآوری معدنی جدید